صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۸  ، 
کد خبر : ۹۸۳۰۶

اخبار ویژه روزنامه های هشتم تیر 88



کیهان

ناراحتی نامزد کم حافظه از انتخاب مردم است نه تقلب در آرا (خبر ویژه)

کم حافظگی نامزد ناکام مدعیان اصلاح طلبی باعث بروز مواضع متناقض از سوی وی شده است. میرحسین موسوی در حالی که شامگاه جمعه 22 خرداد88 در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود براساس آرای ریخته شده در صندوق ها، پیروز قطعی انتخابات است و حامیانش آماده جشن پیروزی شوند، اکنون ادعا می کند در انتخابات تقلب شده و این تقلب مربوط به قبل از برگزاری انتخابات است! وی در نامه ای به شورای نگهبان مدعی شد «بازشماری ده درصد صندوق ها نمی تواند به جلب اعتماد و اطمینان مردم ]و نه شخص خودش![ کمک کند». وی همچنین ادعا کرد حجم تخلفات و فعالیت ها و تبلیغات غیرقانونی تا پیش از روز رأی گیری و همچنین عملیات اخذ رأی و شمارش آرا، جمع بندی و اعلام نتایج، و اقدامات پس از رأی گیری و اعلام نتایج به گونه ای است که چاره ای جز ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن باقی نگذاشته است.

وی مدعی «استفاده وسیع از امکانات دولتی به نفع رئیس جمهور، عدم رعایت بیطرفی صداوسیما، خرید رأی از طریق توزیع سهام عدالت، تهدید و تطمیع در امر انتخابات، و عدم اطمینان از خالی بودن صندوق ها قبل از لاک و مهر» شد بی آن که توضیح دهد با وجود این همه تخلفات ادعایی چرا شامگاه روز جمعه پیروزی قطعی خود را اعلام کرده و توضیحی درباره تخلفات ادعایی نداده بود. همچنین که سایت وابسته به ستاد وی (قلم نیوز) از ساعات اولیه صبح همان روز ادعاهایی نظیر «30 میلیون رأی به نام موسوی در صندوق ها ریخته شده»، «حامیان خود را آماده جشن پیروزی کنند»، « در 21 استان پیروزی قطعی است»، «65درصد آرا به نام میرحسین موسوی است» و... را از قول اعضای ستاد انتخاباتی موسوی مخابره می کردند.

اگر موسوی و ستاد وی در ادعای تقلب قبل از انتخابات صداقت دارند بایدهمان روز اعلام می کردند نه اینکه پیشاپیش جشن برگزار می کردند!

فرار از بازشماری صندوق ها و تلاش برای به هم زدن صحنه واقعی انتخابات و نتایج 40 میلیون رأی ریخته شده در صندوق ها با شعار «لزوم ابطال انتخابات» نشان می دهد که افراطیون اطراف موسوی و شخص وی اتفاقاً از رأی مردم ناراحت و هراسانند نه تقلب در رأی آنها!

موسوی در نامه خود که طبق معمول خوراک تبلیغاتی رسانه هایی چون بی بی سی، صدای آمریکا، رادیو فردا، دویچه وله، رادیو فرانسه، رادیو زمانه، گویانیوز و... را فراهم کرده خواستار جعل شورایی به نام «شورای حکمیت» برای دور زدن قانون اساسی و شورای نگهبان شد. علیرضا بهشتی عضو ستاد انتخاباتی موسوی هم به دویچه وله گفت: با بازشماری صندوق ها اصلاً روند تقلب و تخلف آشکار نمی شود(!)

سلطنت طلبان: موسوی شیر است! (خبر ویژه)

یک عنصر ضدانقلاب و سلطنت طلب مقیم سوئد با بیان اینکه هدف اغتشاشات اخیر براندازی جمهوری اسلامی است نه اعتراض به نتیجه انتخابات، تاکید کرد: موسوی ناخواسته به جایی پرتاب شده که خود نیز هرگز گمان نمی برد.

به گزارش سایت ضدانقلابی سکولاریسم نو، امیر سپهر می نویسد: موسوی اکنون بر سر یک دو راهی است. یک راه این است که او هم خواستار سرنگونی تام و تمام نظام شود و با شرافت ]؟![ بمیرد و راه دیگر سازش است. آنچه ما می خواهیم یک سیستم سکولار تمام عیار پس از 14 قرن اسلام و راه بندان هزار و چهار صد ساله است(!)

این عنصر ضدانقلاب افزود: نباید خیال کرد غایت مطلوب مخالفان، تجدید انتخابات مسخره و نشاندن موسوی بر جای احمدی نژاد است. این حرکت، محصول نه سی سال بلکه هزار و چهارصد سال مبارزه ما با جهل و خرافه است.

این عنصر ورشکسته پس از آن که عقده های خود را علیه دینداری ملت ایران خالی کرد، با لحنی متناقض و منافقانه نوشت: موسوی به راستی در محاصره است و حتی اگر از او پشتیبانی نمی کنیم، نباید تضعیفش کنیم تا روشن شود اوضاع از چه قرار است. اصولاً در حال حاضر باید گام به گام و بسیار هوشیارانه پیش برویم و سخن بگوییم چون این نهال کوچک و کم جانی است که کوچک ترین تندبادی- یعنی هرگونه تندروی- آن را از جای کنده و ریشه اش را خشک خواهد کرد. برای مثال کافی است در تجمع بعدی فقط صد نفر به یکباره شعار سرنگونی بدهند، در این صورت تردید نداشته باشید که حرکت سرکوب و جنین در نطفه خفه خواهد شد و امیدها بر باد خواهد رفت. ما خواهان سرنگونی کامل هستیم اما فعلاً چاره ای جز دست به عصا راه رفتن نیست. باید اجازه داد این نهال ریشه دار شود.»

آشوب بی فایده بود یک فکری بکنید! (خبر ویژه)

یک روز پس از رهنمود صدای آمریکا مبنی بر بی فایدگی تجمعات ضد انقلابی و لزوم رویکرد به ضربه اقتصادی علیه جمهوری اسلامی، ارگان گروهک فدائیان خلق خواستار برنامه ریزی اعتصاب و تحصن های کارگری شد!

صدای آمریکا چند روز پیش اعلام کرد «به جای گردهمایی خیابانی باید به شاهرگ های حیاتی اقتصاد ایران ضربه زد.» این رسانه آمریکایی خواستار قفل کردن صنایع کلیدی ایران در زمینه نفت و پتروشیمی شده بود. یک روز پس از این توصیه سایت اخبار روز وابسته به چپ های آمریکایی (فدائیان خلق) که از خارج کشور هدایت می شود، از اعلام موجودیت کمیته کارگری برای دفاع از آرا! خبر داد و خواستار تحصن و اعتصاب های کارگری شد.

دعوت به تشنج به بهانه دفاع از آراء مردم در حالی است که سایت مذکور مدعی شد هیچ یک از نامزدها برنامه ای به سود مردم و به خصوص کارگران ارائه نکرده بودند.

گروهک فدائیان خلق پیش از انتخابات خواستار تحریم انتخابات شده بود اما پس از انتخابات به جرگه حامیان میرحسین موسوی پیوست و نسبت به تقلب در آراء مردم ابراز نگرانی کرد!

افشاگری عضو مرکزیت سازمان مجاهدین غافلگیرمان کرد (خبر ویژه)

اظهارات یک عضو مرکزیت سازمان مجاهدین انقلاب درباره برنامه ر یزی آشوب و القای تقلب در هفته های قبل از انتخابات، با انفعال مدعیان اصلاح طلبی و حامیان رسانه ای آنها در خارج مواجه شده است. امیر حسین مهدوی که در ستاد انتخاباتی موسوی فعالیت داشته و سردبیر روزنامه اندیشه نو (روزنامه تبلیغاتی ستاد موسوی) بوده روز شنبه با حضور در خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) و در جمع خبرنگاران ابعاد پشت پرده آشوب و نقش افراطیون حاضر در ستاد موسوی در این زمینه را بازگو کرد. این اظهارات به طور گسترده در رسانه ها بازتاب یافت.

به دنبال انتشار سخنان این عضو مرکزیت سازمان مجاهدین، محافل افراطی داخلی و خارجی در اقدامی هماهنگ به انکار اظهارات وی پرداخته و مدعی شدند وی تحت فشار و شکنجه به انتشار پشت پرده آشوب ها پرداخته است!

سایت پارلمان نیوز که توسط افراطیون و تحت پوشش فراکسیون اقلیت مجلس اداره می شود، در واکنشی جالب مدعی شد: «در شیوه قدیمی متهم مقابل دوربین حاضر می شد و به جرم اعتراف می کرد و اندکی بعد آزاد می شد اما در شیوه جدید متهم به یکی از خبرگزاری ها- معمولاً ایسنا به دلیل مشی مستقل- منتقل می شود و اعترافات خود را در قالب کنفرانس مطبوعاتی بیان می کند. شاید از دید برخی مهدوی به شخصه درخواست کنفرانس مطبوعاتی در خبرگزاری ایسنا را داده اما اظهارات او در این کنفرانس با اظهارات قبلی خود در جمع های دوستانه و خصوصی اختلاف فاحش داشته است» ]لابد تهیه کننده این تحلیل، اطلاعات بیشتری از جمع های دوستانه و خصوصی افراطیون دارد![

در همین حال رسانه های خارجی برای انکار نقش افراطیون در آشوب های خیابانی اخیر، پا را فراتر گذاشته و مدعی شدند مهدوی و دیگر بازداشت شدگان تحت شکنجه اعتراف کرده اند. به عنوان مثال «اخبار روز» بدون انتشار حتی یک سطر از محتوای اظهارات مهدوی نوشت «اولین قربانی شکنجه های وحشیانه بازداشت شدگان، حرف های شکنجه گران را تکرار کرد». این سایت و سایت های مشابه اشاره ای به سلامت کامل مهدوی در جریان مصاحبه مطبوعاتی نکردند و همچنین توضیح ندادند که درباره انطباق اظهارات وی با واقعیات آشوب ها چه نظری دارند. آیا پارلمان نیوز، اخبار روز، حزب مشارکت (که بیانیه ای صادر کرده)، رادیوی سازمان سیا (فردا) و بی بی سی، مدعی اند آشوب ها و تخریب های خیابانی دو هفته پیش هم که با تدارکات همین محافل برپا شد، ساخته و پرداخته دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی بود؟ آیا حضور برخی سران افراطیون لابلای اغتشاشگران و ادای سخنان تحریک آمیز هم، سناریونویسی و صحنه سازی بود؟ دادن اطلاعات غلط و نظرسنجی های جعلی به میرحسین موسوی برای تحریک وی به پرخاشگری های بعدی هم صحنه سازی بوده است؟ و...

در پی به دام افتادن برخی عوامل آشوب های خیابانی، برخی محافل شبه حقوق بشری وابسته به آمریکا نیز نگران شده و نسبت به این بازداشت ها ابراز نگرانی کرده اند.

گفته می شود در پی پخش انتشار اظهارات افشاگرانه عضو مرکزیت سازمان مجاهدین که اولین مورد از این دست تلقی می شود، آشفتگی شدیدی در اردوگاه افراطیون و احزابی نظیر مشارکت، مجاهدین و کارگزاران پدید آمده و بنا بر این شده که فعلاً شیوه انکار در پیش گرفته شود. اما برخی از اعضای این احزاب معتقدند انطباق اعترافات با اسناد و شواهد و تصاویر موجود، جایی برای انکار باقی نمی گذارد. ارتباط عوامل میدانی آشوب ها با برخی از سران افراطیون از جمله نگرانی های این طیف است.

گزارش سیا قبل از انتخابات حاکی از پیروزی قاطع احمدی نژاد بود (خبر ویژه)

برخلاف مواضع ریاکارانه رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا در القای عدم سلامت انتخابات و تردید در پیروزی دکتر احمدی نژاد، سازمان های اطلاعاتی این کشور از جمله «سیا» طی گزارش هایی پیروزی رئیس جمهور ایران را در این انتخابات پیش بینی کرده بودند.

مجله نیوزویک در گزارشی تصریح کرد: سازمان های اطلاعاتی آمریکا در گزارش هایی که تقدیم کاخ سفید و کنگره کرد، اعلام کرده بودند که احمدی نژاد در انتخابات آتی پیروز می شود.

به نوشته نیوزویک، 5 مقام مطلع از گزارش های اطلاعاتی آمریکا که مایل به افشای نامشان نبودند اعلام کردند اغلب کارشناسان سازمان سیا و سایر آژانس های اطلاعاتی از ابتدا پیش بینی می کردند محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ایران به یک پیروزی قاطع برسد و اگر هم تقلبی رخ دهد در حاشیه خواهد بود.

نیوزویک اضافه کرد: با توجه به این ارزیابی ها طبیعی است که اوباما با احتیاط درباره انتخابات ایران سخن بگوید.

چند روز پیش برنت اسکوکرافت مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا به الجزیره گفته بود: «آمریکا در حال حاضر عوامل اطلاعاتی و جاسوسی در ایران دارد.»

در همین حال مادلین آلبرایت وزیر خارجه دولت دموکرات بیل کلینتون به باراک اوباما توصیه کرد به جای ادامه دخالت در امور داخلی ایران به اهداف بلند ایالات متحده فکر کند. به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، آلبرایت گفت:« اوباما باید از جنگ لفظی با احمدی نژاد رئیس جمهور ایران بر سر انتخابات اجتناب کند و به منافع بلند مدت آمریکا معطوف شود.»

وی اضافه کرد: «اظهارات اوباما در حمایت از مخالفانی که مدعی تقلب در انتخابات هستند، دیگر کافی است و ما نمی خواهیم بخشی از ماجرا باشیم.»

در همین حال روزنامه آمریکایی یواس تودی در گزارشی تصریح کرد: اوباما به مسیر اشتباه بوش ادامه می دهد و در پی اختصاص بودجه به مخالفان نظام جمهوری اسلامی و حمایت از آنهاست.

یواس تودی اضافه می کند: «آژانس آمریکایی برای توسعه بین المللی(USAID) که به وزارت خارجه گزارش می دهد سال گذشته 20میلیون دلار برای ترویج و تبلیغ دموکراسی، حقوق بشر و حکومت قانون در ایران، درخواست کرد و این مبلغ باید تا 30 ژوئن به این آژانس پرداخت شود. «دیوید کارل» سخنگوی کمیته فرعی مربوط به تخصیص بودجه برای امور خارجی در آنسوی مرزها، گفت: دولت اوباما 15میلیون دلار برای ترویج دموکراسی در خاور نزدیک در نظر گرفته که بخشی از آن خود به خود به ایران روانه خواهد شد.»

در این میان روزنامه وال استریت ژورنال، واداشتن متحدان ایران به فاصله گرفتن از این کشور را دلیل تردید افکنی دولت اوباما علیه انتخابات ریاست جمهوری ایران خواند و نوشت: بنابر اعلام مقامات آمریکایی و عربی، کاخ سفید و هم پیمانانش در خاورمیانه، می خواهند با توجه به حوادث اخیر ایران، تغییرات استراتژیک و مهمی در خاورمیانه را با عنایت به دستاوردهای ایران در منطقه رقم بزنند. استراتژیست های آمریکایی می گویند ناآرامی های اخیر از تمرکز ایران بر مسائل بین المللی مانند سوریه و فلسطین و... می کاهد. تلاش اخیر آمریکا جهت اعزام سفیر به سوریه پس از 4 سال، به این دلیل است که سران کاخ سفید فکر می کنند می توانند دلبستگی دمشق به تهران را بکاهند و واشنگتن به هدفش نزدیک گردد. یک مشاور عالی رتبه اوباما در امور خاورمیانه معتقد است که در صورت القاء ناآرامی در ایران و مشاهده این وضعیت از سوی سوریه، کاخ سفید به اهداف پراهمیت خود بیشتر نزدیک می شود.

به جرم نقش آفرینی در آشوب های تهران 8 کارمند ایرانی سفارت انگلیس بازداشت شدند

8 نفر از کارمندان محلی در سفارت انگلیس که در اغتشاشات و آشوب های اخیر نقشی چشمگیر داشته اند، بازداشت شدند. این اتفاق به سرعت با واکنش مقام های انگلیسی مواجه شد و از جمله دیوید میلیبند وزیر خارجه انگلیس دیروز آزادی بازداشت شدگان را درخواست کرد.

قدس

اخبار ویژه 

همسر تاج زاده در مجلس

قدس - گروه سیاسی: فخرالسادات محتشمی پور، همسر مصطفی تاج زاده دیروز در راهروهای مجلس مشاهده شد. گفته شده فخرالسادات محتشمی پور که یکی دو نفر دیگر از خانواده بازداشت شدگان رخدادهای اخیر او را همراهی می کردند به دعوت فراکسیون اقلیت به مجلس آمده بود. او در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران نسبت به روند بازداشت های اخیر معترض بود و حتی جدال لفظی نیز با یکی از خبرنگاران پیدا کرد.

توضیح فاطمه رهبر در خصوص یک خبر

قدس - گروه سیاسی: فاطمه رهبر، نماینده مجلس دیروز گفت: پیش بینی من از میزان رأی احمدی نژاد براساس نظرسنجی ها بود چرا که براساس آنها آرای وی 60 تا 65 درصد برآورد می شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما وی سفرهای استانی و نیز مناظره ها را موجب افزایش مقبولیت احمدی نژاد دانست و اظهار داشت: کارشناسان و مسؤولان پیش بینی کرده بودند که مشارکت مردم در این دوره از انتخابات افزایش یابد.

این اظهارنظر فاطمه رهبر، واکنش به خبر اخیر برخی سایتهای مخالف دولت بود که پیش بینی آرای 24 میلیونی احمدی نژاد از سوی وی را بیانگر تقلب انتخاباتی دانسته بودند.

علت حریق مخازن نفت ایرانشهر در دست بررسی است

فارس- غلامعلی نکویی فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی حریق دو مخزن نفت سفید در شهرستان ایرانشهر، یک تیم کارشناسی پلیس برای علت آتش سوزی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی تصریح کرد: هنوز علت واقعی حریق مخازن نفت ایرانشهر، مشخص نشده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی چابهار هم گفت: این دو مخزن سوخت نفت سفید، مقارن ساعت 21 و 45 دقیقه شنبه شب در ایرانشهر، طعمه حریق شد.

این آتش سوزی هیچ گونه تلفات جانی در بر نداشته و تنها به مخازن سوخت خساراتی وارد شده است.

توضیح کیهان درباره شایعه حذف ستون آیة ا... جوادی آملی

ایرنا- در پی شایعه حذف ستون مربوط به آیة ا... جوادی آملی در روزنامه کیهان، سرویس معارف این روزنامه در شماره دیروز خود از انتشار سلسله مباحث تفسیری آیة ا... جوادی آملی، به عنوان جایگزین ستون قبلی، خبر داد.

مقایسه دسترسی به مواد مخدر و آب معدنی

باشگاه خبرنگاران- سلیمان جعفرزاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به استفاده شدید از افزایش توزیع مواد مخدر در جامعه گفت: مبارزه با قاچاق و توزیع مواد مخدر در کشور موفقیت آمیز نبوده است و امروز مواد مخدر راحتتر از آب معدنی در اختیار جوانان قرار می گیرد.

2 شرط کروبی برای حضور در هیأت ویژه

سحام نیوز- در پی تشکیل هیأتی از سوی شورای نگهبان، سخنگوی حزب اعتماد ملی اعلام کرد که مهدی کروبی نامزد انتخابات ریاست جمهوری به شرطی که دو نفر از اعضای هیأت عوض شوند و این هیأت به تمامی شکایتهای آنها رسیدگی کند، نماینده ای را برای حضور در این هیأت معرفی می کند.

علی کفاشیان به مجلس فرا خوانده شد

ایلنا- سید جلال یحیی زاده، با بیان اینکه از کفاشیان دعوت شده بود تا عصر روز یکشنبه در جلسه فراکسیون حضور یابد، اظهار داشت: اما به دلیل تداخل برنامه های وی، این جلسه به صبح روز سه شنبه موکول شد.

به گفته وی، در این جلسه نمایندگان مجلس انتقادهایی را درباره تیم ملی فوتبال به ویژه در مورد صعود نکردن به بازیهای جام جهانی را مطرح می کنند.

اعتراض به بررسی مجوز احزاب

ایلنا- محمد سلامتی دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال بررسی مجدد مجوز برخی احزاب از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: این گونه کارها فرار به جلوست، زیرا جناح حاکم، می خواهند با فریاد «آی دزد ! » تقصیرات را به گردن طرف مقابل بیندازند.

آزادی کارکنان روزنامه کلمه سبز

آینده- همه کارکنان روزنامه کلمه سبز که روز دوشنبه هفته گذشته در دفتر این روزنامه در میدان هفت تیر تهران بازداشت شده بودند، به استثنای یک نفر آزاد شده اند.

شیطنت جدید العربیه

اصول نیوز- شبکه تلویزیونی العربیه در گزارشی روش ساخت کوکتل مولوتف و راهکار به نمایش گذاشتن تصاویر گرفته شده با دوربین تلفن همراه را به مخاطبان خودآموزش داد.

کوثری و پیشنهاد لزوم افزایش ترکیب کمیته ویژه

مهر- اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص کمیته ویژه پیشنهادی شورای نگهبان برای بررسی انتخابات گفت: اگر ترکیب این گروه افزایش یابد و از چهره های سیاسی دیگر هم به آن اضافه شود، می تواند موفق تر باشد.

بازداشت تعدادی از کارمندان سفارت انگلیس

فارس- 8 نفر از کارمندان محلی در سفارت انگلیس که در اغتشاشات و آشوبهای اخیر نقشی چشمگیر داشته اند، بازداشت شدند.

هاشمی شاهرودی، میانجی مذاکره با میرحسین شد؟

مهر- محمد کرمی راد، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: قرار است آیها... هاشمی شاهرودی به عنوان محور مذاکره با موسوی برای حل مناقشه انتخاباتی به ایفای نقش بپردازد.

تخفیف آمریکایی برای بازی رایانه ای درباره احمدی نژاد!

شبکه ایران- یک شرکت سازنده بازیهای رایانه ای حدود یک ماه پیش به ساخت یک بازی سه بعدی با نام «سقوط احمدی نژاد» اقدام کرد.

تخفیف 50 درصدی فروش این بازی که در وب سایت رسمی شرکت «پتریلا اینترتیمنت» سازنده این بازی با عنوان «تخفیف ویژه انتخابات! » ارایه شده است، نشان دهنده حمایتهای مالی مستقیم دولت آمریکا برای پخش این بازی در جهان است.

به گزارش پایگاه خبری یاهو، نکته دارای اهمیت در این بازی، بروز اغتشاشات خیابانی در تهران پیش از برگزاری انتخابات است.

ایران

دیگه چه خبر؟

ساخت بازیهای کامپیوتری جهت تخریب احمدی نژاد

خبر اول این کهبه رغم تأکید رئیس‌جمهور ایالات متحده مبنی بر عدم هرگونه دخالت در امور داخلی کشورمان، برخی منابع از دستور دولت امریکا به برخی شرکت‌های بازی‌سازی برای ساخت بازی‌های ضدایرانی از جمله بازی سه‌بعدی با نام «سقوط احمدی‌نژاد» با موضوع تخریب رئیس‌جمهور ایران داده‌اند که نشان از برنامه‌ریزی‌های قبلی امریکا برای جنگ روانی علیه دولت ایران و نشان‌دهنده حمایت‌های مالی مستقیم دولت امریکا برای پخش این بازی در جهان است.

سیا از ابتدا می دانست احمدی‌نژاد پیروز می‌شود

خبر دیگر این که مجله نیوزویک نوشته: «شاید بخشی از واکنش محتاطانه اوباما به نتایج انتخابات ایران را بتوان به ارزیابی‌های سازمان‌های اطلاعاتی امریکا از جمله سازمان «سیا» درخصوص پیروز انتخابات مربوط دانست.» این مجله امریکایی افزوده: «سازمان‌های اطلاعاتی امریکا در گزارش‌هایی که تقدیم کاخ سفید و نمایندگان کنگره شد، اعلام کرده بودند احمدی‌نژاد در انتخابات پیروز می‌شود و از این رو واکنش محتاطانه اوباما به نتایج انتخابات قابل پیش‌بینی بود.»

باتجدید انتخابات آرای احمدی‌نژاد بازهم افزایش می یابد

شنیدیم کهفرهاد جعفری، نویسنده رمان‌کافه پیانو در وب شخصی خود نوشته: اگر واقعاً ممکن بود که «انتخابات دهم» مجدداً برگزار شود (مشروط بر اینکه مناظره بین آقایان احمدی‌نژاد و موسوی و کروبی ادامه یابد) خیلی خوب بود. چون شک ندارم که به رغم همه این اتفاقاتی که در این 10، 12روز افتاد، رأی «محمود احمدی نژاد» در نتیجه «ریزش آرای موسوی ـ کروبی در میان رأی‌دهندگان مذهبی» افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت. وی افزوده: به این جهت است که شخصاً با «برگزاری مجدد انتخابات دهم» سخت موافقم. چون بدم نمی‌آید که «چپ دموکرات‌نما» و «راست نادموکرات» به حقیقت پایگاه رأی واقعی شان در جامعه واقف‌تر شوند. این روشنفکر همچنین خواستار حضور برخی چهره‌های دیگر سیاسی در انتخابات شده تا وزن آنها مشخص شود.

 

حمایت غرب از اصلاح‌طلبان در شکست آنها تأثیر داشته است

با خبر شدیم کهروزنامه الاشرق الاوسط نوشته: حمایت کشورهای غربی از اصلاح‌طلبان و کاندیدای آنها در انتخابات ریاست جمهوری ایران، در شکست آنها نقش مؤثری داشته است. این روزنامه در مقاله‌ای تحت عنوان «نقش تبلیغات خارجی در شکست اصلاح‌طلبان ایران» به قلم زین‌العابدین الرکابی نوشته: تبلیغات خارجی منجر به شکست و یا به عقب راندن جریان اصلاح‌طلب ایران شد، زیرا مردم ایران به طور کلی درخصوص مداخله‌های خارجی حساس هستند.

اوباما دنباله‌روی لابی صهیونیست شده است
خبر رسیده کهکشیش سابق رئیس جمهوری امریکا با اشاره به نفوذ شدید لابی صهیونیست در کاخ سفید تأکید کرده: اوباما به دلیل ترس از رنجاندن رژیم صهیونیستی، از خواسته‌های آنها پیروی می‌کند. جرمایه رایت طی یک مصاحبه با پایگاه خبری دیلی پرس، با بیان این مطلب که از زمان به قدرت رسیدن اوباما موفق به صحبت کردن با او نشده، به طور تلویحی به این موضوع اشاره کرده که کاخ سفید به اوباما اجازه نمی‌دهد تا با کشیش‌ها صحبت کند.

ساخت کوره‌های آدم‌سوزی توسط متحد واشنگتن در امریکای لاتین

یک خبر دیگر این کهسناتور پیه‌داد کوردوبا فاش کرده که دولت کلمبیا کوره‌های آدم‌سوزی به راه انداخته تا اجساد کسانی را که به صورت فراقانونی اعدام می‌کنند، بسوزانند تا اثری از آنان باقی نماند. به گزارش پایگاه خبری اولتیما اورا، خانم سناتور پیه‌داد کوردوبا، عضو صلیب سرخ کلمبیا، گفته: اکنون با توجه به اعترافات فرماندهان نیروهای شبه‌نظامیان در واشنگتن، دیگر می‌دانیم که در کلمبیا کوره‌هایی وجود دارند که در آنها اجساد جوانانی را می‌سوزانند که از خانه‌ها بیرون می‌کشند و با شکنجه از آنان اعتراف می‌گیرند و سپس با ملبس ساختن آنها به لباس چریک‌ها به قتل می‌رسانند، زیرا با اعلام هر یک مورد از چنین دستگیری‌هایی، مبلغ هزار و 500 دلار جایزه دریافت می‌دارند.

سوء استفاده اوباما از تحولات ایران
دست آخر این که یک روزنامه امریکایی در گزارشی از عملکرد دولت امریکا در قبال وضعیت کنونی ایران پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نوشته: دولت اوباما و متحدان خاورمیانه‌ای وی قصد سوءاستفاده از وضعیت سیاسی داخلی ایران را دارند.به گزارش وال استریت ژورنال، منابع رسمی امریکا که نامشان نیز فاش نشده، تصریح کردند: دولت اوباما همچنین قصد دارد با سوءاستفاده از وضعیت داخلی ایران و با این خیال خام که با این شرایط حمایت ایران از فلسطین قطع خواهد شد، خواهند توانست مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل را به پایان برسانند اما موضعگیری سرسختانه ایران در قبال امریکا، به نظر نمی‌رسد که به مقامات امریکایی چنین فرصتی دهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات