بین الملل >>  بین الملل >> تیتر یک بین الملل
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۵۷۳۱۳

جبهه سرخ شمالی

طبق گزارش المیادین، بر اساس بیانیه مقاومت، این حمله با منفجر کردن یک بمب بزرگ توسط نیروهای نفوذی و به دنبال آن تعدادی گلوله توپ انجام شد و مستقیما به آنها اصابت کرد. خبرنگار المیادین نیز گفت که روز یکشنبه هواپیماهای اشغالگر حملات خود را به مناطقی که قصد نفوذ داشتند تشدید کردند اما مقاومت در کمین آنها بود. 
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل

حزب‌الله لبنان طی چند روز اخیر چند ضربه سخت به رژیم صهیونیستی در جبهه شمال وارد کرده که موجب ناامیدی اسرائیلی‌ها برای حمله همه‌جانبه به لبنان شده است؛ حمله‌ای که در صورت وقوع پیامدهای سختی برای تل‌آویو خواهد داشت. روز دوشنبه حزب‌الله لبنان 2 بیانیه جداگانه درباره مقابله زمینی با نیروهای اسرائیل در جنوب لبنان داد که به نظر تحلیلگران نظامی روند معادلات در جبهه شمال را تغییر می‌دهد. حزب‌الله اعلام کرد نیروهای زمینی ارتش اسرائیل قصد داشتند از منطقه «وادی قطمون» که مقابل شهر «رمیش» در لبنان است وارد این منطقه شوند و برخی از استحکامات حزب‌الله لبنان را تخریب کنند که با اصابت موشک عقب‌نشینی کردند و به اهداف خود دست نیافتند. 

دومین ضربه حزب‌الله لبنان به اسرائیل در 2 روز اخیر سخت‌تر از اولی بود. تیپ گولانی که از مهم‌ترین نیروهای زمینی و زبده اسرائیل است هدف اصابت موشک‌های حزب‌الله لبنان قرار گرفت. داستان از این قرار است که تیپ گولانی تصمیم به ورود مستقیم به اراضی لبنان داشت. اسرائیل قصد داشت از منطقه « خربه زرعیت» ‏مقابل شهر «رامیا» خود را به داخل لبنان برساند که یکباره در کمین نیروهای رضوان حزب‌الله قرار گرفت و متحمل خسارات زیادی شد. آنها با بمب انفجاری کنار جاده‌ای در کمین قرار گرفتند و مجبور به عقب‌نشینی از منطقه شدند. 

طبق گزارش المیادین، بر اساس بیانیه مقاومت، این حمله با منفجر کردن یک بمب بزرگ توسط نیروهای نفوذی و به دنبال آن تعدادی گلوله توپ انجام شد و مستقیما به آنها اصابت کرد. خبرنگار المیادین نیز گفت که روز یکشنبه هواپیماهای اشغالگر حملات خود را به مناطقی که قصد نفوذ داشتند تشدید کردند اما مقاومت در کمین آنها بود. 

مقاومت یکشنبه اعلام کرده بود نیروهای دشمن را حین حرکت در اطراف پایگاه المالکیه با تعدادی گلوله هدف قرار داده که مستقیما به آنها اصابت کرده‌ است. همچنین مقاومت گفت محل استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی در کوه نذر و پایگاه «السماقه» اسرائیل در تپه‌های لبنانی اشغال‌شده کفرشوبا را با موشک هدف قرار داده و تأیید کرد که هر ۲ عملیات تلفات مستقیم برجا گذاشت. 

این حجم از درگیری بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل باعث کلافه شدن صهیونیست‌ها در شمال اراضی اشغالی شده است. چند صد هزار نفر خانه‌های اشغالی و غصبی خود را ترک کرده‌اند و در هتل‌ها زندگی می‌کنند، البته چند بار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و چند بار هم نتانیاهو خود را به شمال فلسطین اشغالی رساندند تا همه چیز را عادی نشان دهند و صهیونیست‌ها را تشویق به بازگشت کنند که تاکنون موثر واقع نشده است. 

روزنامه عبری معاریو نوشت: با وجود حزب‌الله هیچ راه‌حلی برای حل مشکل در شمال فلسطین نداریم. صدای انفجارها در شهرک‌ها به طور مرتب شنیده می‌شود و گاهی اوقات پس از انفجار موشک‌ها، صدای آژیر خطر شنیده می‌شود، بنابراین حتی زمانی برای دفاع وجود ندارد. زندگی در کریات شمونه دیگر غیر ممکن است و راه‌حلی برای حل این مشکل تا سال‌های متمادی نداریم. 

همچنین این روزنامه عبری نوشت: تعداد زیادی از شهرک‌نشینان در کریات شمونه خانه‌های خود را فروخته‌اند و مانند سایر شهروندان به شهر خود باز نخواهند گشت. همچنین در جدیدترین تحولات در شمال فلسطین اشغالی حزب‌الله لبنان با موشک‌های فراوان شهر الجلیل در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد که سبب قطع گسترده برق در این شهر شد. 

یکی از مهم‌ترین تحولات روزهای گذشته در جبهه شمال، حمله موشکی شدید حزب‌الله لبنان به شهرک مارگالیوت در الجلیل بود. حمله حزب‌الله به شهرک مارگالیوت منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 10 نفر شده که حال 3 نفر آنان وخیم است. تصاویر منتشر شده در رسانه‌های عبری از انتقال هوایی مجروحان این حمله در مارگالیوت حکایت دارد، همچنین روز گذشته پایگاه صهیونیستی رویسات العلم در بلندی‌های کفرشوبا هدف حمله موشکی رزمندگان مقاومت قرار گرفت. مجاهدان مقاومت اسلامی بعدازظهر روز دوشنبه، دستگاه‌های جاسوسی را در پایگاه رویسات العلم در تپه‌های اشغالی کفرشوبا هدف قرار دادند. 

اسرائیل در جنایتی تازه 3 تن از نیروهای امدادی را در جنوب لبنان به شهادت رساند. سازمان بهداشت اسلامی در این باره گفت: 3 نفر از امدادگران ما در حمله رژیم صهیونیستى به مرکز امداد و نجات در العدیسه به شهادت رسیدند. همچنین روز گذشته منابع عبری‌زبان از حمله موشکی از جنوب لبنان به شهرک کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. یک موشک مستقیما به ساختمانی در این شهرک اصابت کرده است. از سوی دیگر حزب‌الله لبنان اعلام کرد گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در پایگاه برکه ریشا در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده و تلفات قطعی به آنها وارد آورده و تجهیزات آنها را هم به آتش کشیده است. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات