صبح صادق >>  مجازستان >> گزارش
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۵۹۸۴۶

نه ممنون!

پایگاه بصیرت / گروه مجازستان
نرم‌افزار کاربردی «No Thanks» به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی و با اسکن بارکد، محصولات صهیونیستی را شناسایی و تحریم کنند. در ماه‌های اخیر، موج گسترده جهانی برای تحریم این قبیل کالاها شکل گرفته است.
برنامه کاربردی No Thanks را یک فلسطینی به نام «احمد باشباش» طراحی کرده است که طبق گفته خودش، فلسطینی متولد غزه و ساکن بوداپست، پایتخت مجارستان است. 
این برنامه برای تحریم کالاهای صهیونیستی است که در ماه‌های گذشته پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» کمپین‌های تحریم آنها گسترش یافته است.
در توضیحات این برنامه آمده است: «برنامه ما روند اسکن بارکدها و جست‌وجوی محصولاتی را که در لیست تحریم ظاهر می‌شوند، تسهیل می‌کند. این امر خرید را برای شما آسان‌تر می‌کند، فقط محصول را اسکن کنید و اگر از برندی باشد که ترجیح می‌دهید تحریم کنید، برنامه به شما اطلاع می‌دهد.»
باشباش انگیزه شخصی از این کار را از دست دادن خواهر و برادر خود در غزه اعلام کرده است. یک خواهر وی سال‌ها پیش به دلیل بیماری نیاز به خروج از غزه داشت، اما به وی اجازه درمان در خارج از غزه را نمی‌دادند و زمانی که توانست برای درمان به بیت‌المقدس برود، داخل آمبولانس از دنیا رفت. برادر وی نیز در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده است. باشباش در مصاحبه با «دویچه وله» گفته است، من این کار را از طرف خواهر و برادرم انجام دادم که به دلیل اشغال وحشیانه رژیم صهیونیستی شهید شدند تا اتفاقی که برای من افتاد، برای یک فلسطینی دیگر نیفتد. در بخش کمک‌های مالی به برنامه نوشته شده است، هر پولی دریافت شود به یک سازمان فلسطینی خواهد داد. روزنامه «تایمز اسرائیل» با انتقاد از تبلیغ این برنامه در شبکه اجتماعی تیک تاک، به واکنش رسانه‌های عبری برای بایکوت این برنامه در گوگل اشاره کرد.
والا (Walla) یکی از بزرگ‌ترین وبگاه‌های خبری صهیونیست‌ها هم با انتشار مطلبی درباره برنامه No Thanks خواستار حذف آن از روی گوشی‌های اندروید و اپل شد.
گوگل‌پلی یک بار این برنامه را به دلیل اشاره به کشتار کودکان در فلسطین حذف کرده بود؛ اما پس از برداشتن عبارت «کشتار کودکان» از بخش توضیحات، بار دیگر به برنامه‌های قابل دریافت گوگل اضافه کرد و تاکنون یک میلیون دانلود داشته است. در برنامه ایرانی «بازار» هم هزار بار دانلود شده است.
این برنامه کاربردی شرکت‌هایی از مک دونالد تا آدیداس  را که مالکان صهیونیست دارد، در فهرست تحریم قرار داده است. برخی از شرکت‌ها نیز به دلیل محکوم کردن عملیات طوفان‌الاقصی به فهرست تحریم وارد شده‌اند. 
صفحه NOTHANKSBOYCOTT در شبکه اجتماعی X بیش از 20 هزار و در اینستاگرام 33 هزار دنبال‌کننده دارد و تلاش می‌کند تحریم کالاهای صهیونیستی را با فروش لباس‌هایی با آرم NO THANKS یا توزیع غذا میان آوارگان فلسطینی در غزه کمپین‌سازی کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات