صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۴۷۸۹۲

سیاه‌نمایی در مسیر استکبار

دشمنان ایران همواره به دنبال بدبین کردن جوانان نسبت به ایران و انقلاب هستند، چرا که جوانان به عنوان یکی از بخش‌های مهم جامعه، تاثیر زیادی در روند تحولات و تغییرات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ زهرا علوی

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif دشمنان ایران همواره به دنبال بدبین کردن جوانان نسبت به ایران و انقلاب هستند، چرا که جوانان به عنوان یکی از بخش‌های مهم جامعه، تاثیر زیادی در روند تحولات و تغییرات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارند. بدین ترتیب، دشمنان با استفاده از ابزار‌های مختلف از جمله رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و...، سعی در بدبینی و شکافتن اعتماد جوانان به نظام و حکومت ایران دارند.
علاوه بر این، دشمنان ایران با انتشار اطلاعات نادرست و تحریف شده، سعی در دور کردن جوانان از ارزش‌ها و فرهنگ ایرانی و مخابره تصویر غلط و دروغین از ایران به جهان دارد.

* شیوه‌های دشمن برای بدبین کردن جوانان نسبت به انقلاب
استکبار جهانی همواره به هزار و یک ترفند، سعی در سیاه‌نمایی و بدبین کردن مردم جامعه به ویژه نسل جوان نسبت به آینده کشور و نظام داشته است. برخی از شیوه‌هایی که دشمنان برای بدبین کردن جوانان نسبت به انقلاب و حکومت ایران استفاده می‌کنند، شامل موارد زیر می‌شود:

* تحریف و انحراف در ارائه اطلاعات: دشمنان با تحریف و انحراف در ارائه اطلاعات، سعی در شکافتن اعتماد و ارتباط جوانان با حکومت و نظام ایران دارند تا با استفاده از این وضعیت و موقعیت اهداف پلید و منافع خودشان را پیش ببرند.

* گسترش فرهنگ خارجی و غربی: دشمنان برای کاهش ارزش‌های ملی و فرهنگی ایران، با گسترس فرهنگ خارجی و غربی به جامعه ایرانی و جوانان آن اقدام می‌کنند. آن‌ها در این مسیر از هیچ نیرنگ و لج‌پراکنی دریغ نکرده و کار را تا تبلیغ همجنسگرایی نیز پیش برده و همواره در صدد تابوشکنی و ریختن قبح اعمال شنیع مورد نظر خود در جوامع هدف از جمله در جامعه اسلامی ایران هستند.

* یکی دیگر از راه‌های دشمنان در مسیر رسیدن به اهداف شومشان از جمله ناامیدکردن جوانان کشور انتشار اخبار جعلی است: دشمنان با انتشار اخبار جعلی و تحریف شده، سعی در خرد کردن روحیه جوانان و تحریف تصور آنان از حقایق واقعی ایران دارند.
دشمن با استفاده از از رسانه‌های مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی، سعی در ترویج نظریات و ایدئولوژی‌های ضدانقلاب و ضدحکومتی دارند.

* یکی از گسترده‌ترین راه‌های دشمن برای نفوذ فرهنگی و سیاه‌نمایی، استفاده از فضای مجازی است: دشمنان با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، سعی در ترویج ایدئولوژی‌های ضد ایرانی و افزایش تأثیر خود در جامعه ایرانی دارند.

* یکی دیگر از راه‌های ایجاد و گسترش ناامیدی و سیاه‌نمایی، برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های مثلاً علمی است: دشمنان با برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی با حضور عده‌ای از ایرانیان ضدانقلاب، تروریست‌های پیر و از کار افتاده یا خارجی‌های اجاره‌ای و... سعی در ترویج ایدئولوژی‌های ضدایرانی و ضدحکومتی دارند.

* دشمنان چگونه از فضای مجازی برای بدبین کردن جوانان استفاده می‌کنند؟

اما در بین تمامی ترفند‌های دشمن از جمله چند نمونه مورد اشاره، امروزه استفاده از فضای مجازی تبدیل به یکی از اثرگذارترین راه‌های نفوذ و ایجاد ناامیدی در بین جامعه ایرانی به‌ویژه جوانان شده است.
دشمنان با استفاده از فضای مجازی به عنوان یک ابزار قدرتمند برای بدبین کردن جوانان نسبت به حکومت و انقلاب ایران استفاده می‌کنند.

* اما دشمن در این مسیر از چه شیوه‌های استفاده می‌کند؟ شیوه‌هایی که دشمنان در فضای مجازی برای بدبینی جوانان نسبت به ایران استفاده می‌کنند شامل موارد متعددی می‌شود که اشاره به چند مورد آن می‌تواند در رمزگشایی این ترفند دشمنان ایران و انقلاب موثر باشد.

* ترویج افکار منفی و تحریف شده از جمله رایج‌ترین راه‌های دشمنان برای ایجاد، شک و تردید، سیاه‌نمایی و نهایتا ناامیدی در بین جوانان است: دشمنان با ترویج اخبار جعلی، تصاویر تحریف شده و افکار منفی در فضای مجازی، سعی در بدبینی جوانان نسبت به ایران و حکومت آن دارند به گونه‌ای که امروزه می‌توان ده‌ها هزار عکس، خبر و فیلم جعلی را در اینستاگرام، تلگرام و... مشاهده کرد.

در واقع دشمنان با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مختلف، مطالب ضدانقلابی و ضدحکومتی را ترویج می‌دهند و تلاش می‌کنند تا جوانان را به سمت این مطالب جذب کنند.

* گسترس فرهنگ خارجی و غربی و ضد دینی و قبح‌زدایی: دشمنان با گسترش فرهنگ خارجی و غربی، سعی در کاهش ارزش‌های ملی و فرهنگی ایران دارند و تلاش می‌کنند تا جوانان را به سمت این فرهنگ‌ها جذب و آن‌ها را از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی دورکرده و در نهایت به اهداف مورد نظرشان برسند.

* ربات‌های دشمن
* اما یکی دیگر از شیوه‌های رایج استکبار و دشمنان قسم خورده ملت ایران، استفاده از ربات‌ها و بات‌ها در فضای مجازی است: دشمنان با استفاده از ربات‌ها و بات‌های خودکار، پیام‌های تحریف شده و ضدانقلابی را در فضای مجازی پخش می‌کنند و تلاش می‌کنند تا جوانان را به سمت این پیام‌ها جذب کنند. آن‌ها با استفاده از این روش همچنین درصدد برطرف کردن ضعف خود در تعداد طرفدارانشان هستند به گونه‌ای که مخاطبان یا کاربران شبکه‌های اجتماعی تعداد طرفداران اندیشه‌های بردگی جنسی و غربی را بسیار بیشتر از تعداد واقعی آن‌ها در فضا و دنیای واقعی فرض کنند.

* یکی دیگر از کار‌های ضدانقلاب و دوستان صهیونیست و پشت‌پرده آنان برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی است: دشمنان با برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی و پرداخت هزینه‌های فراوان برای تبلیغات و ترویج ایدئولوژی‌های ضد ایرانی و ضدحکومتی در فضای مجازی، سعی در جذب جوانان به سمت این ایدئولوژی‌ها دارند.
دشمنان همچنین با بازنشر کمپین‌های گاهی چندنفره! یا مشارکت‌کنندگان اجاره‌ای در فضای مجازی سعی در بزرگنمایی فعالیت‌های خود دارند تا به این وسیله جوانان را جذب و سپس اندیشه‌های خود که مملو از حس ناامیدی و بدبینی نسبت به آینده ایران عزیز است را به آن‌ها القا کرده تا بتوانند اهداف اربابان خود را پیش ببرند.
به همین دلیل، برای مقابله با این تلاش‌ها، باید با استفاده از رسانه‌های مناسب و همچنین آگاهی و توانایی جوانان در شناسایی اخبار جعلی و تحریف شده، به آنان اطلاع‌رسانی کرد.

اهمیت بحث امید آفرینی در بین اقشار مختلف جامعه از جمله جوانان آنقدر زیاد هست که رهبر فرزانه انقلاب بار‌ها و مواکداً بر آن اشاره و نسبت به ایجاد جو ناامیدی هشدار داده‌اند.

* از جمله سخنان ایشان که به وضوح به این مسئله اشاره و می‌تواند چراغ راه رهروان و عاشقان ایران اسلامی باشد بخشی از فرمایشات رهبری در جوار حرم مطهر رضوی در ابتدای سال جاری است که ایشان فرمودند: 《 جنگ ترکیبی، حمله‌ی نظامی نیست، امّا حمله به باور‌های دینی و سیاسی است؛ حمله‌ی دشمن به باور‌های دینی و باور‌های سیاسی است. اینکه در سوره‌ی «قُل اَعوذُ بِرَبِّ النّاس» می‌‌گویید: «مِن شَرِّ الوَسواسِ الخَنّاسِ، اَلَّذی یُوَسوِسُ فی صُدورِ النّاسِ، مِنَ الجِنَّةِ وَ النّاس»، خنّاسش همین تبلیغاتچی‌های خارجی و دنباله‌رو‌های آن‌ها در داخل هستند؛ وسوسه میکنند، حقایق را دگرگون نشان می‌دهند؛ هدفشان سست کردن اراده‌ی ملّت است، هدفشان خاموش کردن امید‌ها است، می‌خواهند شعله‌ی امید را در دل جوانان ما خاموش کنند، جوان را مأیوس کنند. یأس یعنی بن‌بست؛ وقتی که جوان از پیشرفت مأیوس شد، از آینده مأیوس شد، احساس بن‌بست می‌کند؛ از کسی که احساس بن‌بست می‌کند، نمیشود توقّع داشت درست کار کند》.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات