سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۵۹۰۷۶

دولت سیزدهم در حوزه تعلیم و تربیت چه دستاوردهایی داشته است؟

دولت سیزدهم در حوزه تعلیم و تربیت در دو سال و اندی گذشته از آغاز به کار این دولت، دستاوردهایی داشته است.
افتتاح ١١٠٠ طرح آموزشی و پرورشی، صدور مجوز استخدام ١٢٠ هزار نیروی مورد نیاز و راه‌اندازی وعده تغذیه رایگان دانش‌آموزی بعد از ١٢ سال وقفه، تنها بخشی از فعالیت‌های دولت در حوزه آموزش‌ و پرورش است. در دو سال و نیم اخیر،‌ روزانه ۸ مدرسه تکمیل،‌ تجهیز یا ساخته شده است.همچنین یکی از برنامه‌های جدی دولت سیزدهم، بهبود وضعیت شغلی فرهنگیان است. دولت سیزدهم توانست با اجرای طرح رتبه‌بندی برای حدود ۹۰۰ هزار معلم،‌ بخشی از این مأموریت را انجام دهد.
بر همین اساس، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور نیز روز گذشته (11 اردیبهشت) در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری با اشاره به موضوع عدالت در عرصه‌های مختلف، به عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: عدالت آموزشی مهم است، ما از ابتدای دولت سیزدهم، گفتیم سازمان برنامه و بودجه، بودجه را باید براساس عدالت تخصیص یابد.وی افزود: البته عدالت را نیز باید معنی کنیم. پرچم عدالت را نظام جمهوری اسلامی برداشته و در همه سطوح آن باید عدالت اجرا شود، همه باید تلاش کنیم در جهتی که مشی ما عادلانه باشد، این اساس در جمهوری اسلامی ایران است. همه باید عادلانه حرکت کنند.

افزایش 11 برابری بودجه رتبه‌بندی معلمان نسبت به بودجه سالانه دولت دوازدهم

مبلغ پرداختی دولت سیزدهم برای اجرای رتبه‌بندی معلمان، 11 برابر بودجه پیشنهادی دولت دوازدهم بوده است.دولت دوازدهم 5 هزار میلیارد تومان و دولت سیزدهم 54 هزار میلیارد تومان تا امروز برای رتبه‌بندی معلمان اختصاص داده است.همچنین علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم در راستای حمایت از فرهنگیان به موضوع ایجاد مسکن اشاره کرد و گفت: در 18 استان کشور هم‌اکنون برای ساخت 50 الی 80 هزار واحد مسکونی زمین شناسایی شده و به زودی عملیات تسطیح و فعالیت‌های عمرانی در این زمین‌ها با کمک وزارت راه و شهرسازی، طبق قانون جهش تولید مسکن آغاز خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات