اصفهان >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۵۸۸۴۸

وعده ی صادق نقطه ی عطف پیچ تاریخی جهان

پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/مهدی رئیسی
واژه ی پیچ تاریخی از ۳۰ سال پیش در ادبیات سخنان رهبر انقلاب وارد گردید شاید آن زمان کمتر کسی این واژه را درک می کرد. ایشان برای اولین بار در سال ۱۳۷۱ در دیدار فرماندهان سپاه عنوان کردند:«اگر خدای متعال اراده بفرماید، ما صحنه‌ها و مراحل گوناگون خواهیم دید. ما در آینده باید شاهد چیزهای بزرگ باشیم. تاریخ دارد عوض می‌شود. یکی از پیچهای مهم حرکت تاریخ، در زمان من و شما دارد طی می‌شود.»چندین سال بعد ایشان در اجلاس سران جنبش عدم تعهد سال ۹۱ در تهران فرمودند:«شرائط گیتی حساس و جهان در حال گذار از یک پیچ تاریخىِ بسیار مهم است. انتظار میرود که نظمی نوین در حال تولد یافتن باشد»سپس در سال ۹۲ بعد از سرکوب بیداری اسلامی در کشورهای منطقه ایشان فرمودند:«البتّه تمام نشده؛ خیال میکنند که آن را سرکوب کردند، به نظر ما سرکوب نشده؛ یک پیچ تاریخی بود که منطقه در حال عبور از این پیچ تاریخی است؛ هنوز سرنوشت آن نهایی نشده؛ خود غربیها هم میدانند»ایشان سال ۱۴۰۰ در نامه ای خطاب به اتحادیه  انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا مرقوم داشتند:« دانشجویان عزیز رویدادهای سیاسی و نظامی در این روزها، تشکیل‌دهنده‌ی بخشی از همان پیچ تاریخی جهان است که گمان آن رفته بود.» و بالاخره در دیدار مداحان در سال ۱۴۰۱ فرمودند:«عزیزان من! ما امروز یا مواجه با یک پیچِ تاریخیِ مهم هستیم یا در دلِ یک پیچِ تاریخیِ مهم داریم حرکت میکنیم؛ این دوّمی شاید درست‌تر باشد. دنیا دارد تغییر میکند، [آن هم] تغییرات اساسی؛ تغییرات اساسی و بزرگ را نمیشود در ظرف یک هفته و یک ماه و یک سال فهمید؛ اینها بتدریج انجام میگیرد.»
 
از وقایع اخیر درخواهیم یافت که پیش بینی رهبر معظم انقلاب در حال وقوع است. با نگاهی به حوادث و اتفاقات جهان بوضوح می توان این تغییرات را دید، بخصوص بعد از طوفان الاقصی، سرعت تحولات افزایش یافته است؛ ملت های جهان درحال بیداری هستند؛ آمار گرایش به اسلام افزایش یافته است؛ دفاع از آرمان فلسطین و مردم مظلوم غزه یعنی همان شعار اسلام که« یار و یاور مظلوم باش و دشمن ستمکار» در شرق و غرب عالم طنین انداز شده است، از ژاپن گرفته تا آمریکا، فرانسه و انگلیس ، حتی یهودیان اصیل نیز بپا خاسته و از فلسطین دفاع می کنند. همین چند روز اخیر دانشجویان دانشگاه های کشورهای غربی برای آرمان فلسطین دست به تظاهرات زدند و این یعنی آتش تحولات شعله ور تر خواهد شد، زیرا دانشگاه منشأ تحول در هر جامعه ای خواهد بود. بزودی شاهد قیام ملت های مستضعف بر علیه مستکبران جهان خواهیم بود.
 زمینه ها برای پذیرش کلمه حق در حال مهیا شدن است و دنیا در حال عبور از پیچ تاریخی و آماده شدن برای استقبال از منجی و موعود ملت ها می باشد. 
ایران با انجام عملیات وعده صادق بارقه های امید را در دل ملت ها برای مبارزه با دولت های مستکبر شعله ور تر ساخت و نشان داد که قدرت ابرقدرت های جهان، پوشالی است و اگر ملت ها دست به دست هم دهند می توانند مستکبران جهان و نظام سلطه را سر جای خود بنشانند و پیچ تاریخ را به نفع خود بچرخانند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات