صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۵۸۴۸۹

بنیاد شهید: سایت‌های قانونی از دلالان خودروهای وارداتی جانبازان میزبانی نکنند

با یک جست‌وجوی ساده در فضای مجازی با آگهی‌های بسیاری در بسترهای قانونی اینترنت روبرو می‌شوید که خواهان خرید و فروش حواله‌های خودروهای وارداتی بدون سود بازرگانی جانبازان است. این در حالی است که بنیاد شهید و امور ایثارگران این نوع معاملات را تخلف دانسته.
«حواله‌های خودروهای وارداتی جانبازان را خریدارم» این آگهی یک دلال معمولی در اپلیکیشن دیوار است که خبر واردات خودروهای بدون سود بازرگانی جانبازان دهانش را آب انداخته. چند ماهی است جانبازان بالای ۵۰ درصد منتظر دریافت حواله‌های خودروهای وارداتی بدون سود هستند؛ اما دندان دلال‌ها از وقتی تیز شد که نوع ماشین‌های وارداتی احتمالی در سامانه عرضه خودروهای وارداتی مشخص شد. پس از اوج گرفتن تبلیغات خرید و فروش حواله‌هایی که هنوز وجود ندارند، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس جمهور، فروش حواله خودروهای وارداتی جانبازان را تخلف دانست و گفت: «اصلاً فیشی وجود ندارد.»این در حالی است که آگهی خرید و فروش این حواله‌ها در درگاه‌های اینترنتی قانونی مانند «دیوار» بدون مشکل ثبت شده و به نمایش در می‌آیند.
میثم اروز مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه به دنبال راهکاری برای جلوگیری از دلال‌بازی برای خودروهای ایثارگران هستیم، گفت: «باید از مراکز نظارتی پیگیری کنیم تا نگذارند اپلیکیشن‌های قانونی میزبان تبلیغات این گونه افراد باشند.»او سپس تأکید کرد: هنوز نه حواله‌ای صادر شده، نه جوازی و نه خودرویی عرضه شده. اروز از احتمال سواستفاده دلال‌ها از جانبازان ابراز نگرانی کرده و توصیه کرد که ایثارگران وارد این نوع معاملات نشوند. او سپس افزود: پس از اینکه واردات خودروها به مرحله اجرا در آمده و تحویل جانبازان داده شد، آن‌ها مجاز هستند در امنیت کامل هر طور که مایل هستند خودروی خود را معامله کنند.پیش از این مهدی ضیغمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از حذف منع قانونی ۵ سال عدم فروش خودرو از آئین‌نامه خبر داده بود. این در حالی است که قبل از آن بر اساس آیین‌نامه واردات خودرو توسط جانبازان امکان فروش رسمی، عادی و وکالتی خودروهای وارداتی تا ۵ سال وجود نداشت.مدیر تسهیلات رفاهی بنیاد شهید همچنین گفت: اگر ایثارگران پیش از دریافت خودروی وارداتی خود وارد معامله شوند، ممکن است بعداً درگیر مسائل حقوقی و دعاوی در دادگاه‌ها بشوند.
برچسب ها: بنیاد شهید ، خودرو ، بصیرت
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات