صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۱۷۹۵۳

راه آرام‌بخش

پایگاه بصیرت / محبوبه ابراهیمی

کلافگی و ناآرامی، بخشی از زندگی انسان‌ها شده و نمی‌توان با مثبت‌نگری کاذب آن را انکار کرد؛ مهم مسیری است که برای درمان آن در پیش گرفته می‌شود. برخی با خرج‌های کلان و تجملات و دل‌بستن به خریدن‌های متعدد پشت دیوار ناآرامی‌های روحی خود پنهان می‌شوند و برخی با خوردن قرص‌های آرام‌بخش.... اما ما برای رسیدن به آرامش، نسخه کامل‌تری داریم:

ـ روانشناسان با سال‌ها پژوهش درباره بیماران مضطرب و افسرده، تجویز داروهای مختلف و آزمودن روش‌های نوین روان‌درمانی، با قاطعیت «دین» را مؤثرترین درمان ناآرامی‌ها می‌دانند. بسیاری از روانشناسان و فیلسوفان غربی به این باور رسیده‌اند که دین‌گریزی اصلی‌ترین عامل تنش‌های روانی است و بر این اساس بسیاری بیماران روانی را با بازگشت به دیدگاه‌های دینی درمان می‌کنند.

در جایی که حتی جوامع غربی به این باور مهم رسیده‌اند، برای ما که پیروان بزرگ‌ترین فرستاده الهی و کامل‌ترین دین هستیم، جایی برای افسردگی باقی نمی‌ماند. بی‌شک تقرب به معبود، توسل به اهل‌بیت(ع) رفتن به اماکن مقدس و انس با قران و ادعیه و ذکر، بهترین و مطمئن‌ترین مسیرهای آرامش هستند.

ـ ذهن و جسم، با یکدیگر در ارتباط هستند و سلامت هر یک بر دیگری مؤثر است؛ بنابراین یکی از راه‌های مهم برای آرامش ذهن و روان، فراهم‌کردن سلامت جسم است. همچنین ورزش و تغذیه سالم، دو منبع سلامت‌سازی جسم و ذهن هستند.

ـ نیاز انسان به گفت‌وگو و انس و دوستی و محبت، از جمله نیازهایی است که در این زمانه مظلوم و مهجور واقع شده و انسان امروزی را در تنهایی رنج آوری اسیر کرده است. برای گریز از این تنهایی‌ها، روابط دوستانه‌تان را تقویت کنید و با کسانی که دوست‌شان دارید، تلفنی صحبت کنید یا به دیدارشان بروید.

ـ خانواده کانون اصلی آرامش است که متأسفانه به دلیل فعالیت‌های فراوان اعضا در طول هفته، انسجام خود را از دست می‌دهد، پس به شدت تلاش کنید روزهای پایان هفته را در جمع خانواده بگذرانید تا روح و روان‌تان از این چشمه زلال آرامش سیراب شود.

ـ  احساس ناکارآمدی و بیهودگی از عواملی است که به ویژه زنان را دچار افسردگی و ناآرامی می‌کند. برای رهایی از حس بیهودگی، برای خودتان اهدافی تعریف کرده و برای رسیدن به آنها تلاش کنید.

ـ از مقایسه زندگی، دارایی، چهره و حتی همسر و فرزندان‌تان با اطرافیان به شدت دوری کنید که این مقایسه‌ها جز سلب آرامش از شما، هیچ نتیجه‌ای ندارند.

ـ از دوندگی‌های زندگی کم کنید و فرصتی را برای مسافرت، تفریح، گردش و حتی بازی با فرزندان قرار دهید. موقع بازی با فرزندان، بلند بخندید! صدای خنده شما، موسیقی آرام‌بخشی برای فرزندان‌تان است.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات