تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۵۳۲۵۱

نعیم قاسم: تصمیم‌‌گیری کشتار مردم غزه، با آمریکا بوده است

معاون دبیر کل حزب الله لبنان بر این باور است که کشتار مردم غزه، یک تصمیمی است که آمریکا اتخاذ کرده و اجرای آن، بر عهده رژیم صهیونیستی است.

نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد که کشتار جمعی مردم غزه، یک تصمیم آمریکایی است که رژیم صهیونیستی اجرای آن را بر عهده دارد.

نعیم قاسم: تصمیم‌‌گیری کشتار مردم غزه، با آمریکا بوده است

قاسم با بیان اینکه حزب الله در حالت بالاترین آمادگی باقی خواهد ماند، گفت: حزب الله دشمن را مشغول می‌کند، از آن تلفات می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد از تمام توان خود در یک جا استفاده کند».

جنبش حزب الله شب گذشته نیز با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که کشتار مردم فلسطین با همدستی و مشارکت کامل آمریکا صورت می‌گیرد و این کشور و همپیمانان غربی آن، مسئول عذاب و درد و رنج این مردم هستند.

حزب الله با اشاره به اینکه ملت فلسطین با مقاومت اسطوره‌ای خود، الگوی خوبی در صبر، پایداری و ایستادگی است، بار دیگر حمایت خود را از این ملت اعلام و تأکید کرد که با تمامی ابزارها به دنبال توقف تجاوز صهیونیستهاست.

قاسم در ادامه با اشاره به اینکه حزب الله برای هر احتمالی آمادگی دارد، تصریح کرد: تهدیدهای دشمن، هیچ ارزشی برای ما ندارد. ما در میدان حضور داریم و تلفات زیادی در منطقه جنوب به آن وارد می‌کنیم».

این مقام حزب الله ادامه داد: اگر آمریکا می‌خواست به این درگیری پایان دهد و مسیر دیگری انتخاب کند، اسرائیل نمی‌توانست یک قدم هم بردارد. زمانی که کمکهای سیاسی، نظامی و رسانه‌ای آمریکا از آن صورت می‌گیرد، به این معنی است که ما در برابر تجاوز آمریکایی-اسرائیلی قرار داریم که آمریکا، تصمیم‌گیرنده بوده و اسرائیل فقط مجری آن است».

قاسم با بیان اینکه برای همه مشخص شده است که شورای امنیت بی‌طرف، معنا ندارد، گفت: کشورهای ابرقدرت، کشورهای پست و استعمارگری هستند که در جنایت علیه بشریت شریک هستند. لذا، مقاومت تنها راهکار در برابر این کشورهاست».

وی در پایان خاطر نشان کرد، مقاومت فقط برای چانه‌زنی نیست، بلکه برای حمایت از لبنان است؛ لذا حزب الله تا جایی که بتواند بر توانمندیهای خود خواهد افزود.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه هم شب گذشته خبر داد که رژیم صهیونیستی بیش از هزار و ۳۰۰ کشتار علیه ساکنان غزه انجام داده است که در پی آن، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

این دفتر با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار کودک و سه هزار و ۳۰۰ زن تا کنون شهید شده‌اند. تأکید کرد: در این حملات، بالغ بر ۳۰ هزار نفر زخمی شده‌اند که ۷۵ درصد از آنها، زنان و کودکان هستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات