سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۴۸۸۳۲

میرتاج الدینی: سفر رئیس‌جمهور به آفریقا یک دیپلماسی فعال و تاثیر‌گذار را به جهان نشان می‌دهد

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به سه کشور آفریقایی گفت: سفری که رئیس جمهور داشتند بعد از 11 سال غفلتی که در دولت قبل در خصوص آفریقا صورت گرفته بود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نشان از دیپلماسی فعال و موفق دولت سیزدهم  است که متاسفانه در گذشته شاهد آن بودیم که آفریقا فراموش شده بود و در 56 سفر دولت قبل حتی یک سفر هم برای آفریقا برنامه‌ریزی نشده بود.
میرتاج الدینی: سفر رئیس‌جمهور به آفریقا یک دیپلماسی فعال و تاثیر‌گذار را به جهان نشان می‌دهد
وی در ادامه تاکید کرد: این که 3 کشور کنیا، اوگاندا و زیمباوه پر‌ظرفیت آفریقایی مورد بازدید رئیس جمهور قرار گرفته است، حاکی از ارتباط و روابط راهبردی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی است با این سفر ارتباطات دو طرفه در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بیش از پیش تقویت خواهد شد. 

 وی با اشاره به فرصت‌های اقتصادی خوبی که در زمینه‌های گوناگون در این سفر برای کشورمان ایجاد شده است، گفت: از فرصت‌هایی که ایجاد شده می‌توان به صادرات محصولات شرکت‌های‌دانش بنیان، پتروشیمی، دارو و پهباد اشاره کرد.

وی افزود: یکی از نکته‌های مثبت این سفرها آن است که توان ایران در تولید دانش‌های روز دنیا به رخ جهانیان  کشانده می‌شود.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:کشت فرا سرزمینی و محصولات استراتژیک کشورمان در سه کشور آفریقایی و انتقال آن به کشور، از دستاوردهای مهم سفر‌ رئیس جمهور است. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد:در هر صورت ظرفیت‌های زیادی که راکد مانده بود با سفر رئیس جمهور و هیات همراه به 3 کشور کنیا، اوگاندا و زیمباوه فعال شد و این سفر، از نظر سیاست بین الملل هم یک سیاست خارجی فعال و دیپلماسی تاثیر‌گذار را به جهان نشان می‌دهد.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دشمن همیشه تلاش می‌کند که جمهوری اسلامی را در انزوا سیاسی قرار بدهد با فشارهای سیاسی و تحریم‌ها  ایران را وادار به عقب نشینی کند اما با  تحرکات سیاسی و دیپلماسی فعال نقشه دشمن نقش بر آب  می‌شود و تحریم هم خنثی و بی‌اثر می‌شود.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات