تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۸  ، 
کد خبر : ۶۶۸۷۹

رویکرد العربیه: ‌تصویرسازی،‌ برای‌ ایجاد فضای‌ تصنعی‌ ترس‌ و واهمه‌ از برنامه‌ هسته‌ای‌ ایران


شبکه‌ تلویزیونی‌ العربیه‌ اظهار امیدواری‌ کرد، حاشیه‌ کنفرانس‌ امنیت منطقه‌ ای‌ که‌ روز جمعه‌ در منامه‌ مرکز بحرین برگزار می‌شود، فرصتی‌ برای‌ مذاکرات محرمانه‌ تهران و واشنگتن شود. العربیه‌ با سطحی‌ نگری‌ به‌ ماهیت و مبانی‌ سیاست خارجی‌ ایران به‌ ویژه‌ در ارتباط با آمریکا به‌ برجسته‌ کردن دغدغه‌ کشورهای‌ عربی‌ از مناسبات خصمانه‌ ایران و آمریکا پرداخت و تنش‌ های‌ میان دو کشور را مهمترین عامل‌ برهم‌ زننده‌ امنیت خلیج‌ فارس‌ القا کرد. هدف این کنفرانس‌ سالیانه‌ که‌ با همکاری‌ بحرین و مرکز بین المللی‌ مطالعات راهبردی‌ لندن موسوم‌ به‌ ای‌ ای‌ اس‌ اس‌ برگزار می‌ شود. بررسی‌ چالش‌ های‌ امنیتی‌ موجود در خاورمیانه‌ و خلیج‌ فارس‌ است و به‌ زعم‌ این شبکه‌ در حال‌ حاضر این چالش‌ ها برنامه‌ هسته‌ ای‌ ایران و رقابت نظامی‌ ایران با آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی‌ در منطقه‌ است.
العربیه‌ با هدف ایجاد فضای‌ تصنعی‌ ترس‌ و شبیه‌ سازی‌ مجازی‌ شرایط کنونی‌ بامقطع‌ تهاجم‌ نظامی‌ آمریکا به‌ عراق‌ تصاویری‌ از جنگ اول‌ خلیج‌ فارس‌ حمله‌ نظامی‌ آمریکا به‌ عراق‌ حملات 11 سپتامبر و سقوط مجسمه‌ صدام‌ حسین در بغداد را به‌ همراه‌ گزیده‌ ای‌ از اظهارات افراد همسو نشان داد و به‌ نقل‌ از عادل‌ الطریفی‌، تحلیلگر عربستانی‌ تصریح‌ کرد: اختلافات گسترده‌ در میان کشورهای‌ خلیج‌ فارس‌ و برتری‌ نظامی‌ ایران مانع‌ از ایجاد نظام‌ امنیت منطقه‌ ای‌ شده‌ است. العربیه،‌ قدرت برتر نظامی‌ ایران را در پیوند با فعالیت های‌ هسته‌ ای‌ این کشور و در رقابتی‌ خصمانه‌ با آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی‌ برای‌ امنیت اعراب خطرناک دانست و مدعی‌ شد تهران طی‌ پانزده‌ ماه‌ گذشته‌ صد و پنجاه‌ کیلوگرم ‌اورانیوم‌ در سطح‌ پائین غنی‌ کرده‌ است و اگر ایران تا یک سال‌ دیگر به‌ این برنامه‌ ادامه‌ دهد، می‌ تواند ششصد کیلوگرم‌ اورانیوم‌ غنی‌ شده‌ تولید کند و این مقدار برای‌ تولید بمب اتمی‌ کافی‌ است.
این شبکه‌ با توجه‌ به‌ پیشینه‌ دیدارهای ‌هیات های‌ ایرانی‌ و آمریکایی‌ به‌ طور خوشبینانه‌ ای‌ اظهار امیدواری‌ کرد: کنفرانس‌ منامه،‌ فرصتی‌ تازه‌ برای‌ برقراری‌ ارتباط میان تهران واشنگتن باشد. العربیه‌ چنین القا کرد که‌ آب شدن یخ‌ های‌ میان ایران و آمریکا و برقراری‌ دوباره‌ مناسبات میان تهران و واشنگتن باعث امن شدن فعالیت های‌ هسته‌ ای‌ و نظامی‌ ایران خواهد شد. این شبکه‌ در حال‌ حاضر ایران را متهم‌ به‌ پنهان سازی‌ و عدم‌ شفافیت در فعالیت هسته‌ ای‌ کرد. منصور الجمری،‌ سردبیر روزنامه‌ بحرینی‌ الوسط مهمترین محور کنفرانس‌ بحرین را مذاکرات ایران و آمریکا خواند و شرکت سوریه‌ در آن را مهمترین تحول‌ در بهبود امنیت خاورمیانه‌ دانست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات