صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۷۲۵۹۴

انتقاد شدید رسانه های اسرائیلی از جنگ غزه


بصیرت: در حالی که تنها یک روز از شکست اسرائیلیها در جنایت غزه می گذرد، زمزمه انتقاد رسانه های اسرائیل از مقامهای سیاسی این رژیم بلند شده است. به گزارش بصیرت به نقل از خبرگزاری قدس، رسانه های رژیم صهیونیستی به شدت از ناکامی ارتش در جنگ انتقاد کرده اند.
«زئیف استرین هیل»، کارشناس سیاسی رژیم صهیونیستی با اشاره به حماقت این رژیم در حمله به غزه گفت که حمله به غزه، مسیر اعتراف افکار عمومی جهان به حماس را هموار کرد. یدیعوت آحارنوت نیز نوشت که بازنده اصلی جنگ غزه، ارتش اسرائیل است و حماس توانست در این مدت توجه افکار عمومی جهان را به دست آورد.
این روزنامه نوشت: این درست نیست که از ما یک نفر کشته شود و از طرف فلسطینی که فاقد تجهیرات نظامی هستند، هزار تن کشته شوند. روزنامه معاریو نیز با اشاره به تصمیم برخی از کشورهای اروپایی مبنی بر تحریم کالاهای اسرائیلی هشدار داد که عملکرد ارتش در جنگ به اقتصاد اسرائیل ضربه می زند.
پیروزی الهی
نخست وزیر دولت منتخب فلسطین پیروزی مردم و مبارزان فلسطینی در نوارغزه را پیروزی الهی و ربانی توصیف و بر ضرورت عقب نشینی کامل و بی قید و شرط اشغالگران از نوارغزه، بازگشایی گذرگاه ها و رفع محاصره تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه»، یکشنبه شب در پیام خود که به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر پخش شد، درباره پیروزی مردم و مبارزان فلسطینی در نوارغزه بر رژیم صهیونیستی گفت: این پیروزی، پیروزی یک گروه یا حزب یا منطقه نیست بلکه پیروزی مردمی است و پیروزی امت اسلامی و پیروزی بشریت و آزادگان جهان به شمار می رود.
نخست وزیر دولت منتخب فلسطین گفت: مقاومت آگاه و مسئول است و براساس منافع مردم فلسطین حرکت می کند و برای توقف تجاوزگری، عقب نشینی نهایی و کامل اشغالگران از سراسر نوارغزه، بازگشایی گذرگاه ها و رفع محاصره گام برمی دارد.
وی با ستایش از مجاهدت مبارزان فلسطینی و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان فلسطینی از جمله «نزار ریان» و «سعید صیام» از مسئولان مقاومت فلسطین تأکید کرد: ما راه آنها را ادامه خواهیم داد و هرگز عقب نشینی نخواهیم کرد و از خون شهدای فلسطینی پاسداری خواهیم کرد.
«مروان برغوثی» نماینده اسیر مجلس قانونگذاری فلسطین که در زندان رژیم صهیونیستی در اسارت به سر می برد در پیام خود از پایداری عظیم و اسطوره ای ملت فلسطین و مقاومت آنها در برابر تجاوز 22 روزه صهیونیست ها به نوارغزه ستایش کرد. وی اظهار داشت: خون کودکان فلسطینی بر ماشین نظامی رژیم صهیونیستی پیروز شد. گردان شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس در بیانیه ای اعلام کرد که مبارزان فلسطینی در این مقاومت قهرمانانه پیروزی بزرگی را رقم زدند که در تاریخ سابقه نداشت.
در طول حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 20 هزار واحد مسکونی صدمه دیده است.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از رئیس ارتباطات امداد رسانی کمیسیون اتحادیه اروپا با بیان این مطلب گفت 4000 واحد از این تعداد بطور کامل با خاک یکسان شده است.
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که سیاست هایش همسو با رژیم صهیونیستی است به جنبش حماس پیشنهاد تشکیل یک دولت ائتلاف ملی را داد.
وی اظهار داشت: دولت ائتلاف ملی می تواند مسئولیت برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری را در کرانه باختری و غزه به عهده گیرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات