صبح صادق >>  جهان >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۴۶۷۰۱

پادشاه جای دولت

انگلستان در حالی برای اجرای مراسم تاج‌گذاری پادشاه جدید این کشور آماده می‌شود که به نظر می‌رسد چارلز سوم قرار است نقشی بسیار جدی‌تر از ملکه در حوزه سیاست‌های داخلی و خارجی این کشور ایفا کند. رسانه‌های انگلیسی، از جمله نشریه «آی» گزارش داده‌اند که چارلز سوم در حالی تاج‌گذاری می‌کند که انگلستان بیشتر از هر زمان دیگری به ارتباط بهتر با همسایگان خود و سایر کشورهای اروپایی، از جمله فرانسه و آلمان نیاز دارد و به نظر می‌رسد دولت انگلستان قادر به حفظ ارتباطات خود با این کشورها نیست.
بر همین اساس، چارلز سوم قرار است نقش جدی‌تری در مسائل سیاست خارجی لندن ایفا کرده و شخصاً وارد شود تا شاید بتواند زمینه را برای اجرای برگزیت فراهم کند.
این مسئله ضعف شدید دولت انگلستان را در حوزه سیاست خارجی نشان می‌دهد که نمی‌تواند با همسایگان خود و سایر کشورهای اروپایی ارتباطی سازنده ایفا کند. تنش‌های انگلستان با فرانسه و آلمان از زمانی آغاز شد که دولت انگلستان نتوانست به توافقی مورد تأیید طرفین برای خروج از اتحادیه اروپا برسد.
نشریات انگلستان گفته‌اند سفر چندی پیش چارلز سوم به آلمان، در حوزه دیپلماسی نرم اثرات مفیدی برای سیاست خارجی لندن داشته است و از این پس قرار است پادشاه نقشی جدی‌تر در عرصه سیاست خارجی داشته باشد. این در حالی است که برخی دیگر از رسانه‌های انگلستان، در آستانه برگزاری جشن‌های پادشاهی با اشاره به پرونده‌های فساد مالی چارلز، اعلام کرده‌اند نهاد سلطنت و شخص پادشاه در زمانی که نایب‌السلطنه بوده است، چنان در فسادهای مالی غرق بوده‌اند که حالا نمی‌توان اعتماد کرد چارلز سوم تنها برای مصالح کشور وارد عرصه سیاست می‌شود و به فکر منافع مالی خود در این زمینه نیست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات