صبح صادق >>  جبهه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۵۶۳۲۹

وعده‌های الهی از انقلاب می‌گذرد

پایگاه بصیرت / حسن نوروزی/ گروه جبهه
۱۵ مهر سال ۱۴۰۲ مصادف با ۷ اکتبر عملیات گسترده‌ نوار غزه به سوی سرزمین‌های اشغالی آغاز شد که تا ۲۴ ساعت بعد فلسطین و خاورمیانه را به صدر اخبار دنیا کشاند. «طوفان‌الاقصی» که در ۷ اکتبر با تلاش رزمندگان حماس انجام شد، پاسخی به ۷۵ سال اشغالگری و جنایت و کشتار بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی نسبت به ساکنان اصلی سرزمین فلسطین بود و مطمئناً این عمل برادران فلسطینی برگرفته از همان روشی بود که نیروهای انقلاب اسلامی در دوران انقلاب رقم زدند. آنها سد راه ظلم و استکباری شدند که تا مغز استخوان رژیم دیکتاتور پهلوی رسوخ کرده بود و این باور را در خودشان شاخ و برگ داده بودند که با این ظلم‌ها و دیکتاتوری‌ها ریشه‌شان همیشه پابرجا خواهد ماند؛ اما مردم حق‌طلب ایران خون‌شان به جوش آمد و با استناد به آیه «إِنَّ اللَّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْم حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ» کاری کردند که نه از تاک نشان ماند و نه از تاک‌نشان. این روزهای فلسطین بی‌شباهت به آن ‌روزهای انقلاب ما نیست. تیر حق از همان ابتدای خلقت از کمان در رفته است و به کمک هر قومی خواهد رفت که در صدد تغییر و برپایی حق هستند. این یک وعده الهی است که حق همیشه پیروز است؛ از این رو رهبر معظم انقلاب حرکت طوفان الاقصی را یک حماسه بزرگ معرفی می‌کنند و از آن به منزله آغازگری برای پایان فصل سلطه رژیم کودک‌کش صهیونیستی یاد می‌کنند. رهبر معظم انقلاب تاریخ را زیسته‌اند و شیرینی امداد الهی در برابر ایستادگی در برابر جور را لمس کرده‌اند که می‌فرمایند: «ما شک نداریم «أَنَّ وَعْدَ اللهِ حَقٌّ» وعده‌ الهی حق است «وَ لا یَسْتَخِفَّنَّکَ الَّذِینَ لا یُوقِنُون‏» اینهایی که یقین به وعده‌ الهی ندارند با منفی بافی‌های خودشان شما را باید متزلزل نکنند، سست نکنند و ان‌شاءالله پیروزی نهایی و نه چندان دیر با مردم فلسطین و فلسطین خواهد بود.» انقلاب اسلامی شروعش با ایستادگی در برابر طاغوت بوده است؛ از همین رو در هر کجای جهان مظلومانی برای ایستادگی در برابر ظالمان به پا می‌خیزند، ردّ پایی از مردان ایران در آن دیده می‌شود، به گونه‌ای که مدتی پس از شروع حملات‌های سهمگین رژیم صهیونیستی به نوار غزه و جنوب لبنان و ورود نیرو‌های مقاومت حزب‌الله لبنان به جنگ با رژیم صهیونیستی شهدای حزب‌الله در نبرد راه آزادی قدس نیز از راه رسیدند. «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در نامه‌ای به مجموعه‌های رسانه‌ای حزب‌الله اعلام کرد، شهدای حزب‌الله که از ۷ اکتبر در نبرد با صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند، به عنوان شهدای راه قدس (شهداء على طریق‌القدس) معرفی شوند. از آنجایی که ایرانی‌ها هیچ گاه از قافله مبارزه با رژیم صهیونیستی فارغ نبوده، در این میدان پا گذاشتند و شهدایی را با همین عنوان شهدای طریق قدس تقدیم انقلاب کردند. 
قدیمی‌ترین فرمانده پشتیبانی مقاومت
در طول پنج ماه از شروع طوفان‌الاقصی شماری از نیرو‌های مستشار ایرانی که در بین آنان نام فرماندهان پیشکسوت و نام آشنای مقاومت نیز به چشم می‌خورد، به شهادت رسیدند. شناخته شده‌ترین این شهدا شهید «سیدرضی موسوی» بود که از نیرو‌های پیشکسوت در پشتیبانی مقاومت در منطقه به شمار می‌آمد. او را می‌توان یکی از با سابقه‌ترین نظامیان ایرانی حاضر در سوریه دانست که از افراد نزدیک به سردار قاسم سلیمانی و سردار محمد حجازی بود و بیش از سه دهه وظیفه «پشتیبانی از جبهه مقاومت» را بر عهده داشت؛ کسی که در تمام مراحل پشتیبانی در جنگ سوریه شرکت کرده بود. وی در نبرد‌های صحرا و حومه دمشق شرکت داشت و از افراد ثابت قدمی بود که حمله غرب حلب را دفع کرد. کسی که طی سال‌های گذشته چندین بار مورد سوء قصد رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود و یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران بود.
اولین شهدای ایرانی طریق‌القدس
اوایل آذر امسال اولین شهیدای راه قدس، یعنی شهیدان «محمدعلی عطایی» و «پناه تقی‌زاده» دو نفر از نیرو‌های مستشار متخصص ایرانی در سوریه به شهادت رسیدند.
شهادت فرمانده و چهار پاسدار
در حمله تروریستی روز یکم بهمن رژیم صهیونیستی به ساختمانی در محله «مزه» غرب دمشق پنج نفر از مستشاران ایرانی به نام‌های «حجت‌الله امیدوار» با نام جهادی «صادق امیدزاده»، «علی آقازاده»، «حسین محمدی» و «سعید کریمی» و «محمدامین صمدی» به شهادت رسیدند. حجت‌الله امیدوار با نام جهادی «حاج صادق» از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه و از معاونان حاج قاسم سلیمانی بود که چندین بار مورد سوء قصد قرار گرفته بود. با توجه به نقش مهم این فرمانده در بیرون راندن آمریکایی‌ها از سوریه، نام وی بار‌ها در فهرست ترور موساد و سرویس‌های جاسوسی آمریکایی قرار گرفته بود. چندی پیش «واشنگتن‌پست» در گزارشی به فعالیت‌های نیروی قدس سپاه و شخص حاج صادق به عنوان یکی از تهدید‌ها علیه حضور آمریکایی‌ها در سوریه پرداخته بود. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز از وی به عنوان یکی از اضلاع پشتیبانی نیرو‌های مقاومت در منطقه یاد کرده بود.
تازه‌ترین شهید راه قدس
چند روز پیش در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سوریه یک نفر دیگر از مستشاران ایرانی به نام «سعید علیدادی» به شهادت رسید. او در حمله شامگاه جمعه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حاشیه جنوبی شهر دمشق به همرزمان شهیدش پیوست. اگر همه شهدای دفاع مقدس و شهدای جبهه مقاومت را که در این سال‌ها در پس مبارزه با داعش و دشمنان اسلام در آرزوی رویایی با رژیم صهیونیستی بودند، به شهدای حملات و ترور‌های اخیر اضافه کنیم، باید به این مهم اذعان کرد که هزاران شهید تاکنون در راه آزادی قدس از ایران اسلامی در میدان نبرد مستقیم و غیر مستقیم با این غده سرطانی حاضر شدند. شهیدان جان فدایی که علمدارشان حاج قاسم سلیمانی است و هدف و تلاش‌شان برای راهی که در آن قدم گذاشتند، آزادی قدس شریف بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات