صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۱۵۴۴۳

اشک تمساح

در حالی که پس از قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، انتقادات شدیدی علیه بن سلمان مطرح شد و بسیاری از شواهد و مدارک نشان دهنده صدور دستور قتل خاشقجی از سوی بن سلمان بود، وی در مصاحبه ای با نشریه «الشرق الاوسط قتل خاشقجی را «جنایتی دردناک» توصیف کرد.



پس از انتشار اخبار ناپدیدشدن جمال خاشقجی و سپس خبر قتل او در کنسولگری عربستان، انگشت‌ اتهام‌ به سمت بن سلمان، به عنوان متهم ردیف اول این ترور سازماندهی‌شده نشانه رفت. در پی فشارهای رسانه‌ای و بین‌المللی، عربستان سعودی سرانجام پس از 18 روز سکوت به قتل خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول اعتراف کرد اما مدعی شد وی بر اثر «مشاجره و درگیری» بین او و کسانی که برای ترغیبش به بازگشت به عربستان به ترکیه رفته بودند، به قتل رسیده است.
قتل جمال خاشقجی به روایت ترکیه بسیار دردناک می باشد. مقامات ترکیه جزئیات بی‌شماری از شکنجه و قتل خاشقجی را منتشر کرده‌اند. آنکارا بر اساس نوار صوتی‌ای که در اختیار دارد، جزئیات دل‌خراش شکنجه و قتل خاشقجی را این‌گونه توضیح داده است:
«قتل جمال خاشقجی ، در اتاق مطالعه سرکنسول سعودی و طی هفت دقیقه انجام شد. بر خلاف آن‌چه که سعودی‌ها می‌گویند، هیچ تلاشی برای بازجویی یا مذاکره با خاشقجی صورت نگرفت و افراد درون اتاق، هیچ هدفی جز قتل خاشقجی نداشتند. طی این هفت دقیقه، جیغ‌های وحشتناکی که در طبقه پایین ساختمان کنسولگری هم شنیده شده‌اند، نشان می‌دهد خاشقجی ابتدا به شکلی وحشیانه شکنجه شده است. با این حال، تزریق ماده‌ای ناشناس به او باعث شد تا صدای جیغ‌ها قطع شود. سپس «صلاح محمد الطبیقی» (صلاح بن محمد بن عبده طبیقی) از کارشناسان پزشکی قانونی نزدیک به دستگاه امنیتی سعودی (یکی از اعضای همان تیم ۱۵ نفره) در حالی که خاشقجی هنوز زده بود ، روی میز اتاق مطالعه، اقدام به قطعه‌قطعه کردن بدن وی با یک اره استخوان‌بر کرد. الطبیقی هم‌زمان با تکه‌تکه کردن خاشقجی، اول خودش هدفون روی گوشش گذاشت و به موسقی گوش داد و سپس به اعضای دیگر تیم توصیه کرد همین کار را بکنند: «من وقتی این کار را انجام می‌دهم، [معمولاً] موسیقی گوش می‌دهم. شما هم بهتر است همین کار را بکنید .»

اشک تمساح

صحنه قتل جمال خاشقجی صحنه شکار یک تمساح را در ذهن تداعی می کند. تمساح در حالی که اقدام به شکار طعمه خود می کند و استخوان های شکار خود را زیر داندان هایش خورد می کند، در همین حال برای قربانی خود اشک  می ریزد. مزدوران بن سلمان با اره جسد خاشقجی را تیکه تیکه کردند و در این حال بن سلمان برای خاشقجی اشک تمساح می ریزد و این جنایت را دردناک توصیف می کند.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات