صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۵۲۳۷۱

سرلشکر سلامی: قدرت‌های استکباری در طوفان‌الاقصی ‌مچاله شدند

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: عملیات طوفان‌الاقصی نشان داد که یک عده اندک از مؤمنان می‌توانند بر اکثریت کفار پیروز شوند و آن‌ها را به قدرت ایمان مچاله کنند؛ غزه عصای امروزی موسی و اژدهایی است که اگر صهیونیست‌ها روی زمین حرکت کنند، آن‌ها خواهد بلعید.

سردار ‌سرلشکر پاسدار حسین سلامی در چهاردهمین اجلاس شهدای وحدت سرداران شهید نورعلی شوشتری و رجبعلی محمدزاده  که در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد اظهار کرد: خداوند بزرگ را سپاسگذارم که امروز در این روز مقدس که سالروز وفات دخت مکرم حضرت موسی بن جعفر یعنی حضرت فاطمه معصومه (س) خواهر گرامی حضرات ثامن الحجج است و در محفلی که در سالروز شهادت فرمانده هان بزرگ سپاه اسلامی و همچنین جمعی از هموطنان عزیز بلوچ ما در آن واقعه دردناک تشکیل شده است توفیق و افتخار حضور را در جمع عاشقان شهادت مردان و زنان مومنی که راه شهیدان، مرام شهیدان، معرفت شهیدان، و حقیقت والای ایمان این عزیزان را به زیبایی تکریم می‌کنند توفیق و افتخار حضور پیدا کردم.

سرلشکر سلامی: قدرت‌های استکباری در طوفان‌الاقصی ‌مچاله شدند

وی افزود: تشکر می‌کنم از فرمانده نیروی زمینی سپاه سردار پاکپور و فرمانده قرارگاه ثامن الائمه که مقدمات این اجلاسیه را برای قهرمانان والای امنیت این کشور برگذار کرده تند نام شهید شوشتری و محمدزاده در میان ستاره‌های پرفروغ و درخشان و آسمانی است شهید والای مقام شوشتری را از دوران سخت و سهمگین دفاع مقدس می‌شناسیم عناصری که شخصیت این مرد بزرگ را شکل داد و به تکمیل و تکامل این شخصیت کمک کرد همه از میدان جهاد نشات گرفته است.

سردار سلامی تصریح کرد: صلابت ظاهری قامت شهید شوشتری با استواری و شکوه ایمان و معنویت او ترکیب جذابی از یک سحابی وفادار ولایت ساخته بود یک مرد شکوهمند در ایمان‌، وسیع و عمیق در مهرورزی و محبت و رحمت و رأفت نسبت به مومنان و غلظت و شدت نسبت به کافران شهید محمد زاده هم همین خصوصیات را در همین ابعاد اندازه‌ها داشت.

 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: اساسا شهیدان ما زندگی را از متن جنگ آموخته بودند یعنی غیرت، ایثار، از خودگذشتن، از جان گذشتن، میل به فدا شدن برای آرامش دیگران و از دست دادن جان برای جاودانه کردن حیات ملت این عناصر اجزای موزون شخصیت این شهیدان بود که در سنگرها و اتکال به خدا،سجدده،مناجات،ادعیه آموخته بودند بنابراین از دست دادن جان برایشان یک آرزوی بزرگ بود و همین عامل قدرت اصلی ما را شکل داده است بنابراین اگر ملتی از مرگ نترسد ذلیل نمی‌شود.

سرلشکر سلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جنگ‌افروزی، راهبرد دشمنان برای خدشه‌دار کردن آرامش و امنیت جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: این یک سیاست قطعی، راهبرد میدانی و دستورالعمل اساسی دشمنان ماست. این‌طور هم نیست که فقط سیستان و بلوچستان عزیز ما یا کردستان محبوب ما، عرصه شکل‌گیری فتنه‌های مختلف باشد. حقیقت آن است که نقشه عمل دشمن در پهنه جغرافیای ممالک اسلامی گسترده شده و اگرچه آن‌ها به دنبال ویترین‌های جذابی همچون دموکراسی، رفاه و امنیت هستند اما واقعیت و هویت آن‌ها، تفرقه‌افکنی و اقدامات ضدامنیتی است.

وی ادامه داد: امروزه در سرتاسر جهان، درگیری‌های گسترده‌ای وجود دارد که یک‎سر آن ملت‌های مظلوم عالم و طرف دیگر، آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلستان است. بارزترین نمونه آن هم در فلسطین است؛ جایی که این قلیل صهیونیست‌ها در جغرافیای جهان اسلام به‌مثابه یک جسم خارجی و خنجری در پهلوی مسلمانان هستند که نظام سلطه هر چند وقت یک‌بار، آن را جابه‌جا می‌کند تا خونریزی ناشی از آن، قوای دولت‌های اسلامی را تحلیل ببرد. از زمانی که جوخه‌های ترور هاگانا فعالیت خود را آغاز کردند و نبرد 1956 در کانال سوئز رقم خورد تا جنگ 33 روزه، 22 روزه، 6 روزه و جنگ امروز غزه، هیچ منطقی جز کشتار، ناامنی، تفرقه‌افکنی و نسل‌کشی در عمل میدانی آمریکایی‌ها دیده نمی‌شود. 

سردار سلامی، سیاست‌های آمریکا را نماد جهل و بی‌خردی سردمداران این کشور دانست و تصریح کرد: امروز کسی می‌تواند بگوید حضور آمریکا در ممالک اسلامی، ثمره دیگری جز عقب‌ماندگی، آتش‌افروزی، ترور و غارت داشته است؟ همه سرزمین‌های اسلامی، قربانی سیاست‌های استعماری این موجودیت مرموز و ستمگر هستند و اگرچه خود نیز رو به زوال است اما می‌پذیرد ملت خودش در گرسنگی باشد و ارتشش یکسره تحلیل برود اما مسلمانان را هم دچار آسیب کند. این‌ها همه نشانه زوال عقل و بی‌خردی سردمداران این کشور است.

وی تأکیدکرد: عملیات طوفان‌الاقصی نشان داد که یک عده اندک از مؤمنان می‌توانند بر اکثریت کفار پیروز شوند و آن‌ها را به قدرت ایمان مچاله کنند. این را هم به شما بگویم همان‌طور که عصای موسی اژدها شد و مکر فرعونیان را بلعید، غزه نیز عصای امروزی موسی و اژدهایی است که اگر صهیونیست‌ها روی زمین حرکت کنند، آن‌ها خواهد بلعید. آن‌ها هم این را می‌دانند و به همین دلیل، فقط بر عملیات هوایی و بمباران ناجوانمردانه متمرکزند و جرئت عملیات زمینی ندارند. 

فرمانده کل سپاه گفت: اینکه شما امروز می‌بینید سفرهای متواتر مقامات آمریکایی و سردمداران دولت‌های اروپایی به تل‌آویو صورت می‌گیرد و همه قدرت آن‌ها در اسرائیل متمرکز شده است، این‌ها همه به‌مثابه تنفس مصنوعی است تا مرگ حتمی رژیم در احتضار صهیونیستی را به تأخیر بیندازند. جنایاتی هم که اخیراً در غزه صورت گرفت، قلوب ملت‌های مسلمان را جریحه‌دار کرده و کار را به جایی رسانده که هرکدام از مقامات غربی بخواهند به کشورهای اسلامی سفر کنند، باید شبانه سفر کنند و پنجره هواپیماهایشان را بکشند تا عموم مردم متوجه حضورشان نشوند.

وی ابراز کرد: مسلمانان هرگز فراموش نمی‌کنند. اینکه دشمنان ما گمان کنند امت اسلام دست روی دست می‌گذارد تا آن‌ها هر جنایتی خواستند انجام دهند، این یک اشتباه راهبردی دیگر است. ما به آن‌ها می‌گوییم که شما اینجا خارجی و بیگانه هستید و در امت ما، یتیم‌های زیادی وجود دارد که شما پدران و مادران آن‌ها را کشته‌اید بنابراین گرفتار رویای موهوم حمله زمینی به غزه نشوید و هرچه زودتر این آتش را متوقف کنید قبل از اینکه خودتان در این آتش بسوزید. از خدا می‌خواهیم که نصرت خویش را به تعجیل در جنگ امروز غزه نصیب و روزی مسلمانان مخلص و مردم مظلوم فلسطین بگرداند.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا نیات شوم خود را پشت کلام عامه پسند پنهان کند، اضافه کرد: آنچه که وقعیت پنهان دشمن را می دهد الگوهای عمل اوست که میدان می بینیم. ظرف 45 سال گذشته اغلب نقاط جهان میدان کارزاری است که یک طرف آن آمریکا، انگلیس و متحدانشان قرار دارند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه در افغانستان ده‌ها سال فقر، جنگ، عقب‌ماندگی،ناامنی و در سوریه یک دهه‌ است سیاست آمریکا و غرب آتش تفرقه‌های خونین را بین مسلمان برافروخته‌اند، گفت: یتیم‌های زیادی در دنیای اسلام هستند که آمریکا پدران و مادران آنها را کشتند و هر روز بر این آمار اضافه می‌شود اما بدانند اگر ادامه بدهند به آتشی که خود برافروخته‌اند خواهند سوخت.

فرمانده کل سپاه با برشمردن منطق آمریکا علیه مسلمان گفت: آمریکا در تمام کشورهای منطقه و هر کجا قدم بگذارید ردپای قدرتمندی از سیاست‌های جنگ افروزانه آمریکا می‌بیند؛ لشکرکشی می‌کند، پایگاه می‌زند،‌ اسلحه می‌فروشند و ارمغانی جز آتش، هتک حرمت، قتل ‌عام و افسرده‌سازی و عقب‌ماندگی نمی‌بینیم.

سرلشکر سلامی به دشمنان هشدار داد و گفت: ما به آنها میگوییم هرچه زودتر آتش این جنایت را متوقف کنید قبل از آنکه دامن خودتان را بگیرد. ما راهمان را برای عزت مسلمانان و اسلام ادامه می‌دهیم، جهان اسلام امروز قدرتمند است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات