صبح صادق >>  جهان >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۴۸۲۶۰

پاسخ در دریا

منتشر شدن ابعاد جدید از همکاری غرب و اوکراین برای منفجر کردن خط لوله گاز نورد استریم که گاز روسیه را به اروپا می‌برد، حالا روسیه به فکر انجام اقدامات تلافی‌جویانه در این زمینه است.
پیش از این رسانه‌های آمریکایی از دست داشتن نیروهای ارتش این کشور در این انفجار خبر داده بودند. با این حال، اخبار جدید حکایت از این دارد که اگر این نیروها به صورت جدی هم در این عملیات دخالت نداشته باشند، کاخ سفید از این ماجرا خبر داشته و احتمالاً چراغ سبز را برای انجام این عملیات به اوکراین نشان داده است.
اما معاون شورای امنیت روسیه معتقد است، با توجه به دخالت غرب در خرابکاری در لوله‌های گاز نورداستریم، دست مسکو برای از بین بردن کابل‌های مخابراتی زیردریایی غرب باز است. «دیمیتری مدودف»، معاون شورای امنیت روسیه با اشاره به انتشار گزارش‌ها درباره آگاهی قبلی آمریکا و کشورهای غربی از حمله قریب‌الوقوع به لوله‌های انتقال گاز روسیه به آلمان و اروپا که بر مشارکت آنها در این خرابکاری صحه می‌گذارد، گفت: «مسکو دیگر محدودیتی برای از بین بردن تأسیسات زیردریایی دشمنانش ندارد.»
مدودف در کانال تلگرامی خود نوشت: «حالا که هم‌دستی کشورهای غربی در خرابکاری لوله‌های گاز نورداستریم اثبات شده، دیگر نباید هیچ محدودیتی، حتی اخلاقی، وجود داشته باشد که ما را از نابود کردن کابل‌های ارتباطی زیردریایی دشمنان‌مان باز دارد.»
شرکت اپراتور خط لوله نورداستریم روز 22 سپتامبر سال 2022 از بروز خسارت بی‌سابقه در سه رشته از خطوط گاز نورداستریم 1 و ۲ خبر داد. زمین‌شناسان سوئدی یک روز قبل دو انفجار را در مسیر نورداستریم ثبت کرده بودند. دفتر دادستانی کل روسیه با طرح اتهامات تروریسم بین‌المللی، تحقیقات کیفری درباره این حادثه را آغاز کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات