تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۸  ، 
کد خبر : ۷۳۶۲۲

صبح نزدیک است


تقی دژاکام 
 انفجارهای هفته پیش در چند منطقه شهر لندن، که به گفته صاحبان رسانه‌های غربی خاطره حوادث یازدهم سپتامبر در شهر نیویورک را زنده کرد، بار دیگر بهانه‌ای شد تا سردمداران کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا، اسلام را نشانه بگیرند و مسلمانان را بدون هرگونه مدرک و مستندی تروریست قلمداد کنند. درست است که حجم و بازتاب حملات لندن مانند سپتامبر 2001 در آمریکا نبود، اما طراحان و برنامه‌ریزان ماجرا، از آن زمینه‌ای ساختند تا باز هم مسلمانان، به ویژه در اروپا مورد تهاجم قرار بگیرند، عده‌ای از آنها کشته و زخمی و بسیاری از آنها زندانی شدند. به طوری که روزنامه ایندیپندنت در شماره پریروز خود قبل از گزارش دیروز بی.بی.سی مبنی براینکه بمب‌گذارها انگلیسی بودند نه پاکستانی، از حملات متعدد به مسلمانان ساکن شهرهای لیدزبلودر، تل فورد، بیرکن هد، مایل اندروو، ناتینگهام و... و به آتش کشیده شدن یک مسجد و حمله به چندین مسجد و مؤسسه اسلامی دیگر در انگلیس خبر داد. خبرگزاری آلمان نیز از حمله صبح سه‌شنبه به پنج خانه مسلمانان در شهر لیدز در شمال انگلیس – که دو میلیون نفر از ساکنان آن مسلماننند – خبر داد و به نقل از رئیس پلیس شهر لندن نوشت: این حملات با انفجارهای روز پنجشنبه گذشته تا سه‌شنبه، 300 مورد اقدام علیه مسلمانان صورت گرفته که از آن جمله، قتل مردی در ناتینگهام است. یکی از رهبران مسلمانان انگلیس هم با ابراز تأسف از این رویداد‌ها گفت‌: ما، هم در این انفجارها کشته دادیم و هم باید به خاطر آن زندان برویم‌! و بدین ترتیب دوبار قربانی شویم.
به نظر می‌رسد سران بریتانیا نیز امروز همان اشتباه جرج دبلیو جوش را در چهار سال پیش تکرار می‌کنند. آن روز نیز بوش کوچک از آغاز مجدد جنگ‌های صلیبی غرب با اسلام خبر داده بود و هر چند که با توجه به بازتابهای آن در نطق بعدی خود، آن عبارت را تصحیح کرد اما منویات واقعی خود را آشکار کرد و همین بهانه‌ای شد که حملات فیزیکی و رسانه‌ای به اسلام و مسلمانان در سطح گسترده‌ای در جهان افزایش یابد. اما نکته جالب توجه اینکه این اقدامات نتیجه معکوس داد و بجای ایجاد تنفر، به اعتراف بسیاری از نشریات اروپایی طی نه ماهه بعد از حوادث سپتامبر، تعداد نومسلمانان در ایالات متحده و اروپا به چندین برابر مدت مشابه در سالهای قبل از آن رسید.
به نظر می‌رسد رشد اسلامگرایی در جهان که با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) آغاز شد و بسرعت گستره آن غرب و شرق جهان را در نور دید، دلیل اصلی زمینه‌سازی برای بد نام کردن اسلام و مسلمانان توسط غربیها با این حوادث باشد. نسل‌کشی مسلمانان در الجزایر، بالکان، افغانستان، عراق و راه‌اندازی جنگهای منطقه‌ای در شبه قاره هند، خلیج فارس و... همگی از وحشت بزرگ غرب از احیای مجدد اسلام ظلم‌ستیز و غیر سازشکار و فراگیر شدن آن در جهان ناشی می‌شود.
اما همان طور که گفته شد علی رغم همه این دسیسه‌ها ، دین خدا با نفوذی اعجاب آور در دلهای مردم جهان در حال گسترش است. تنها گزارشها و اخبار چندماهه اخیر نشان می‌دهد که مکر غرب، نتیجه معکوس داشته است:
گزارش شبکه تلویزیونی «آر.تی.ال» بروکسل حاکی است از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون به طور متوسط هر روز یک نفر از شهروندان بلژیکی به اسلام گرویده اند که این میزان در تاریخ این کشور بی‌سابقه بوده است. این شبکه به نقل از افرادی که دین اسلام را برگزیده‌اند می‌گوید که آنها پس از بررسی‌ها و تحقیقات دقیق و مقایسه آن با سایر ادیان و توجه به جنبه‌ها و ابعاد معنوی و روحانی اسلام، به آن گرویده‌اند. همین شبکه تلویزیونی اعلام کرد که اشتیاق به اسلام در اروپا و آمریکا بسیار زیادتر از قبل از حوادث سپتامبر شده به طوری که فروش قرآن کریم و ترجمه های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی آن افزایش بی‌سابقه‌ای یافته است.
مجله انگلیسی تایمز نیز چندی پیش با اشاره به گسترش روزافزون اسلام در اروپا و آمریکا بویژه در بین زنان نوشت‌: گرچه در تبلیغات غرب این گونه وانمود می‌شود که دین اسلام حقی را برای زنان قائل نیست و همواره آنان را در محرومیت قرار داده است، اما تعداد زنانی که روز به روز به اسلام می‌گروند، چهار برابر مردانی است که اسلام را دین خود قرار داده اند.
به نوشته تایمز، بسیاری از تازه مسلمانان انگلیسی از طبقه متوسط جامعه هستند و تحقیقی که مؤسسه اسلامی شهر لیستر انگلستان انجام داده، نشان می‌دهد که اکثر کسانی که به تازگی به اسلام گرویده اند جوانان هستند که بسیاری از آنها از دانشجویان این کشور تشکیل می‌دهند. این مجله می‌افزاید : غربی هایی که در وضعیت فعلی جامعه خود، از جرم، جنایت، اختلافات خانوادگی، مواد مخدر، مصرف مشروبات الکلی و... به ستوه آمده اند، اصول و قوانین مدنی اسلام را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهند.
گزارش دیگری از نیویورک تایمز حاکی است که تعداد مسلمانان سفیدپوست در انگلستان از 179 هزار نفر به یک میلیون و 546 هزار نفر افزایش یافته است.
این نشریه آمریکایی می‌افزاید: در دیگر نقاط جهان نیز چنین است از جمله در کشورهای مسیحی نشین آفریقایی نیز مردم گروه گروه به اسلام گرایش پیدا می‌کنند.
«سرجان تاونر» موسیقیدان برجسته انگلیسی نیز که اخیرا به اسلام و قرآن علاقه مند شده، به خبرنگار ایندیپندنت گفته است : من از واقعه 11 سپتامبر حیرت زده شدم اما آنچه امروز حیرت مرا بیش از پیش برمی انگیزد، برخورد بدی است که در برخی مجامع با اسلام صورت می‌گیرد.
در فرانسه نیز وضعیت مشابهی برقرار است، به عنوان مثال در نمایشگاهی که چندی پیش از زندگی و اعمال روزانه ملمانان در باغ لافاژه «Lafagette» پاریس برگزار شد، دهها هزار نفر از آن بازدید کردند که کم نظیر بوده است. در کشور آرام سوئیس نیز گزارش به اسلام بشدت افزایش یافته است. خانم «مونیکاتور سمورووست»، که یکی از تازه مسلمانان سوئیس است، در گفت و گو با یک سازمان زنان در این کشور با اشاره به افزایش سه هزار نفری نومسلمانان در سوئیس بویژه در میان زنان، آن هم تنها در یک سال گذشته، یکی از دلایل استقبال آنان را از دین اسلام این دانسته ایت که انها راه حل مشکلاتشان را در گرو پیوستن به دین اسلام می‌بینند.
به جرئت می‌توان گفت که حتی گرایش به دیگر مذاهب و رویکرد به معنویات در جهان و مقابله با ظلم و تبعیض از ثمرات نهضت اسلامی ایران به رهبری امام خمینی است و این درحالی است که این موج بیداری هنوز تا نقطه اوج خود فاصله بسیار دارد. براساس گزارش سال 2004 یک سازمان بین‌المللی، سالمترین گروهها در جهان از دیدگاه مردم، تشکل‌های مذهبی و فاسدترین آنها احزاب سیاسی بوده‌اند.
بدین ترتیب زمینه سازی برای بدنام کردن اسلام و ایجاد تنفر از مسلمانان نتیجه معکوس داده و مکر آنها به خودشان بازگشته است. غرب حتی اگر هر روز یک خودزنی دیگر مشابه افجارات این سالها انجام دهد، توجه ملتهای جهان را به اسلام تثبیت خواهد کرد. دیگر مخالفت با حجاب زنان در اروپا و حتی جلوگیری از برگزاری نمایشگاه لباسهای محجبه توسط زنان فرانسوی توسط دولت پاریس و متهم کردن اسلام و مسلمانان به تروریسم در کتابهای درسی دانش آموزان اروپایی و خاطره نویسی خانم مارگارت دوم ملکه 64 ساله دانمارک علیه مسلمانان و اهانت کوتوله های آمریکایی به قرآن کریم در زندانهای گوانتانامو و بازداشت دختران دانشجوی مسلمان در دانشگاه دولتی روسیه به جرم سنگین ! تلاوت قرآن و توهین همسر فاسدترین خواننده زن سوئدی به ساحت مقدس پیغمبر اکرم (ص) و ساخت و پخش 700 فیلم سینمایی و سریال و بازی کامپیوتری علیه اسلام و ارائه چهره خشن از مسلمانان هیچ فایده‌ای ندارد.
در همین روسیه که دختران دانشجوی آن به جرم تلاوت قرآن بازداشت می‌شوند، طی یک سال جمعیت نومسلمانان از 12 هزار و 450 نفر، به پانزده هزار و 300 نفر افزایش یافته است و در ترکیه علی‌رغم حضور سیاسی و نظامی آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی در آن، اسلام در حال تعمیق و گسترش بویژه در بین جوانان و دانشجویان است.
آری دین خدا در حال فراگیر شدن است و هیچ کس نمی تواند جلوی بیداری ملتها را بگیرد. این اطمینانی است که امام خمینی «رشوان الله تعالی علیه» 17 سال پیش با تکیه بر وعده‌های الهی به بشریت داده است:
«من با اطمینان می‌گویم اسلام ابر قدرت‌ها را بهخاک مذلت می‌نشاند، اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکی پس از دیگری برطرف و سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. روشنفکران اسلامی همگی با علم و آگاهی باید راه پرفراز و نشیب دگرگون کردن جهان سرمایه داری و کمونیسم را بپیمایند و تمام آزادیخواهان باید با روشن بینی و روشنفکری، راه سیلی زدن بر گونه ابرقدرتها، خصوصا امریکا را بر مردم سیلی خورده کشورهای مظلوم اسلامی و جهان سوم ترسیم کنند.»
قطعاً پس از رویکرد گسترده به احکام و شخصیت‌های اسلامی در الجزایر، ترکیه، تونس، افغانستان، عراق، بوسنی و غیره، گزینش صالحترین نیروها برای مدیریت کشور طی دو سال اخیر توسط مردم بزرگوار ایران در سه انتخابات آزاد پی در پی، مقدمه‌ای مهم و تاثیر گار برای این پیش بینی بزرگ امام خمینی و زمینه‌ای برای اصلاح امور و ظهور مصلح موعود است. الیس الصبح بقریب؟

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات