صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۴۹۱۷۱

باطل‌السحر توطئه شوم!

پایگاه بصیرت / علی حیدری
کمتر از یک ماه از اقدام موهن یک شهروند عراقی‌ـ ‌سوئدی در استکهلم نسبت به قرآن می‌گذشت که پنج‌شنبه هفته گذشته همان فرد در تجمع ضداسلامی، بار دیگر با حمایت پلیس سوئد به قرآن کریم بی‌احترامی کرد. تکرار صحنه شنیع اهانت به کتاب آسمانی مسلمانان در استکهلم سوئد برای بار دوم آن هم با مجوز پلیس، موجب شد تا در کمتر از یک ماه برای سومین بار صحنه مشابهی روز جمعه گذشته در کپنهاک دانمارک رخ دهد و قلب مسلمانان جهان را جریحه‌دار کند. در پی این رویداد تلخ و حرمت‌شکنی آشکار که با حمایت و سکوت مرموز دولت‌های غربی همراه بود؛ ولی‌امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در پیامی جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد را حادثه‌ای تلخ، توطئه‌آمیز و خطرآفرین خواندند و تأکید کردند که «اشد مجازات برای عامل این جنایت، مورد اتفاق همه علمای اسلام است.» این پیام نقطه عطفی در برخورد با عاملان این بی‌حرمتی خواهد بود. دولت و وزارت امور خارجه کشورمان هم اعلام کرده بودند که سفیر جدید سوئد را نخواهند پذیرفت و سفیری به این کشور اعزام نخواهد شد. چرا که حاکمان غربی باید تصمیم بگیرند که با هتاکان باشند یا در کنار مردم قرار بگیرند و این‌گونه حرکت‌ها را محکوم کنند وجلوی تکرارشان را بگیرند.
این نخستین باری نیست که اسلام عزیز و کتاب آسمانی مسلمانان در غرب مورد اهانت واقع می‌شود. سابقه این بی حرمتی ها که در غرب از آن با نام آزادی بیان یاد می شود، انتشار کتاب موهن آیات شیطانی توسط «سلمان رشدی» نویسنده انگلیسی‌ـ هندی برمی‌گردد که خشم مسلمانان جهان را برانگیخت و منجر به صدور حکم ارتداد وی از سوی امام خمینی(ره) شد. پس از آن هم چهره‌های دیگری مانند «ون‌گوگ»، فیلم‌ساز هلندی، «وسترگارد» طراح دانمارکی، «تری جونز»، کشیش آمریکایی، بازیگر این نقش‌ها بودند؛ اما عروسک‌گردان این نمایش‌ها، لابی صهیونیستی بود.
اما در واکاوی چرایی تکرار این اقدامات توهین‌آمیز در گوشه و کنار اروپا و غرب، یک عامل بر عوامل دیگر رجحان دارد و آن، اینکه بر اساس آمارهای دقیق و پیش‌بینی‌های نزدیک به واقعیت، جمعیت مسلمانان در اروپا رشد شتابانی دارد که در این میان کشورهایی، مانند سوئد و فرانسه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی پیشی گرفته‌اند. از این‌رو، افزایش اقدامات اسلام‌ستیزانه که با حمایت برخی دول غربی و لابی صهیونیستی گاهی به این شکل خود را نشان می‌دهد، نتیجه عصبانیت و سردرگمی آنها از این روند رو به رشد است. پشت پرده طراحی های سرویس جاسوسی موساد ایجاد درگیری مذهبی میان اسلام و غرب با هدف مصادره آن به نفع اوضاع نابسامان داخلی صهیونیست هاست. 
اما واقعیت این است که از یک سو این‌گونه حرکت‌های رذیلانه نه تنها نمی‌تواند در برابر موج اسلام‌خواهی مانعی ایجاد کند؛ بلکه به آن سرعت و شدت هم می‌بخشد. از سوی دیگر وحدت مسلمین جهان در مخالفت با این بی حرمتی ها و اعلام انزجار شیعیان به این اقدامات در ایام سوگواری سیدوسالار شهیدان و ارج نهادن به مقام قرآن کریم، باطل‌السحر این توطئه شوم خواهد شد. ان‌شاءالله. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات