صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۱۴۴۳۶

اخبار کوتاه شنبه 31 فروردین

◄ محمود صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود از ادامه حضور جمهوری اسلامی ایران در برجام انتقاد کرد و نوشت: با توجه به خروج ایالات متحده از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در ایجاد سازوکار مالی برای دور زدن تحریم‌ها، حفظ برجام چه فایده‌ای برای ما دارد؟ وی در ادامه افزود: لازم است دولت درباره آثار حفظ برجام در شرایط کنونی به نمایندگان توضیح دهد. تأکید محمود صادقی مبنی بر اینکه حفظ یکطرفه برجام چه فایده‌ای برای ما دارد، ظرف یک سال گذشته از سوی صاحب‌نظران مطرح شده؛ اما دولتمردان پاسخی به آن نداده‌اند.

◄ حمیدرضا حاجی‌بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به مراجعات گسترده بازنشستگان لشکری و کشوری در اعتراض به مصوبه دولت در افزایش حقوق‌ها در سال 98 گفت: مصوبه مجلس در افزایش حقوق‌ها قانون صریح مجلس است و باید اجرایی شود. وی افزود: این مصوبه تأمین اعتبار شده است و هیچ دلیلی برای اجرا نشدن آن وجود ندارد. افزایش ثابت 400 هزار تومان باید به صورت ضریب سنواتی اضافه بر ضریب 10 درصد برای همه مشمولان این قانون اعمال شود.

◄ اطلاعات موجود در وبگاه مؤسسه «مارین ترافیک» نشان می‌دهد نفتکش‌های ایرانی همانند دیگر شناورهای نظامی و تجاری به راحتی از کانال سوئز عبور کرده و نفت خود را منتقل می‌کنند. برای نمونه، به تازگی یک نفتکش ایرانی به نام استارک یک پس از عبور از کانال سوئز در حال عزیمت به یکی از بنادر ترکیه نزدیک به شهر ازمیر است. گفتنی است، چند روز پیش شایعاتی مطرح شد که مقامات مصری مانع عبور نفتکش‌های ایرانی از کانال سوئز می‌شوند.

◄ آمار منتشر شده از سوی اداره اطلاعات اقتصادی اتحادیه اروپا(یورو استات) نشان می‌دهد، مبادلات تجاری ایران و 28 عضو این اتحادیه در دو ماهه نخست سال جاری میلادی با افت قابل توجه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است. گفتنی است، مبادلات دو طرف در دو ماهه نخست سال 2018 بالغ بر 3/72 میلیارد یورو بوده که این رقم در دو ماهه نخست امسال یک پنجم شده و به 756 میلیون یورو رسیده است.

◄ «ریاض حداد» سفیر سوریه در مسکو اعلام کرد، روسیه، ایران و چین اصلی‌ترین کشورهایی هستند که در بازسازی سوریه نقش‌آفرینی خواهند کرد. وی ادامه داد: بشار اسد، رئیس‌جمهور ما اعلام کرده اولویت بازسازی سوریه با کشورهایی است که در زمان جنگ این کشور با تروریسم در کنار آن ماندند. بشار اسد تأکید کرده است، رفتن به سمت کشورهای شرقی از اولویت‌های دمشق ا

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات