صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۵۶۷۲۱

رأی نداشتیم، ژست اپوزیسیون گرفتیم!

دوستان دیدند که مشارکت کم است و رأیی وجود ندارد و فقط ترس از شکست مانع ارائه لیست از طرف جبهه اصلاحات شده است
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

در کشاکش گمانه‌زنی‌ها درباره سرانجام لیست‌های انتخاباتی اما انتقادات درون‌حزبی به مشی جبهه اصلاحات هنوز داغ است. منتقدان اعتقاد دارند این جبهه نه تنها با تکرار مشی ضدمشارکتی باعث نابودی پایگاه اجتماعی اصلاحات شده است، بلکه سرخوردگی شدیدی را نیز در میان چهره‌های اصلاح‌طلب به وجود آورده است.

محمدجواد روح سردبیر روزنامه هم‌میهن و از امضا‌کنندگان بیانیه ۱۱۰  فعال سیاسی اصلاح‌طلب که تحت عنوان «روزنه‌گشایی» و جهت مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه منتشر شده بود در میزگردی گفت: داخل جبهه اصلاحات ساختاری تهیه کردند که نشود به اقلیت امید داشت.

جبهه‌ای در اصلاحات شکل گرفته که در هر انتخابات از ۶ ماه قبل می‌گویند نامزد نشوید، در انتخابات هم شرکت نکنید. وی افزود:  انجمن مدرسین یک بیانیه تند علیه انتخابات صادر کرد و گفت در انتخابات شرکت نکنید. از آقای صادقی پرسیدم چند نفر از شما نامزد شدید گفت یک نفر که آن هم رد صلاحیت شد. بله! این بیانیه برای یک نفر صادر شده زیرا صددرصد نیروهایی که این افراد معرفی کردند، رد صلاحیت شدند. روح با بیان اینکه اصلاح‌طلبان و اعتدالیون نامزد نشدند و ردصلاحیت اصلی توسط خود اصلاح‌طلبان انجام شده است، اظهار کرد: این افراد اصلاح‌طلبانی را هم که می‌خواستند نامزد شوند دلسرد کردند.

الان آقای مرعشی می‌گوید در کرمان ما ۱۰ کاندیدای شناخته‌شده داریم، آقای مطهری هم می‌گوید اگر مشارکت وجود داشته باشد حداقل ۲۰ نفر ما تایید می‌شوند. در قزوین و رشت هم نامزدهای زیادی وجود دارند.

سردبیر روزنامه هم‌میهن تاکید کرد: اما دوستان چشم خودشان را روی همه اینها می‌بندند و می‌گویند شرکت نمی‌کنند. دوستان دیدند که مشارکت کم است و رأیی وجود ندارد و فقط ترس از شکست مانع ارائه لیست از طرف جبهه اصلاحات شده است. روح در پایان با انتقاد از جبهه اصلاحات گفت: وقتی رأی نیست می‌روید خانه‌های‌تان ژست اپوزیسیون می‌گیرید. مهم این است که وظیفه سیاسی من چیست.

 

 

وطن امروز

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات