صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۱۳۴۹۷

از بی‌توجهی به تحریم‌ها تا بی‌نتیجه ماندن فشارها

1ـ فشار و تحریم جواب عکس دارد
یک مجله آمریکایی با اذعان به اینکه اِعمال فشار و تشدید تحریم و حتی جنگ نظامی علیه جمهوری اسلامی راه به جایی نخواهد برد، نوشت: «رویکرد فشار، به آمریکا کمک نخواهد کرد تا ایران را مجبور به عقب‌نشینی در برنامه هسته‌ایش کند. به‌ عکس، این رویکرد احتمال بسیار بیشتری دارد که زمینه توسعه برنامه هسته‌ای ایران را فراهم کرده و آمریکا را از مهم‌ترین متحدان خود جدا کند.» «فارین‌‌پالیسی» در ادامه پیشنهاد می‌دهد: «اگرچه ممکن است محدودیت‌های وضع‌شده علیه برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب توافق هسته‌ای در برجام، از دیدگاه دولت ترامپ کافی نباشد؛ اما این محدودیت‌ها برای آمریکا زمان می‌خرد تا واشنگتن بتواند کمپین فشاری را ایجاد کند [و طرح مقابله‌ای را علیه ایران بچیند].»

2ـ رونق اقتصادی مقدم بر تحول ساختارهاست
«حیدر مستخدمین حسینی» کارشناس اقتصادی حامی دولت در یادداشتی با عنوان «حذف صفرها و انحراف اذهان» در روزنامه «آرمان» نوشت: «ترکیه شش صفر را حذف کرد و موفق شد. به‌ خاطر اینکه اقتصادش در وضعیت رونق قرار گرفت و تورم هم تحت کنترل قرار گرفته بود؛ ولی دولت ما چه برنامه اقتصادی دارد؟ بودجه سال ۹۸ چه تحولی در شرایطی که تحریم هستیم، آماده کرده است؟ بنابراین تا زمانی که یک برنامه منسجم نداشته باشیم و اقتصاد ما جزیره‌ای عمل کند، اصلاح ساختارش نمی‌تواند موفق باشد. بهتر است قبل از این کار، وقت و انرژی دولت در ساختارهای اصلی اقتصادی صرف شود...»

3ـ بی‌توجهی کشورها به تحریم‌های آمریکا
«استلا‌ کابلی» کارشناس ایتالیایی که در سومین نمایشگاه کشاورزی ایران در نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور داشت، با بیان اینکه آمریکا با توجه به اهمیت انرژی در جهان می‌خواهد چتر خود را بر نفت منطقه خاورمیانه بگستراند، گفت: به رغم تحریم‌ها چند بانک اروپایی مخفیانه با ایران همکاری می‌کنند؛ چون قصد آمریکا از تحریم‌هایی که به راه انداخته، کنترل نفت و سلطه بر منطقه است. گفتنی است، حضور 80 شرکت از کشورهای گوناگون خارجی در سومین نمایشگاه کشاورزی، نهاده‌ها و دستگاه‌های نوین آبیاری تهران با وجود تحریم‌های آمریکا به نوعی بی‌توجهی کشورها به تحریم‌های آمریکا است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات