بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۴۳۴۹۸

حمایت دبیرکل ناتو از ارسال تجهیزات سنگین بیشتر به اوکراین

"ینزاستولتنبرگ"، دبیرکل ناتو در گفتگویی با روزنامه "هندلزبلات" آلمان و پیش از گفتگوهای جدید در رامشتاین درباره کمک نظامی غرب به اوکراین، از تحویل سلاح های سنگین بیشتر به اوکراین حمایت کرد.

حمایت دبیرکل ناتو از ارسال تجهیزات سنگین بیشتر به اوکراین

استولتنبرگ به «هندلزبلات» گفت: تعهدات اخیر برای ارائه تجهیزات جنگی سنگین به اوکراین مهم هستند و من در آینده نزدیک انتظار بیشتری دارم.

بریتانیا روز شنبه اعلام کرد که 14 تانک جنگی اصلی چلنجر 2 را در اختیار اوکراین قرار می دهد. استولتنبرگ در پاسخ به این سوال که آیا آلمان نیز اکنون نیاز به حرکت در این راستا دارد، گفت: ما در مرحله مهمی از جنگ هستیم. ما در حال تجربه نبردهای سنگین هستیم. بنابراین مهم است که اوکراین را به تسلیحاتی که برای پیروزی و زنده ماندن به عنوان یک دولت مستقل نیاز دارد مجهز کنیم. وی تاکید کرد که حمایت نظامی از اوکراین سریع ترین راه برای صلح است.

کی یف ماه هاست که خواهان سلاح های سنگین بیشتری از غرب است. علاوه بر سایر تسلیحات و سیستم‌های پدافند هوایی، آلمان تاکنون به اوکراین قول داده است که خودروی جنگی پیاده نظام کم‌قدرت ماردر را ارائه کند. لهستان و فنلاند اخیراً تمایل خود را برای تحویل تانک های لئوپارد 2 به اوکراین اعلام کردند.

این شرایط فشار ها بر اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان و ائتلاف حاکم را افزایش می دهد. دبیرکل ناتو در بخش دیگری از سخنانش نسبت به دست کم گرفتن روسیه در جنگ اوکراین هشدار داده و گفت: روس‌ها تلاش می‌کنند آنچه را که در روحیه و آموزش کم دارند جبران کنند و نشان داده‌اند که برای رسیدن به اهداف خود حاضر به پذیرش تلفات سنگین هستند.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، اعضای گروه موسوم به تماس اوکراین را برای نشستی در پایگاه نیروی هوایی رامشتاین در راینلاند-فالتز دعوت کرده بود. سومین دیدار از این دست جمعه آینده برگزار خواهد شد.

استولتنبرگ در بخش دیگری از گفتگو با این رسانه آلمانی از تصمیم اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان برای تجهیز نیروهای مسلح اوکراین به خودروهای جنگی پیاده نظام از نوع ماردر استقبال کرد. وی گفت: در نشست متحدان در پایگاه آمریکایی رامشتاین در 20 ژانویه، تصمیمات بیشتری باید گرفته شود.

استولتنبرگ در مورد خطر تشدید تنش هسته‌ای که شولتز بارها به آن اشاره کرده بود، گفت: خطر استفاده از سلاح‌های هسته‌ای کم است. چین و دیگر کشورها این پیام را به روسیه داده‌اند که از سلاح‌های هسته‌ای نباید استفاده شود.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات