صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۴۵۲۴۷

ماجرای گاز‌های سمی و مسمومیت‌های سریالی/ وقتی پای اغتشاشگران در میان است

دشمن این بار از دریچه دیگری ورود کرده و همانند موارد پیشین تنها یک هدف دارد و آن، نابودی این کیان و سرزمین و تجزیه آن است و اصلاً برای مردم و فرزندان این سرزمین ارزشی قائل نیست که با این کار چه بلایی بر سر آن‌ها می‌آورد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ ملیحه زرین‌پور

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif نهم آذر ماه بود که کشور با ماجرای اولین مسمومیت دانش‌آموزان دختر در مدارس شهر قم مواجه شد؛ مسمومیت‌هایی که مشکوک بود و بوی خوشی از آن به مشام نمی‌رسید! کم‌کم گزارش‌های مسمومیت‌ها از مدارس دخترانه افزایش یافت و به شهر‌ها و استان‌های دیگر کشور هم رسید و رفته‌رفته به موج نگرانی والدین و استرس و دلواپسی دانش‌آموزان افزوده شد تا جایی‌که رسانه‌ها از مسمومیت‌های ناشی از گاز‌های بدبو و با منبع نامشخص در مدارس دخترانه با عنوان «سریالی» نام بردند.

* موضوع آنجایی مشکوک‌تر شد که بلافاصله بعد از انتشار گاز سمی و مسمومیت، از در هر مدرسه‌ای فیلم‌هایی نیز از حال ناخوش دانش‌آموزان در مراکز درمانی آن هم روی شبکه‌های معاند و اینترنشنال و بی‌بی‌سی منتشر شد و قابل‌تأمل‌تر، کار مجری یکی از همین شبکه‌های معاند در تهدید و تشویق والدین نسبت به مدرسه نرفتن دانش‌آموزان بود؛ کاری که در ابتدا در حال القای آن به مردم بودند که کار خودشان است؛ اما به یکباره خود را لو دادند و تهدیدوار عنوان کردند که اگر دانش‌آموزان به مدرسه نروند، امنیت جانی هم دارند و نظام آموزشی جمهوری اسلامی هم متلاشی خواهد شد!

* عمدی و خارج مرزی
* اینجا بود که فرضیه عمدی و خارج مرزی بودن تهدیدات و حملات ناجوانمردانه به دانش‌آموزان کشورمان قوت گرفت؛ هرچند آن‌ها مدعی بودند که دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی ما در رسیدگی‌ها ضعیف بوده و بی‌کفایت هستند و با همین استدلال در حال وایرال گسترده هشتگ «کار خودشان است» بودند و عده‌ای از مردم ساده و ناآگاه به توطئه‌های دشمن نیز آن را باور کردند، در حالی که از فعالیت چراغ‌خاموش و گسترده سربازان گمنام و کارآگاهان کشورمان در بررسی ابعاد این حملات خبر نداشتند.

* راز‌های پشت‌پرده
* هر چند هنوز سؤالات بسیاری در زمینه نحوه انتشار گاز‌هایی که برخی دانش‌آموزان آن را درک و برخی تنها استنشاق کرده و مسموم شده بودند وجود داشت؛ اما حساسیت‌ها، نگرانی‌ها و واکنش‌ها بالا گرفت و این سؤال اساسی را ایجاد کرد که چه واقعیتی در پس این ماجراست؟ و چه گروه یا افرادی دانش‌آموزان کشورمان و آینده‌سازان این مرز و بوم و بالاخص دختران را نشانه گرفته و مقصودشان چیست؟

* با تحلیل وقایع اخیر، می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که کشور تازه از برهه‌ای حساس عبور کرده و آشوب‌ها و اغتشاشات ناشی از سیاه‌نمایی و جوسازی دشمن را پشت سر گذارده؛ اتفاقاتی که باوجود تلاش فراوان دشمن، آن‌ها را به مقصودشان نرساند و به عبارتی شکست خوردند. پس این فرضیه قوت می‌گیرد که دشمن این بار از دریچه دیگری ورود کرده و همانند موارد پیشین تنها یک هدف دارد و آن، نابودی این کیان و سرزمین و تجزیه آن است و اصلاً برای مردم و فرزندان این سرزمین ارزشی قائل نیست که با این کار چه بلایی بر سر آن‌ها می‌آورد.

* به خوبی روشن است که عده‌ای می‌خواهند فضای کشور را متشنج کنند؛ اما چرا؟ چون به اهداف خود در حرکت قبلی و به آشوب کشیدن کشور نرسیده بودند و حالا از مسیر تازه‌ای اقدام به تزریق ناامنی و نگرانی در کشور می‌کنند، شاید به اهداف شوم خود برسند؛ چراکه هنوز زخم قبلی تازه است و خوب می‌توانند افکار عمومی را البته با برنامه‌های دقیق و زمان‌بندی شده مسموم کنند؛ اما این بار هم تیرشان به خطا خواهد رفت؛ چراکه دست دشمن خیلی وقت است که رو شده است.

* چنانکه «حجت‌الاسلام منتظری» دادستان کل کشور در پیامی به دادستان قم تأکید می‌کند: «اخبار واصله از یک جریان نگران‌کننده در برخی مراکز آموزشی قم، نشان از احتمال اقدامات مجرمانه عمدی دارد که قابل‌توجه و پیگیری دقیق است.» معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت هم آن را عمدی خوانده و عنوان کرده است: «عده‌ای دوست داشتند مدارس به ویژه مدارس دخترانه تعطیل شوند؛ این مسمومیت‌ها ناشی از ترکیبات مواد شیمیایی در دسترس بوده و عفونی و مسری نیست.»

* «حجت‌الاسلام خطیب» وزیر اطلاعات نیز پیش از این گفته است: «دشمن در اتفاقات اخیر و اغتشاشات خیابانی تلاش کرد شرایطی فراهم کند تا بتواند براندازی را به سرانجام برساند؛ اما به لطف الهی و با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و همراهی نیرو‌های مسلح، قضایی، امنیتی، جامعه اطلاعاتی و با بصیرت مردم، نقشه دشمن با شکست مواجه شد و امروزه دشمن از سر استیصال تلاش می‌کند با استفاده از ابزار رسانه و تبلیغات، در قالب اخبار جعلی، خرابکاری و حمله به ایران، روحیه مقاومت مردم را تضعیف کند؛ ولی همواره با همراهی مردم، دشمن شکست خورده است.

* دشمن می‌خواهد این مهم را القا کند که به دلیل آشوب‌های اخیر است که این اتفاقات از جانب خود نظام در حال رخ دادن است؛ در حالی که دست دشمن خیلی وقت است رو شده و دیر یا زود واقعیت مانند آنچه در تراتژی هزار ضربه چاقو به جمهوری اسلامی به دنبال آن بود، رو می‌شود و عاملان و منافقانی که مرتکب چنین عمل مجرمانه‌ای شده‌اند، قطعاً این بار اعدام می‌شوند تا عبرتی برای آن‌هایی باشند که بخواهند برای رسیدن به منافع مالی خود، فرزندان وطن را مسموم، بیمار یا شهید کنند.»

* عفوی برای مجرمان نیست
* در جریان تحقیقات و با تلاش سرویس‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی کشور، عده‌ای شناسایی و دستگیر شدند. افرادی که به دلیل منافع خود با اهداف شوم دشمن همراه شدند و دشمن شکست‌خورده‌ای که حالا خدعه تازه‌ای در پیش گرفته و با فریب ساده‌لوحان و با وعده‌های پوچ و توخالی دست به جنگ و ترور روحی زده است؛ اما این بار با سری پیش چند تفاوت اساسی وجود دارد.

* مقام معظم رهبری با ابراز ناراحتی از اتفاقات اخیر و مسمومیت آینده‌سازان کشور اعلام کردند که برای مجرمان عفوی نخواهد بود!
* رهبری اعلام کردند، عفوی نخواهد بود؛ یعنی اگر در جریان اغتشاشات اخیر به افرادی که گول خوردند رحم شد، این بار عفوی در کار نیست.

* پس از دستگیری تعدادی از عوامل مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس، این بار نوبت برخورد با سلبریتی‌ها و شاخ‌های مجازی است که اقدام به شایعه‌افکنی و التهاب‌آفرینی کردند. در اقدامات انجام‌شده، تعدادی از معروف‌های مجازی در چند شهر و استان کشور با دستور قاطع قوه قضاییه، از سوی سربازان گمنام امام زمان دستگیر شدند. به نظر می‌رسد عزم دستگاه قضایی و نهاد‌های امنیتی برای برخورد با این افراد جدی است.

* در همین زمینه روز گذشته هم وزارت کشور درباره این اقدامات مجرمانه بیانیه‌ای صادر کردند و در آن چنین عنوان شده است که طبق آخرین گزارش‌های دریافتی در استان‌های تهران، قم، زنجان، خوزستان، همدان، فارس، گیلان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان و خراسان‌رضوی بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل مؤثر در حوادث اخیر مدارس شناسایی، دستگیر شدند و مورد تحقیق قرار گرفتند.

* وزارت کشور اعلام کرده است که تعدادی از این موارد، مشتمل بر افرادی است که از روی شیطنت یا ماجراجویی و با هدف تعطیلی کلاس درس و تحت تأثیر فضای روانی ایجادشده به اقداماتی نظیر استفاده از مواد بدبو و بی‌خطر و… دست زده‌اند که ضمن تذکر لازم، تحقیقات قانونی از این دسته از افراد تا حصول اطمینان و کسب نتیجه نهایی ادامه دارد؛ اما در بین دستگیرشدگان، افرادی با انگیزه‌های معاندانه و با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و دانش‌آموزان و برای تعطیلی مدارس و ایجاد بدبینی نسبت به نظام وجود دارند که تحقیق از این افراد جنایتکار، ازجمله کشف ارتباط احتمالی آنان با سازمان‌های تروریستی منافقین و... همچنان ادامه دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات