صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۵۶۶۲۰
احمد دستمالچیان، سفیر اسبق ایران در اردن و لبنان :

چرا حماس مذاکره با صهیونیست‌ها را تعلیق کرد؟

احمد دستمالچیان، سفیر اسبق ایران در اردن و لبنان با بیان اینکه حماس با تعلیق مذاکرات با رژیم صهیونیستی رویکردی سیاسی – تبلیغاتی در پیش گرفته است، گفت: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین قصد دارد افکار عمومی جهان را نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی بیش‌ازپیش آگاه کند و سران رژیم کودک کش را زیر فشار شدید افکار عمومی بین‌المللی و حقوقی قرار دهد.

برخی منابع عربی به نقل از منابع نزدیک به حماس خبر دادند، این جنبش فلسطینی قصد دارد مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی را درباره آتش‌بس و تبادل اسیران به حالت تعلیق درآورد.
این منابع با بیان اینکه تعلیق مذاکرات تا زمان ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به شمال نوار غزه ادامه خواهد داشت، گفتند: تا وقتی ملت فلسطین از گرسنگی رنج می‌برد، امکان هیچ نوع مذاکره‌ای وجود ندارد.
روند موضع گیری مردم و افکار عمومی و حتی سران برخی کشورها در ماه های گذشته به این سمت بوده است که به شدت علیه سیاست ها و حملات رژیم صهیونیستی به غزه موضع گیری کردند
احمد دستمالچیان، سفیر اسبق ایران در اردن و لبنان درباره اهداف حماس از تعلیق مذاکرات با سران رژیم صهیونیستی به «راهبرد معاصر» گفت: تردیدی وجود ندارد حماس به دو دلیل روشن و مشخص مذاکرات خود را با رژیم صهیونیستی تعلیق کرده است؛ نخستین دلیل را می توان ناشی از موضع قدرت محور مقاومت و حماس عنوان کرد، لذا به دلیل برتری در میدان جنگ، حماس به هیچ درخواستی از سوی رژیم صهیونیستی تن نمی دهد.
وی افزود: حماس با تعلیق مذاکرات با رژیم صهیونیستی مترصد است افکار عمومی جهان را متوجه افزایش تنش و تکرار فجایع انسانی در غزه و رفح کند، زیرا به واسطه زورگویی های رژیم صهیونیستی و بی تفاوتی کشورهای قدرتمند، همچنان راه ارسال کمک های انسان دوستانه به غزه بسته است.
سفیر اسبق ایران در اردن و لبنان عنوان کرد: حماس با تعلیق مذاکرات با رژیم صهیونیستی رویکردی سیاسی – تبلیغاتی در پیش گرفته است تا به این وسیله افکار عمومی جهان را نسبت به جنایت های رژیم صهیونیستی بیش از پیش آگاه کند و با توسل به سلسله اقداماتی  سران رژیم صهیونیستی را زیر فشار شدید افکار عمومی بین المللی و حقوقی قرار دهد.
دستمالچیان گفت: روند موضع گیری مردم و افکار عمومی و حتی سران برخی کشورها در ماه های گذشته به این سمت بوده است که به شدت علیه سیاست ها و حملات رژیم صهیونیستی به غزه موضع گیری کردند؛ به ویژه بعد از رأی دادگاه لاهه که بر الزام رژیم صهیونیستی نسبت به انجام تعهداتش تأکید کرده است و به یقین حماس می داند با سایر راهکارها مانند تعلیق مذاکرات باید رژیم صهیونیستی را زیر فشار کامل قرار دهد.
وی تصریح کرد: حماس با آگاهی تمام بر سر میز مذاکره نمی نشیند، در حالی که می داند در سایر جبهه ها محور مقاومت در حوزه فعالیت های خود همه جانبه در میدان است، مانند جبهه یمن که همچنان رژیم صهیونیستی و حامیانش را زیر فشار قرار می دهد.
دستمالچیان گفت: یمنی ها در راستای جلوگیری از ارسال تسلیحات نظامی کشورهای غربی به رژیم صهیونیستی همچنان محکم در میدان هستند، در تنگه باب المندب حماسه می آفرینند و واکنش های جدی نشان می دهند.
سفیر اسبق ایران در اردن و لبنان با انتقاد به نوع رفتار و تعامل سران کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی تأکید کرد: متأسفانه آنگونه که انتظار می رود کشورهای عربی در برابر رژیم صهیونیستی موضع گیری های جدی انجام نداده اند. با وجود جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، سران کشورهای اسلامی همچنان کانال های زمینی را برای کمک رسانی به صهیونیست ها باز کرده اند؛ موضوعی که نهایت شرم و ننگ برای رژیم های خودکامه وابسته است.
وی افزود: رژیم های خودکامه وابسته باید بدانند مواضع آنها در پیشگاه تاریخ و مردم ثبت می شود، در حالی که امت مسلمان و مردم جهان خواستار تسریع کمک رسانی به مردم  مظلوم و بی پناه غزه هستند، اما رژیم های خودکامه مانع این کار شده اند.
منبع: راهبرد معاصر

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات