صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۴۵۲۵۲

سالی که گذشت سالی که می‌آید

پایگاه بصیرت / علی حیدری
شمارش معکوس برای پایان سال 1401 شروع شده و چند روز تا آغاز سال 1402 و نوروز باستانی باقی مانده است. این بار تحول در طبیعت و بهار طبیعت تقارنش با «بهار قرآن»، آغازی متفاوت را برای تازه شدن جان‌ها و شکوفا شدن دل‌ها نوید می‌دهد. 
سالی که پشت سر گذاشتیم، همچون همه سال‌ها پر بود از فراز و نشیب، پیچ و خم و تلخی و شیرینی. سالی که متأثر از روی کار آمدن دولت سیزدهم در میانه 1400 و نگاه باورمند دولتمردان به ایران قوی بود.
 از یک‌سو توجه جدی به مسائل و مشکلات مردم، گشایش و رفع موانع در عرصه‌های تولید و توجه به ظرفیت‌های بیشمار داخلی و از سوی دیگر تلاش برای توسعه و تعمیق ارتباطات تجاری و اقتصادی با همسایگان، نگاه به شرق و تمرکز بر موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه برای احقاق حقوق مردم ایران در چارچوب ادامه گفت‌وگوهای هسته‌ای و... منجر به تقویت امید برای حل مشکلات و سرعت گرفتن قطار پیشرفت کشور شد.
اما همین نقاط قوت، دشمن را واداشت تا به هر نحو ممکن مانعی در مسیر ملت ایران ایجاد کند. دشمنی که همواره دنبال بهانه است تا دستاویزی برای اقدامات رسانه‌ای و به تبع آن تحرکات خیابانی و میدانی خود بیابد، این بار نیز همچون حوادث سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۸ به دنبال بحران‌سازی و امنیتی کردن فضا بود.
تمرکز دشمنان ملت ایران بر آشوب و ایجاد ناآرامی در کنار بمباران رسانه‌ای شدید که در چارچوب جنگ شناختی مبتنی بر دستکاری ذهنی هدایت می‌شد و با هدف تقویت گسل‌های قومی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بود که با پادویی عناصر خودفروخته و پشتیبانی‌های همه‌جانبه غربی‌ها همراه بود، با وجود غبارآلود کردن فضای ادراکی جامعه و وارد کردن خسارت جانی و مالی با موفقیت همراه نبود و عامل اصلی آن هم هوشیاری مردم بود. مردمی که برای استقلال، امنیت، ثبات و پیشرفت کشور خود در کنار همه دشمنی‌های مستکبران عالم سختی‌ها و مرارت‌های فراوانی را متحمل شده‌اند و به همین دلیل توطئه بدخواهان برای تجزیه سرزمین مادری‌شان را بر نمی‌تابند و محکم و استوار جلوی آن می‌ایستند که جلوه‌ای از آن در 22 بهمن امسال پیش چشم جهانیان نمایان شد. 
اما همانطور که رهبر حکیم انقلاب در روزهای نخستین غائله‌آفرینی دشمن، علت طراحی‌های دشمن را هجمه علیه پیشرفت کشور دانستند، مادامی که حرکت کلی دولت و حاکمیت در این مسیر باشد، نمی‌توان از دسیسه‌های دشمنان غفلت کرد؛ اما رمز عبور از این پیچ تاریخی نیز همچون گذشته اتحاد و همدلی مردم با سلایق گوناگون و دیدگاه‌های متفاوتی است که مخرج مشترک‌شان ایران قوی و اسلام عزیز است که برای حفظ و حراست از آنها در طول تاریخ چه خطرها که نکرده‌اند.
 ملتی که در حوادث سهمگین دریافته است  چشم دوختن به رهنمودها و توجه به هدایت‌های دیده‌بان حکیم و بصیر ایران اسلامی تنها راه پیروزی است و به حول و قوه الهی در سال جدید شاهد پیروزی‌های پیاپی و شتاب در مسیر حل مشکلات خواهیم بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات