صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۵۵۷۶۸

معنای مشارکت

پایگاه بصیرت / رضا قارزی/ گروه سیاسی
«مشارکت سیاسی» یکی از مؤلفه‌ها و سازوکارهای مهم تقویت نظام اسلامی بوده است. در جمهوری اسلامی به منزله یک نظام مردم‌پایه، از ابتدای انقلاب تاکنون مهم‌ترین مؤلفه تأثیرگذار، حضور مردم در عرصه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور است. در این انتخابات نیز مانند بسیاری از موارد گذشته از مدت‌ها قبل برای انتخابات سال جاری، طرفداران دیدگاه تحریم و مشارکت به گفتمان‌سازی مشغول بوده‌اند.
1ـ خط تحریمی‌ها وابسته واداده غربگرا به هر دلیل و با هر ماهیت، در زمین دشمن بازی کرده و جورچین آمریکا و متحدانش را برای فشار بیشتر به ملت ایران تکمیل می‌کنند. جریان‌های ستیزه‌جو، جریان‌های معارض و تلاش‌های نفاق‌برانگیز نیز با بهره‌گیری از این خط به‌دنبال نقش‌آفرینی هستند. 
۲ـ خط مشارکت، در مقابل این گروه است که همگی بر گفتمان مشارکت تأکید دارند، صاحبان و طرفداران این گفتمان، دلسوزان واقعی کشور، نظام و مردم هستند. 
در این مسائل دیگری نیز در میزان مشارکت حتما تاثیر گذار است، تحولاتی که امروز در منطقه به‌ وجود آمده، به شدت نقش ایران را در نظم نوین جهانی برجسته کرده است و محور مقاومت توانسته قدرت بزرگ خود را به رخ دشمنان بکشد و به طور طبیعی کشور دارد به سمت قله پیروزی حرکت می‌کند. طبیعتاً در این وضعیت، مهم‌ترین تلاش دشمن تضعیف مشارکت مردم در انتخابات است تا جبهه مردمی و مردم‌پایگی نظام زیرسؤال برود. 
همچنین نباید فراموش کرد در فاصله بین انتخابات قبلی و انتخابات بعدی یک دوره پرتلاطم اغتشاشات سال ۱۴۰۱ سپری شده است و دشمنان سعی کرده‌اند جمهوری اسلامی را فاقد مشروعیت سیاسی نشان داده و حمایت، پشتیبانی و حضور مردم در دفاع از انقلاب اسلامی و کشور را تضعیف کنند. بدیهی است پاسخ روشن به دشمنان، برگزاری انتخاباتی است که با مشارکت گسترده مردم، زمینه را برای تقویت امنیت ملی و تأمین مصالح و منافع کشور فراهم کند. 
 
موضع امام و ملاک‌های انتخاب
رهبری عزیز انقلاب در پیاده‌سازی اندیشه انقلابی و ارزش محور در جامعه پای صندوق رأی به این ملاک‌ها تأکید دارند: 
«1ـ مؤمن باشد. کسانی را انتخاب کنید که ایمان داشته باشند. ایمان نمی‌گذارد که وسوسه‌ها در انسان اثری کند. 
۲ـ بعد انقلابی باشند. واقعاً به معنای واقعی کلمه دل به انقلاب داده باشند و انقلاب را به معنای واقعی کلمه پذیرفته باشند. 
۳ـ شجاع باشند. آن نماینده‌ای که از حرف زدن علیه فلان قدرت خارجی هم می‌ترسد، لایق نیست. 
دارای روحیه‌ جهادی باشند شب و روز نشناسند. کارآمد باشند؛ به معنی واقعی کلمه طرف‌دار عدالت باشند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات