صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۵  ، 
کد خبر : ۱۲۳۸۳۶

تحلیلگر ارشد آمریکایی: برنامه هسته ای ایران نفس آمریکا را گرفته است


 بصیرت: معاون سیاستگذاری شورای سیاست خارجی آمریکا گفت: موضوع هسته ای ایران، نفس سیاست خارجی آمریکا را گرفته است.
شورای سیاست خارجی آمریکا از بانفوذترین مؤسسات مشاوره ای آمریکاست که اعضایش را مقامهای ارشد وزارتخانه های خارجه و دفاع آمریکا تشکیل می دهند.
«ایلان برمن» در حاشیه سخنرانی اش درباره جنگ به اصطلاح علیه ترور در مؤسسه بین المللی مطالعات استراتژیک لندن گفت: موضوع هسته ای ایران سبب شده است آمریکا نتواند بر دیگر نقشهای این کشور در خاورمیانه تمرکز کند.
برمن در پاسخ به خبرنگار ایرنا که پرسید: چرا آمریکا برای برون رفت از باتلاق جنگ به اصطلاح علیه ترور در افغانستان از کمک ایران استفاده نمی کند؟ گفت: پتانسیلهای همکاری میان ایران و آمریکا در مبارزه با مواد مخدر در افغانستان بسیار است.
این کارشناس ارشد آمریکایی گفت: اختلاف میان آمریکا و ایران به خودی خود در مورد قابلیت استفاده ایران از انرژی هسته ای نیست زیرا ایران عضو معاهده منع اشاعه هسته ای «ان پی تی» است و حق دارد اورانیوم را برای مقاصد صلح آمیز استفاده کند.
«اما اختلاف میان آمریکا و ایران اختلافی درباره ماهیت اعتماد است و متأسفانه این اختلافات به دیگر جنبه های بالقوه همکاری میان این دو کشور نیز لطمه وارد کرده است.».
برمن که همچنین کتابی با نام «قدرت یابی تهران، چالش ایران برای آمریکا» منتشر کرده است، افزود: موضوع هسته ای ایران تمام نفس سیاست خارجی آمریکا را گرفته و باعث شده است آمریکا نتواند بر دیگر نقشهای این کشور در خاورمیانه تمرکز کند.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات