صبح صادق >>  صفحه اول >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۵۱۴۸۲

مدال‌های امید

پایگاه بصیرت / محمد پناهی

یکی از ابعاد جنگ ترکیبی دشمن که در طول سال‌های اخیر و به طور خاص از نیمه دوم سال گذشته شدت یافته است، جنگ رسانه‌ای است که تلاش دارد تا اجازه ندهد هیچ موفقیت و دستاوردی در ذهن جامعه بنشیند و روح طراوت، شادابی و امید از جامعه رخت بربندد. در این ایام رسانه‌های ضدانقلاب با همه توان تلاش کرده‌اند تا ضعف‌ها را برجسته کنند، زخم‌ها را بی‌درمان جلوه دهند و ذهن جامعه را آن‌چنان تیره و تار کنند که دیگر هیچ کورسویی از جنس اعتماد، امید و شادابی برای آینده این سرزمین باقی نماند.
سناریوی سیاه‌نمایی تا آنجا ادامه دارد که حتی موفقیت‌های ورزشی نیز در این ماه‌ها اجازه ظهور و بروز نیافته و همه کامیابی‌ها بی‌ارزش و بی‌اعتبار شده است. سال گذشته بود که در بحبوحه بلوای پاییزی، ضدانقلاب آنچنان حاشیه برای تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام‌جهانی به راه انداخت که برخی وطن‌فروشان حاضر شدند به حمایت از انگلیس شعار دهند و پرچم آن را بالا ببرند! این جریان حتی اجازه نداد که پیروزی کم‌نظیر و تاریخی تیم ملی فوتبال بر تیم ملی ولز بر جان‌ها بنشیند و با بزرگ‌نمایی شکست‌ها و تضعیف روحیه بازیکنان تیم ملی، عملاً‌ به عنوان یار دوازدهم در کنار تیم رقیب حاضر شد!
حاشیه‌سازی مختلف برای تیم‌های ورزشی در نیمه دوم سالی که گذشت در همه میادین تداوم یافت و تقریباً تیمی ورزشی از جمهوری اسلامی نبوده است که براندازان برای آن حاشیه‌ای ایجاد نکرده و عملاً موجب تضعیف روحیه و حس‌وحال ملی‌پوشان کشورمان نشده باشند! این سیاه‌نمایی تا آنجایی ادامه داشت که وقتی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ما در سنگین‌ترین مسابقات جهانی که قبل از المپیک برگزار شد، توانست در هر دو رشته جایگاه نایب‌قهرمانی جهان را کسب کند، باز هم تلاش کردند تا این موفقیت را کم‌ارزش جلوه دهند و شکست‌هایی طبیعی در ورزش را بزرگ‌نمایی کنند! یا آنگاه که با دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی مناسبات ورزشی ایران و عربستان پس از سال‌ها مرتفع شد تا تیم‌های پرستاره فوتبال عربستان در کشورمان حاضر باشند، آنها بی‌توجه نسبت به این دستاورد، تنها به بزرگ‌نمایی ضعف ورزشگاه آزادی پرداختند و استقبال طبیعی از سوپراستار فوتبال جهان را بهانه کردند تا چهره ورزش کشور را مخدوش کنند.
این خط تحریف و سیاه‌نمایی امروز نیز در حالی که بازی‌های آسیایی هانگژوی در کشور چین در حال برگزاری است، نیز ادامه دارد؛ در حالی که تیم‌های ورزشی جمهوری اسلامی با همه توان در این مسابقات شرکت کرده‌ و توانسته‌اند موفقیت‌های ارزشمندی را کسب کنند.
در این مسابقات تیم ملی تنیس روی میزمان بعد از 65 سال توانست به مدال برنز مسابقات تیمی برسد؛ همچنین تیم ملی دوبل تنیس روی میزمان (نیما و نوشاد عالمیان) با پیروزی مقابل حریف، به نخستین مدال تاریخ این رشته از تنیس روی میز در بازی‌‌های آسیایی دست پیدا کرد و امید است تا مدال‌های زرین‌تری نیز کسب کند. همچنین قهرمان ژیمناستیک کشورمان «مهدی الفتی» با قدرت تمام توانست پس از 80 سال برای نخستین بار در تاریخ ژیمناستیک ایران مدال ارزشمند نقره بازی‌های آسیایی را کسب کند و حتی ما را امیدوار کند که در مسابقات المپیک نیز مدال‌آور باشد. موفقیت باشکوه تیم ملی ووشو، قهرمانی تیم ملی والیبال در کنار مدال‌های رنگارنگی که 25تای آن تا لحظه نوشتن این نوشتار کسب شده، حکایت از موفقیت‌هایی دارد که رسانه‌های ضدانقلاب و همسوهای داخلی‌شان دوست ندارند اخبار آن به گوش جامعه برسد و برای لحظاتی دل ملت شاد شود! این میزان از مدال در حالی کسب شده که هنوز تیم ملی آزاد و فرنگی کشتی،دوومیدانی، وزنه‌برداری و کاراته که از جمله رشته‌های مدال‌آور کشورمان است، وارد میدان نشده‌اند و مسابقات در روزهای آتی ادامه دارد.
موفقیت‌ جوانان این سرزمین ادامه خواهد داشت و بدون شک، روح ایمان و امید را بر این جامعه خواهد دمید و نشاط و شادابی جامعه، کسب موفقیت‌های بیشتر ورزشکاران این سرزمین را رقم خواهد زد. امید است که حمایت تمام‌عیار مسئولان ورزش کشور در رفع کمبود امکانات، امر موفقیت تیم‌های ورزشی را تسهیل کند و رسانه‌های وطن‌پرست با همه توان برای بازتاب دادن موفقیت‌های ورزشی پای کار بیایند و مردم نیز با بصیرت و آگاهی و شناخت شگردهای رسانه‌ای دشمن، فریب آنان را نخورند و نقشه آنان را نقش بر آب کنند و در آخر آن که روزافزون شاهد برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی در رشته‌های گوناگون باشیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات