صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۱۲۸۰۰

اخبار کوتاه یک‌‌شنبه 13 آبان

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، مقصد بعدی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بحرین خواهد بود. این رسانه، علت آن را مواضع مثبت سران بحرین در قبال رژیم صهیونیستی دانست و گواه آن را هم موضع‌گیری شیخ خالدبن‌احمد، وزیر خارجه بحرین اعلام کرد. گفتنی است، وزیر خارجه بحرین در سخنانی که حمایت آشکار از رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، گفت: مواضع بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در زمینه اهمیت ثبات منطقه و نقش عربستان در تحقق آن کاملاً آشکار است.
روزنامه «نیویورک‌تایمز» آمریکا در گزارشی با انتقاد از تصمیم دولت ترامپ به قطع کردن ارتباط بانک‌های ایران با شبکه «سوئیفت»، این اقدام را یک اشتباه استراتژیک دانست. این روزنامه نوشت: اگر دولت ترامپ به حذف ایران از شبکه «سوئیفت»‌ اصرار داشته باشد، این امر عواقبی جدی برای ایالات متحده خواهد داشت. این کار افزون بر اینکه نفوذ آمریکا بر معماری مالی بین‌المللی را تضعیف می‌کند، قدرت مالی ایالات متحده آمریکا را در بین متحدان و دشمنان تضعیف خواهد کرد.
گزارش آماری جدید وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه نشان می‌دهد، در این ماه تعداد ۱۷۰ هزار و ۶۸۷ گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده‌اند؛ در حالی که این رقم در سپتامبر سال گذشته ۳۳۶ هزار و ۵۶۲ گردشگر بود. به این ترتیب، حضور گردشگران ایرانی در ترکیه در سپتامبر ۲۰۱۸ و در مقایسه با رقم مربوط به سپتامبر ۲۰۱۷ به نصف رسیده است.
اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهور درباره عملکرد عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی گفت: آقای آخوندی یک نظریه‌پرداز است که نظریات خوبی را مدون و اعلام کرد؛ اما وزیر خوبی نبود. وی افزود: نظرات آقای آخوندی در اقتصاد کلان بر مبنای اقتصاد آزاد و رقابت کامل است؛ در حالی که جامعه ما شرایط رقابت کامل را ندارد.
جمعی از نمایندگان در حال تهیه و تنظیم شکواییه‌ای برای عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی هستند. آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: اسناد متعددی درباره عملکرد آخوندی در اختیار نمایندگان است که پس از جمع‌آوری کامل اسناد، آن را در اختیار قوه قضائیه قرار می‌دهیم.
شبکه سعودی «العربیه» ادعا کرده است، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفرش به عمان، پیامی تهدید‌آمیز برای ایران فرستاده است. گفتنی است، خبرنگار شبکه العربیه در قدس اشغالی به جزئیات این پیام تهدیدآمیز هیچ اشاره‌ای نکرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات