صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۱۴۱۱۴

اخبار کوتاه سه‌شنبه 14 اسفند

یک فعال اقتصادی معتقد است، اگر کالاهای ممنوعه گروه ۴ بدون پرداخت حقوق و عوارض از مناطق آزاد به بازارهای داخل برسند، در قدم اول تولید نصفه و نیمه کشور را تحت‌الشعاع قرار خواهند داد. چندی پیش، مصوبه‌ای در کمیسیون اقتصادی دولت با حضور نمایندگان بانک مرکزی، گمرک، وزارت صنعت، سازمان مناطق آزاد و سامانه جامع تجارت تصویب شد که مطابق آن امکان ورود 140 میلیون دلار کالاهای ممنوعه گروه 4 به این مناطق مجاز شد.
برخی از رسانه‌ها اخباری را درباره عفو سعید مرتضوی منتشر کردند؛ ولی ماجرا این است که به استناد بند ب دستورالعمل عفو عمومی رهبری‌‌ـ که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی صادر شده است‌ـ همه شلاق‌های تعزیری محکومان مشمول عفو شده و سعید مرتضوی از همین بند برای بخشیده شدن استفاده کرده است؛ البته وی به دلیل محکومیت در پرونده کهریزک همچنان باید در زندان بماند و تحمل کیفر کند.
حمیدرضا کشفی، معاون راهبردی و نظارت و بهره‌برداری آبفای کشور با بیان اینکه بارش‌های امسال تأثیر چندانی در حل بحران آب نداشته و این بارش‌ها به معنای رفع تنش آبی نیست، گفت: با توجه به وضعیت بارندگی‌ها و بودجه در نظر گرفته شده، پیش‌بینی می‌شود بتوانیم تعداد شهرهای دارای تنش آبی را با ایجاد سامانه‌هایی تا ۵۰ درصد کاهش دهیم. گفتنی است، در سال گذشته بیش از ۳۵۰ شهر و ۷۰۰ روستا با تنش آبی مواجه بودند.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «برخلاف دروغ‌گویی‌های مداوم نتانیاهو، ترامپ و همراهانش درباره ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک بار دیگر و برای چندمین بار، پایبندی ما به گفته‌مان و به توافقی که آمریکا به صورت غیرقانونی نقض کرده، تأیید کرده است. به هر حال کاسه صبر ما دارد لبریز می‌شود.»
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: جلسه‌ای با آقای جهانگیری داریم که احتمالاً این جلسه درباره انتقال پایتخت است. ما با این انتقال مخالفیم. به نظر ما هزینه‌هایی که می‌خواهند برای انتقال پایتخت بپردازند، بهتر است به تهران اختصاص دهند تا بتوانیم تهران را ساماندهی کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات