صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۴۵۸۹۸

خشم شدید کره‌ای‌ها از واشنگتن

مقامات سئول انتظار اینکه تا این حد از سوی متحد غربی خود تحت رصد قرار بگیرد را نداشته‌اند! از زمان جنگ کره در دهه ۵۰ میلادی، کره جنوبی یکی از مهم‌ترین متحدان آمریکا در شرق آسیا محسوب می‌شود.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif افشای شنود مکالمات تلفنی سران کشور کره جنوبی توسط دستگاه‌های امنیتی آمریکا، خشم مقامات سئول را برانگیخته است. براساس اسنادی که از پنتاگون لو رفته و بی‌بی‌سی آن‌ها را مشاهده کرده، مقامات  عالی‌رتبه کره جنوبی درباره اینکه تسلیحات ساخت این کشور به اوکراین برسد، با هم اختلاف داشته‌اند. از این اسناد این‌طور بر می‌آید که آمریکا از کره جنوبی جاسوسی کرده است. آنچه لو رفته، اسناد طبقه‌بندی شده وزارت دفاع آمریکاست و جزییات مکالمات محرمانه مقام‌های کره جنوبی با یکدیگر در این اسناد نوشته شده‌اند. این در حالی است که محتوای این مکالمات پیشتر به اطلاع مقام‌های آمریکایی نرسیده است.

در این میان، مقامات سئول انتظار اینکه تا این حد از سوی متحد غربی خود تحت رصد قرار بگیرد را نداشته‌اند! از زمان جنگ کره در دهه ۵۰ میلادی، کره جنوبی یکی از مهم‌ترین متحدان آمریکا در شرق آسیا محسوب می‌شود.

این احتمال وجود دارد که انتشار محتوای این اسناد با نارضایتی مقام‌های کره‌ای همراه شود و بر روی روابط واشنگتن و سئول اثر منفی بگذارد. کره جنوبی اعلام کرده که درباره چگونگی لو رفتن این مذاکرات تحقیق خواهد کرد. مقام‌های کره‌ای می‌گویند که شنود مکالمات خصوصی درون دفتر ریاست جمهوری این کشور، غیر ممکن است! اما تجربه پرونده‌های قبلی مانند شنود تلفن همراه آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا و دیگر دستگاههای این کشور، چنین اقداماتی را به کرات صورت داده‌اند!

به گفته مقام‌های کره‌ای، مکالمات در ارتباط با احتمال کمک نظامی به اوکراین در یکی از پناهنگاه‌های زیرزمینی انجام شده است. واشنگتن همچنان در تلاش است تا منبع لو رفتن این اسناد را پیدا کند. به گفته پنتاگون، افشای این اسناد، ضربه‌ای جدی به امنیت ملی این کشور می‌زند. جو بایدن سال گذشته به کره جنوبی سفر کرد و امسال هم قرار است که یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی به واشنگتن برود‍. قطعا یکی از موضوعاتی که در دیدار این دو رئیس‌جمهور مورد بحث قرار می‌گیرد، بحث داغ جاسوسی نهادهای امنیتی آمریکا از مقامات ارشد کره‌ای خواهد بود!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات