صبح صادق >>  پاسدار >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۴۹۵۹۹

سنگ نشانی که خدمتگزارتر شویم

چند روزی از برگزاری عزاداری‌های دهه اول محرم گذشته و اینجا در روز سوم شهادت امام عشق حضرت حسین‌بن علی(ع) قرار است یکی از یاران حسین زمان خمینی روح خدا که بعد از چهل و چند سال پیکرش پیدا شده، خاکسپاری شود.
آه از آن سه روزی که پیکر پاره پاره امام عشق همراه یاران شهیدش سه روز زیر آفتاب سوزان کربلا ماند تا قبیله بنی‌اسدآمدند و امام زمان‌شان حضرت زین‌العابدین به امر خدا در کربلا حاضر شد و پیکر پاره‌های جگر خویش و یاران امام عاشورایی را با آه و ناله و اشک به خاک سپرد.
۱۴۰۰ سال بعد
حالا اینجا تهران است و با گذشت ۱۴۰۰ سال از آن واقعه، آیین تشییع و تدفین پیکر پاک یک شهید گمنام 27 ساله دوران دفاع مقدس با حضور سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه و جمعی از مسئولان و فرماندهان قرارگاه ثارالله تهران، بنیاد تعاون سپاه و مرکز خدمات کارکنان سپاه در محل ستاد بنیاد تعاون سپاه برگزار می‌شود.
اینجا اگر خانواده شهید را پیدا کنند، بالعکس کاروان اسرای کربلا، مورد احترام و اکرام قرار می‌دهند.
از قرارگاه تا بنیاد
پیکر این شهید گمنام و والامقام دوران دفاع مقدس پس از برگزاری مراسم زیارت عاشورا در حسینیه قرارگاه ثارالله و عبور از کنار مزار شریف شهدای گمنام مدفون در این قرارگاه، روی دوش هزاران تشییع‌کننده تا محوطه بنیاد تعاون سپاه تشییع و بعد از مراسم عزاداری، سخنرانی و قرائت نماز میت در آرامگاه ابدی خود در فضای باز بنیاد تعاون سپاه به خاک سپرده شد.
سنگ‌تمام برای خدمتگزاری
سردار دریادار پاسدار علی فدوی در این مراسم با اشاره به اهمیت موضوع عمل به تکلیف در رابطه با پاسداری از انقلاب اسلامی، رسالت پاسداران را همین انجام تکلیف و عدم‌انتظار نتیجه دانست.
وی مزار این شهید در ورودی بنیاد تعاون را نشانه‌ای دانست برای خادمان پاسداران در بنیاد تعاون که برای این سپاه و پاسداران آن سنگ‌تمام بگذارند.
مادری که مادری کرد
یکی از حواشی این برنامه، حضور مادر شهید مدافع حرم ابوالفضل نیکزاد در این مراسم بود.
وی که آمده بود تا برای این شهید والامقام مادری کند، طی سخنانی و ضمن گله از کم‌توجهی به مادران شهدا، از همه پاسداران و بسیجیان خواست تا در صحنه باشند، سراغ مادران شهدا بروند و آنها را تنها نگذارند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات