صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۴۳۹۸۰

افراطی‌ترین کابینه رژیم صهیونیستی؛ بسترساز مشکلات امنیتی جدید در سرزمین‌های اشغالی

پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اظهارات اخیر «بنیامین نتانیاهو» در مورد وضع مقررات جدید پیرامون توسعه و تسریع در ارائه مجوز حمل سلاح گرم به شهرک‌نشینان صهیونیست برای تقویت نیرو‌های امنیتی ضمن آن که اقدامی کاملاً منفعلانه است واجد پیام‌های قابل توجهی است.

* «ایتامار بن‌گویر»، افراطی‌ترین عضو کابینه نتانیاهو نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد به زودی طرحی را در کِنِسِت ارائه می‌کند که دست این رژیم را برای اعدام مبارزان فلسطینی باز خواهد گذاشت.

* روشن است که نتانیاهو این سیاست‌ها را برای حفظ قدرت و جلوگیری از فروپاشی کابینه خود در پیش گرفته و با برجسته‌سازی ادعا‌های ایران‌ستیزانه و افزایش شهرک‌سازی، تلاش می‌کند افکار عمومی را از وضعیت متزلزل داخلی به سمت خارج از مرز‌های این رژیم منحرف سازد.

* در حال حاضر وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی در شرایطی است که «اسحاق هرتزوگ»، رئیس این رژیم رسماً از خطر جنگ داخلی و چند پاره شدن این رژیم سخن گفته است. به طور قطع تداوم سیاست‌های مبتنی بر مشت آهنین به‌ویژه تسلیح شهرک نشینان که بسیای از آن‌ها تحت کنترل جریان‌های افراطی قرار دارند با توسعه خشونت زمینه‌ساز تشدید تنش و افزایش ناامنی در سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

* نحوه مواجهه گروه‌های مقاومت فلسطینی طی ماه‌های اخیر نیز نشان می‌دهد که آن‌ها قصد دارند، هرگونه تحرک افراطی از سوی شهرک نشینان را به پاسخ بدهند که نتیجه آن نیز تشدید بحران امنیتی در سرزمین‌های اشغالی است.

* مشاور امنیت ملی، رئیس سازمان سیا و وزیر امور خارجه آمریکا در حالی به نوبت راهی سرزمین‌های اشغالی شده‌اند که همگان بر این اصل اتفاق نظر دارند که افراط‌گرایی نمی‌تواند مطلوب بقای این رژیم باشد.

* مجموعه برآورد‌های سیاسی و امنیتی به‌ویژه اضافه شدن گروه‌های مقاومت فلسطینی در کرانه باختری به جریان اصلی مقابله با اشغال‌گران صهیونیستی می‌تواند زمینه‌ساز حوادث و رخداد‌های غیر قابل پیش‌بینی در سرزمین‌های اشغالی باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات