صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۴۰۳۲۴

تحریم به جرم تبیین!

پس از ناکامی جبهه استکبار در روشن نگه‌داشتن آتش فتنه تقلب در سال ۱۳۸۸، اوایل اسفند سال 1389 اتحادیه اروپا فهرست بلند بالایی شامل 80 نفر از مسئولان جمهوری اسلامی را منتشر و اعلام کرد[...]
پایگاه بصیرت / علی حیدری

پس از ناکامی جبهه استکبار در روشن نگه‌داشتن آتش فتنه تقلب در سال ۱۳۸۸، اوایل اسفند سال 1389 اتحادیه اروپا فهرست بلند بالایی شامل 80 نفر از مسئولان جمهوری اسلامی را منتشر و اعلام کرد دارایی‌های آنها در این اتحادیه توقیف خواهد شد. در بین اسامی تحریم شده از سوی این اتحادیه نام سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه هم به چشم می‌خورد. سردار جوانی متعاقب این اقدام در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «چندی پیش براساس گزارش‌های منتشر شده در برخی سایت‌ها به نقل از منابع معتبر مطلع شدم که در چندین بانک اروپایی، هندی و عربی دارای پول کلانی هستم! مبالغ مندرج در حساب‌های بانکی ذکر شده که به دلار و یورو بود را با یک حساب سرانگشتی محاسبه کردم، بالغ بر 60 میلیارد تومان شد. حاضرم با سپردن وکالت رسمی، مقدمات هدیه اموالم به کارتن‌خواب‌های اروپایی فراهم شود.»
مدتی بعد خبری منتشر شد مبنی بر اینکه «بنیاد نرم‌افزار آزاد در اروپا» که در حوزه مسائل اجتماعی به تحقیق و پژوهش می‌پردازد، کتابی با عنوان «یدالله جوانی» منتشر کرده است! این کتاب که همزمان در سه انتشارات در آمریکا، انگلیس و آلمان منتشر شده بود، به معرفی دکتر جوانی، سپاه پاسداران، نیروهای مسلح ایران، بسیج، انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 و نامزدهای شرکت‌کننده در آن پرداخته بود. در این کتاب مواضع معاون سیاسی سپاه در پیش‌بینی فتنه تقلب قبل از انتخابات و مواضع سران فتنه و... ذکر شده بود. سردار جوانی درست چهار روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 در صبح صادق گفته بود: «با هوشیاری مردم هر حرکتی برای انقلاب مخملی در نطفه خفه خواهد شد.»
کمتر از یک هفته قبل و پس از تلاش‌های ناکام دشمنان ملت ایران برای تداوم آشوب و اغتشاش در کشور، وزارت خزانه‌داری آمریکا هفت نفر از مسئولان کشوری و لشکری جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرد که این هفت نفر عبارت بودند از: احمد وحیدی وزیر کشور، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات، سردار حسین ساجدی‌نیا معاون عملیات فراجا، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه، سردار وحید مجید رئیس پلیس سایبری، سردار حسین نجات فرمانده قرارگاه ثارالله و سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ.
اگرچه سیاست دوگانه آمریکایی‌ها که همزمان با مذاکره به دنبال براندازی در ایران هستند، موضوع جدیدی نیست و ملت ایران در طول 43 سال گذشته بارها و بارها آن را تجربه کرده، اما قرار گرفتن نام سردار جوانی در جایگاه معاون سیاسی سپاه که نقش بصیرت‌افزایی و روشنگری سیاسی دارد، نشان‌دهنده نگرانی و عصبانیت دشمن از نقش تبیینی معاونت سیاسی و شبکه هادیان سیاسی در آگاهی‌بخشی به پاسداران، بسیجیان و جبهه عظیم انقلابی در جامعه دارد و ضرورت جهاد تبیین و مقابله همه‌جانبه با جنگ شناختی و ادراکی جبهه معاند را بیش از پیش روشن می‌کند که با این نوع اقدامات نه تنها تضعیف نخواهد شد؛ بلکه با اراده و انگیزه بالاتری دنبال خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات