صبح صادق >>  جبهه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۵۱۷۴۳

جبهه‌ متحد

«وحدت اسلامی» به منزله یک راهبرد ضروری در جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید بوده و باید در ابعاد سیاسی، اقتصادی، علمی، امنیتی و فرهنگی دنبال شود؛ راهبردی که سطوح سیاست‌مداران، نخبگان و علما و جامعه اسلامی را در برمی‌گیرد.
هشت سال دفاع مقدس، محل بروز و ظهور زیبایی‌هایی بود که شاید در طول تاریخ بی‌نظیر یا کم‌نظیر باشد که یکی از این زیبایی‌ها «وحدت اهل سنت و تشیع» بود؛ به گونه‌ای که از پاوه ۶۵۰ شهید و ۱۳۰۰ مصدوم و جانباز و از کرمانشاه ۱۵۰۰ شهید اهل سنت تقدیم اسلام و انقلاب شده است. در مجموع، کردها ۱۱ هزار شهید تقدیم کرده‌اند.
همانطور که مشاهده می‌کنیم، مسئله وحدت شیعه و سنی در طول دفاع مقدس بر همان مبنایی است که امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در سخنرانی ۲۲ مهرماه سال ۱۴۰۱ در دیدار با مسئولان نظام و میهمانان نشست وحدت اسلامی فرمودند: «مراد از وحدت قطعاً وحدت مذهبی نیست؛ یعنی اینکه این به مذهب آن دربیاید، آن به مذهب این دربیاید، یک مذهب [باشد]؛ نه، این قطعاً مراد نیست. وحدت جغرافیایی هم نیست؛ مثل آن چیزی که در دهه‌های شصت میلادی و هفتاد میلادی، بعضی از کشورهای عربی با هم اتّحاد پیدا کردند و اعلام کردند یکی هستند، که نشد و نمی‌شود و امکان ندارد؛ مراد این هم نیست. مراد از وحدت، وحدت در حفظ منافع امت اسلامی است.»
این رویه وحدت فقط در هشت سال دفاع مقدس نبود؛ بلکه در دفاع از حرم در سوریه و دفاع از امنیت کشور، رقم‌زننده رشادت‌هایی بودند که در نوبه خود بی‌نظیر بوده است؛ برای نمونه می‌توان به تشکیل تیپ «نبویون» برای مقابله با داعش و گروه‌های تکفیری از سوی اهل سنت و شیعه بلوچ، تقدیم شهدایی همچون شهید مدافع حرم اهل سنت «عمر ملازهی» یا شهید «سلمان برجسته» در سوریه یا بسیجی اهل سنت مدافع امنیت شهید «سعید برهان‌زهی‌ریگی» در حادثه تروریستی سال گذشته زاهدان و نمونه‌های دیگر اشاره کرد که این‌ رشادت‌ها همه از عمق بصیرت و وطن‌دوستی برادران اهل سنت در کشورمان و توجه آنها به اهمیت تمسک به ریسمان نجات‌بخش وحدت در برابر دشمنان واحد حکایت دارد.
با توجه و اهتمام به مسئله وحدت است که منافع امت اسلامی پابرجا می‌‎ماند و تصویر روشن و حق‌طلبانه‌ای از امت پیامبر اسلام(ص) به جهان مخابره می‌شود و این مطلب همان نکته‌ای است که رسانه‌های آمریکایی و غربی به شدت از آن می‌ترسند و تمام توان خود را برای شکستن این دیوار وحدت به کار می‌گیرند.
بنابراین، امروز نیز باید همانند دوران جنگ تحمیلی و دوران مبارزه با دست‌پرورده‌های آمریکایی داعش، شیعه و سنی در کنار یکدیگر باشند تا نابودی رژیم صهیونیستی را رقم بزنند که این مهم جز با وحدت و دشمن‌شناسی رزمندگان و مجاهدان شیعه و سنی از ایران تا لبنان و فلسطین به‌دست نمی‌آید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات