صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۴۵۷۹۵

اتصال علی‌الدوام به الگوی علوی

امروز هر کس مُبلغ الگو و سبک زندگی خود در این دنیای رسانه‌زده است و بازار الگوفروشی و الگوسازی هم داغ است و از فعالیت‌های مهم رسانه‌‌ در خدمت سرمایه، الگوپردازی‌های فانتزی و بزک‌شده و قالب کردن آنها به انسان‌هاست.
پایگاه بصیرت / گروه سياسي/ فتح‌الله پريشان

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif معرفی الگوی عملی از مباحث بین‌الاذهانی در میان همه ملت‌ها و بین‌رشته‌ای در بین اغلب رشته‌های علمی و تربیتی است و برای اثربخش کردن و موفقیت در زندگی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. الگو عصاره محقق‌شدنی یک تفکر، دین، آیین و روش زیستن است و کار ویژه‌اش تکثیر نظیر خود است. امروز از منظر رقابت الگوها و سبک‌های زندگی، معرکه‌ای بین ایدئولوژی‌ها و مکاتب فکری ـ مذهبی و حتی قدرت‌های سیاسی در جهان درگرفته است. به تبع همین امر، امروز هر کس مُبلغ الگو و سبک زندگی خود در این دنیای رسانه‌زده است و بازار الگوفروشی و الگوسازی هم داغ است و از فعالیت‌های مهم رسانه‌‌ در خدمت سرمایه، الگوپردازی‌های فانتزی و بزک‌شده و قالب کردن آنها به انسان‌هاست.

* حال اگر ملتی الگو نداشت یا داشت؛ اما به معرفی آن با زبان روز به جامعه‌ همیشه در حال جوان شدنش نپرداخت یا عده‌ای تصور کردند امکان الگو گرفتن از معصومان(ع) برای ما انسان‌های معمولی وجود ندارد، کارتون‌ها و کاریکاتورهای دیگران الگوی بچه‌های ما خواهند شد. اگر از این منظر در اقیانوس وجود شخصی و سبک زندگی اجتماعی و حکومتی حضرت علی(ع) غور و غواصی کنیم، نکات و دُرهای ذی‌قیمتی به دست می‌آوریم. البته به تعبیر حضرت ما به این عجز خود واقفیم که فرمودند: «شما نمی‌توانید مانند من زندگی کنید، اما با تقوا و ورع سعی کنید در این مسیر همراه من باشید.»

* از این جهت می‌توانیم از ایشان درس «درست زندگی کردن» را یاد بگیریم و در مسیر رسیدن به آن، الگوی انسان کامل یا حداکثر مشابهت‌سازی با سیره و سبک زندگی ایشان گام برداریم. به نظر می‌رسد دشمنان اسلام زودتر از ما قدر و قیمت این الگوها را دانسته‌اند و درصدد تخریب، تحریف و تغییر شخصیت حقیقی و حقوقی آنها در ابعاد گوناگون هستند و این خط سیر از زمانه معاویه تا الان، بی‌وقفه استمرار داشته است و تنها، ابزارها و شیوه‌ها فرق کرده است.

* روزگاری دستگاه تبلیغی معاویه در شامات چنان روی شخصیت حضرت امیر(ع) کار کرده بود که به هنگام انتشار خبر ضربت خوردن آن مظلوم عالم در مسجد، شامی‌ها با تعجب به هم می‌گفتند: «مگر علی نماز می‌خواند که در مسجد ترور شود؟!» امروز نیز دشمنان و پیروان تفکر و سبک زندگی و حکمرانی معاویه در تلاشند با ابزارها و رسانه‌های جدید و به مراتب قوی‌تر از آن موقع در پرتو وارونه‌نمایی شناختی هم شخصیت این الگوها را و هم انقلاب و نظام اسلامی متأسی از آنها را که تلاش می‌کند پا جای پای آن بزرگواران بگذارد، تحریف و تخریب کند. تبیین یعنی دانستن همین واقعیت! و استمرار اتصال علی‌الدوام دنیوی و اخروی به این الگوهای صادق.    

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات