چند رسانه ای >>  عکس >> آخرین عناوین
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۴۸۹۴۶

عکس/ نشست تخصصی مطالبه گری از غرب و زیست عفیفانه بانوان مسلمان ایرانی و غربی

نشست تخصصی مطالبه گری از غرب و زیست عفیفانه بانوان مسلمان ایرانی و غربی با موضوع "شمیم پاکی" (صبح یکشنبه 25 تیرماه 1402) با مشارکت کارگروه تعالی زن و خانواده سازمان بسیج حقوقدانان تهران بزرگ، بسیج جامعه زنان تهران بزرگ، کانون فرهنگی بانو امین، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و با حضور برخی میهمانان داخلی و خارجی که تجربه زیست این گونه را دارند برگزار گردید.
پایگاه بصیرت / عکاس: حامد گودرزی

نشست تخصصی مطالبه گری از غرب و زیست عفیفانه بانوان مسلمان ایرانی و غربی با موضوع "شمیم پاکی" (صبح یکشنبه 25 تیرماه 1402) با مشارکت کارگروه تعالی زن و خانواده سازمان بسیج حقوقدانان تهران بزرگ، بسیج جامعه زنان تهران بزرگ، کانون فرهنگی بانو امین، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و با حضور برخی میهمانان داخلی و خارجی که تجربه زیست این گونه را دارند برگزار گردید.

خانم دکتر «ایران رکن آبادی» مدیر امور بانوان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در این نشست اظهار داشت: بحث عفاف و حجاب از ضروری ترین و چالش برانگیزترین مسائل دینی و اجتماعی است.

وی درباره اقسام حجاب گفت: یک قسم حجاب و عفاق درونی است و شامل عفت، حجاب، حیا، نجابت و وقار می شود و قسم دیگر آن بیرونی است که به صورت پوشش کامل جسم قلمداد می شود. اگر این دو مکمل هم قرار گیرند و در کنار هم، حجاب رعایت شود برای زن قدرت و درجه است.

مدیر امور بانوان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تأکید کرد: رعایت حجاب و عفاف عامل دستیابی زنان به موفقیت هایی است که بدون آن امکان‌پذیر نیست.  زنان در بحبوحه انقلاب اسلامی در میدان جهاد پیشقدم بودند و در جهاد دینی موفق شدند. لذا زن ایرانی افتخارآفرین شد.

رکن آبادی درباره نقشه های شوم غرب ضد حجاب تصریح کرد:  دشمن میلیون ها دلار برای فعالیت های ضدفرهنگی علیه زن محجبه ایرانی هزینه کرده است. غرب هزینه زیادی می کند تا حجاب را در تمام جهان از بین ببرد اما زن ایرانی تمام برنامه های آنها را از بین برد.

وی با بیان اینکه زن، مرکز و محور خانواده است، در ادامه افزود: اگر دشمن حجاب زن را ضعیف کند، زن دیگر چیزی برای پیشرفت معنوی و سازندگی ندارد، و اگر زن ضعیف شد، همسر و فرزندانش نیز ضعیف خواهند شد.

دکتر ایران رکن آبادی با اشاره به اینکه حجاب، مسئولیتی مشترک برای زن و مرد است، مطرح کرد: خداوند متعال بشر و زن و مرد را بهتر می شناسد، لذا خداوند حجاب را لازم و ضروری قرار داده است. دشمنان اسلام، مرکز و کانون را خوب تشخیص داده اند و از همه ابزارها برای پیشبرد اهداف پلید خود استفاده می کنند.

وی درخصوص جایگاه زن محجبه در جامعه اظهار داشت: زن باحجاب در همه عرصه ها موفق و سربلند است و حجاب، مقدمه و پایۀ سایر پیشرفت‌ها می‌باشد. حجاب یک ارزش، صیانت و مصونیت برای زن است. پوشش زن با مشارکت اجتماعی منافاتی ندارد و عامل حفظ خانواده است. بنابراین حجاب یک واجب شرعی، دینی و انسانی است. 

دکتر رکن آبادی ضمن بیان شیوه‌های تقویت حجاب در جامعه، تصریح کرد: برای تقویت حجاب و عفاف، باید تبلیغ کرده و ابتدا از خانواده خود شروع کنیم و ما در مجمع جهانی اهل بیت(ع) آماده همکاری و هم‌اندیشی و تقویت عفاف و حجاب هستیم.

 

در این نشست خانم «اینو خوسا کُلین» بانوی مستبصر مکزیکی درباره تبعات بی‌حجابی اظهار داشت: من کاتولیک بودم و بی حجابی را تجربه کرده ام. امروزه برخی از زنان می گویند ما آزادی می خواهیم و دوست داریم بی حجاب شویم. خیلی خوب است که با آنها صحبت کنیم و بگوییم که پله اول بی‌حجابی، پله دوم بی‌حیایی، پله سوم بی‌اهمیتی و پله چهارم بی‌غیرتی است. من خودم این‌ها را احساس و تجربه کرده‌ام.

وی افزود: امنیت زن روز به روز در حال کاهش پیدا کردن است. این اتفاق در کشورهای آمریکای لاتین بیشتر است. بیشترین مورد زن کُشی در کشور برزیل رخ می‌دهد و پس از آن کشور مکزیک قرار دارد. همچنین هندوراس، آرژانتین و کلمبیا در رتبه های بعد قرار دارند. طبق آمار منتشر شده زنان در این کشورها از طرف یک عضو خانواده، همسایه و یا فردی غربیه کشته می‌شوند.

این بانوی مکزیکی درباره تجربه زیست خود در ایران گفت: من در مکزیک سه فرزند داشتم و گفتم می‌خواهم به کشوری بروم تا فرزندانم زندگی سالمی داشته باشند. لذا ایران را انتخاب کردم و در ایران، برای زنان امنیت زیاد فراهم است.

اینو خوسا کُلین در ادامه تصریح کرد: نباید اجازه داد اصالت زن ایرانی عوض شود. اسلام به معنای زندگی سالم و حجاب به معنای عفاف و حرمت زن است و زن منشأ تربیت خانواده است.

وی در خصوص اهمیت پوشش زن مطرح کرد : در کشور مکزیک که کشوری مسلمان نیست یک ضرب المثل است که "به اندازه پوشش خود حیا داری".

 

خانم «هانیه ترکیان» از فعالان فرهنگی شیعه از کشور ایتالیا درباره اهمیت حجاب عنوان کرد: بحث حجاب و عفاف جزئی از نظام جمهوری اسلامی است و اگر این مساله به فراموشی سپرده شود کل نظام به خطر می‌افتد.

وی همچنین ادامه داد: من در ایتالیا بزرگ شدم و اکنون آن‌جا زندگی می کنم. در ایتالیا نسبت به بقیه کشورهای ایتالیا نسبت به حجاب مسلمانان مشکلی وجود ندارد.

این بانوی ایتالیایی با بیان اینکه در اغلب کشورهای دنیا درباره پوشش قوانینی وجود دارد افزود: در مدارس و دانشگاه‌ها و یا دادگستری کشور ایتالیا نمی‌توانید هر پوششی داشته باشید. بنابراین ایران کشوری با هویت اسلامی است و طبیعی است که پوشش در کشور ایران بر اساس هویت ایرانی و اسلامی باشد.

هانیه ترکیان درباره تدابیر غرب برای تقویت هویت خود اظهار داشت: در کشورهای غربی مردم تحت تاثیر فرهنگ سازیِ آمریکا و انگلیس قرار گرفته اند. در اروپا جریان های هویت‌گرا فعالیت می کنند و سعی دارند تأثیر منفی فرهنگ آمریکایی را دور کرده و فرهنگ اصیل اروپایی را بازتولید کنند. لذا غربی‌ها به این نتیجه رسیده اند که باید هویت خود را تقویت کنند.

هانیه ترکیان در پایان صحبت های خود عنوان کرد: انتظار می رود دولت ایران وابسته به ارزش‌های اسلامی باشد. دولت تاکید زیادی برای حل مسائل اقتصادی دارد اما مسائل اقتصادی مهم‌تر از مسائل فرهنگی از جمله حجاب نیست. 

 

خانم «آمنه حسین آوا» از جمهوری آذربایجان درباره وضعیت این کشور مطرح کرد: اگر انقلاب اسلامی نبود روزگار زنان ایران مانند زنان آذربایجان بود و باید برای حجاب می جنگیدند.

حسین آوا در ادامه تصریح کرد: با اینکه مردم جمهوری آذربایجان مسلمان و شیعه هستند اما حکومت، فعالیت شیعیان را محدود کرده است و آذربایجان کشوری سکولار است.

وی در پایان صحبت های خود ضمن اشاره به این موضوع که  ما مدیون شهدای انقلاب اسلامی ایران هستیم چرا که اگر خون آن‌ها نبود ما با انقلاب اسلامی آشنا نمی‌شدیم، گفت: زن مسلمان اگر حجاب نداشته باشد نمی‌تواند متحول شود و هر کس که می خواهد متحول شود باید حجاب داشته باشد. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات