یزد >>  عمومی >> تیتر یک
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۵۱۸۲۴

تدبیر یا ناامیدی

در حالیکه دنیا چشم به موضع‌گیری فرمانده کل قوای ایران داشت ایشان نگفت ما با موشک‌های خود به اسراییل حمله کردیم و نگفت از زمین و هوا به اسراییل حمله می‌کنیم و این نگفتن‌ها برای برخی بر ناامیدی افزود.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل/ محسن دهقانی فیروزآبادی

با حمله قاطع و غافلگیرانه جوانان فلسطینی حماس از غزه بر علیه رژیم صهیونیستی با وارد کردن تلفات بی‌سابقه و به اسارت در آوردن خارج از تصور صهیونیست‌ها موجی از شادی ایجاد شد و دنیای اسلام و انسانهای متنفر از ظلم‌های بی حد رژیم صهیونیستی را به وجد آورد.

اما پس از فروکش کردن بازتاب خبری حجم اولیه آتش عملیات و شروع حملات سنگین رژیم صهیونیستی رگه‌ای از ناامیدی وجود برخی را در برگرفت. دیروز نیز در حالیکه دنیا چشم به موضع‌گیری فرمانده کل قوای ایران داشت ایشان نگفت ما با موشک‌های خود به اسراییل حمله کردیم و نگفت از زمین و هوا به اسراییل حمله می‌کنیم و این نگفتن‌ها برای برخی بر ناامیدی افزود.

تحلیل: در شرایطی که حمله طوفان الاقصی رزمندگان حماس ما را هیجان زده کرده بود و این ضربات بی‌سابقه با صدمات غیرقابل ترمیم باعث شادی بی‌حدی شده بود دشمن برای نجات خود دست به تلاش در چند بعد زد:

اول سعی نمود در جبهه مقاومت خود مردم غزه شکاف ایجاد کند. تلاش نمود در بین مردم فلسطین و طرفداران مردم فلسطین چنین القاء کند که این جنگ خواست و امر ایران است که هزینه آن را مردم غزه با خون فرزندانشان پرداخت خواهند کرد. چنانکه برخی خبرگزاری‌ها گفتند: برخی مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا مدعی نقش ایران در انجام شدن این حمله شده‌اند و چند نشریه آمریکایی نیز با استناد به اظهارات غیرموثق منابع مطلع، همین ادعا را تکرار کردند.

دوم اینکه صهیونیست‌ها چالش تلفات زیادشان که نشانه موفقیت جبهه مقاومت است و همه‌ی ما در همه رسانه‌هایمان بصورت لحظه‌ای افزایش آن را خبر می‌دادیم به فرصت تبدیل کرد و انعکاس آن در جریان خبری جبهه مقاومت و جهان را به فرصتی برای مظلوم‌نمایی خود تبدیل کرد و به یکباره صهیونیستی که بیش از هفتاد سال کودکشی و ظلم را انجام داده بود به مظلوم عالم تبدیل شد.

اسراییل در کنار دو مرحله قبل در سومین اقدام دست به حمله سبعانه زد. حمله‌ای که با اتهام به ایران در دست داشتن در عملیات طوفان الاقصی تحمل آنرا برای مردم فلسطین سخت‌تر می‌کرد، چون با تبلیغ این سناریو مردم، حماس را در این حمله عامل ایران و خود را قربانی اهداف ایران می‌دانستند.

در این‌جا بود که وقتی تمام دنیا چشم به اخبار ایران برای انعکاس موضع فرمانده کل قوا دوخته بود برای مردم غزه فرمود: «ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان فلسطینی را می‌بوسیم، اما آن‌ها که می‌گویند حماسه اخیر کار غیر فلسطینی‌ها ‎است دچار محاسبه غلط شده‌اند.» و برای مبارزان فرمود: «البته همه دنیای اسلام موظف به حمایت از ملت فلسطین هستند»

کاندولیزا رایس، وزیر سابق امور خارجه امریکا در گفتگو با رویترز به صراحت اعلام کرد: «رهبر ایران می‌تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهن‌ها با صرف بیش‌ترین بودجه‌ها در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند، با یک سخنرانی یک‌ساعته خنثی کند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات