صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۴۳۸۶۵

چرا بانیان تروریست‌ از سپاه عصبانی هستند

پایگاه بصیرت / سعید پورملائی هریس

در طول سال‌های گذشته و پس از اینکه خاورمیانه آماج حملات تروریستی متعدد قرار گرفت، شاید یکی از مهم‌ترین سؤالات موجود در ذهن اغلب تحلیلگران این بود که «چه مانعی خواهد توانست در مقابل این هجوم عجیب و غریب مقابله کند؟» ارتش جهانی از تروریست‌ها که می‌رفتند تا همه منطقه را به جنایت آلوده کنند.  

صحنه‌های فجیع کُشت و کشتار در عراق و سوریه و همچنین حملات مداوم تروریستی در سایر کشورها که حتی دامنه آن به اروپا کشیده شد، بخشی از این مصیبت تمام‌عیار بودند. در این میان، ‍‍‍سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با درک وضعیت موجود به مقابله تمام‌عیار با‍ تروریست‌ها، از جمله گروه‌های تروریستی جبهه النصره و داعش دست زد. مسیری که با جهاد از سوریه شروع شد و به دیگر کشورهای منطقه نیز رسید. در این میان، تیم جهاد مقدس زمینه همبستگی و پیوند مسلمانان منطقه در مقابله با تروریست‌های تکفیری را برانگیخت و از همین رو گروه‌هایی، مانند «حشدالشعبی» در عراق یا انصارالله در یمن برای مقابله با تروریست‌ها و همبستگی سر برآوردند.  

از همین‌روست که موجودیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهدید بزرگی برای بانیان گروه‌های تروریستی است. شهادت حاج قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد و با شلیک موشک‌های پهپادهای آمریکایی در عراق بخشی از این رویداد مهم است. آمریکایی‌ها در این مسیر تا آنجا جلو رفتند که حتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سیاه گروه‌های تروریستی قرار دادند. اتفاقی که هرگز از محبوبیت و اقتدار سپاه مظلوم کم نکرد؛ بلکه حتی سبب عشق بیشتر مردم به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. نکته‌ای که به وضوح از حضور گسترده مردم در تشییع پیکر شهید سلیمانی روشن شد؛ از این رو تحرکات اخیر در اروپا و به بهانه قراردادن سپاه در فهرست تروریست‌ها را می‌توان در همین جهت دید. مقابله سپاه با تروریست‌ها بانیان آنها را این چنین عصبانی کرده است.  

البته روشن است که چنین تحرکاتی کوچک‌ترین تأثیری بر عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ندارد و در کنار این مردم عزیز ایران اسلامی و تمام آزادگان و شیعیان جهان به دنبال حمایت از این نهاد انقلابی و تأثیرگذار خواهند بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات