صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۲  ، 
کد خبر : ۱۳۴۵۲۹

خط امامی‌های دیروز و حریم‌شکنان امروز


بصیرت:پس از آنکه عموم مردم آگاه ایران با قلب‌های مالامال اندوه و افسوس، مراتب انزجار خود را نسبت به اهانت به ساحت حضرت امام(ره) اعلام کردند، عده‌ای در قبال این فاجعه که از سوی هواداران موسوی در دانشگاه امیر کبیر روی داد، سکوت اختیار کرده و عده‌ای دیگر از عناصر رادیکال گرچه پس از چند روز آن را محکوم نمودند اما با فرافکنی و فرار رو به جلو، سالوسی و ریا را پیشه ساخته و بیشتر از این جهت فریاد وااسفا سرداده‌اند که چرا در رسانه ملی تصاویر این فاجعه منتشر شده است؟ اکنون که همزمان با اولین روز از ماه محرم‌الحرام موج خشم و انزجار ملت ایران از اهانت به ساحت حضرت امام‌(ره) را شاهد بودیم فرصت خوبی است تا بیشتر به نوع عکس‌العمل خط امامی‌های دیروز در برابر اهانت به معمار سفرکرده انقلاب اسلامی پی ببریم.
سایت جماران که مورد حمایت و پشتیبانی مالی و معنوی مجمع روحانیون مبارز و دفتر نشر و آثار امام‌(ره) است نه تنها در هفته‌ای که گذشت در برابر هتک حرمت به عکس امام راحل‌(ره) واکنشی نشان نداده بلکه با تقطیع سخنان حضرت امام (ره) در تیتر خود درصدد توجیه جنس موضع‌گیری و سکوت عده‌ای از اصلاح‌طلبان نشانه‌دار و عادی‌سازی این حرمت‌شکنی برآمد. این پایگاه خبری که پیش‌تر از این به تریبون جریان رادیکال اصلاحات تبدیل شده و برخی اعضای ستاد مجازی میرحسین موسوی پس از انتخابات لحاف خود را در آن پهن کرده‌اند در صدر اخبار خود آورد: «امام خمینی(ره): اگر به من و یا به عکس من اهانتی شد مردم عکس‌العملی نشان ندهند» و دیگر از جملات قبل و بعد آن و فضای سیاسی حاکم بر آن زمان نخواسته است که در نظر مخاطب بیاید!
جمله اصلی حضرت امام که در صحیفه نور؛ ج 13، ص 406-407 آمده، این است: « با توجه به حساسیت زمان در مقطع فعلى که ما گرفتار جنگ با دشمنان اسلام هستیم، و با توجه به اینکه بارها اعلام کرده‏ایم به خاطر حفظ وحدت، اگر به من و یا به عکس من اهانتى شد مردم عکس‏العملى نشان ندهند. بدین‌وسیله از عموم آنان تقاضا مى‏شود از تعطیل و یا راهپیمایی‌هایى که قرار است به این عنوان انجام شود صرف‌نظر نمایند و به رفع مشکلات و کارهاى دیگرى که دارند بپردازند، و حتى‏الامکان مردم را به آرامش و نظم دعوت کنند». خوانندگان محترم بایستی بدانند که حضرت امام خمینى رهبر انقلاب اسلامى ضمن تشکر و تقدیر و سپاسگزارى صمیمانه از احساسات و عواطف همگى این جملات را در سال 59 و در فضای انقلابی و اتفاقات زمان بنی‌صدر و حضور منافقین و در زمانی که سه ماه از جنگ با دشمن می‌گذشت ایراد فرمودند و در ابتدای آن نیز شروط این توصیه را برای اذهان آگاه برشمرده‌اند (حساسیت زمان، جنگ با دشمنان اسلام، حفظ وحدت.)
پرواضح است که این نوع توجیه پایگاه خبری جماران سؤالات مهمی را متبادر اذهان کارشناسان و تحلیلگران سیاسی کرده است:
1- آیا در نظر عوامل آن سایت خبری اصلاح‌طلب، میرحسین موسوی همان بنی‌صدر است؟
2- آیا به‌زعم خود آنها جریانات اصلاح‌طلب و یا مجمع روحانیون مبارز در نقش منافقین زمان امام (ره) هستند؟
3- آیا اکنون در جنگ با دشمنان اسلام هستیم و مقطع فعلی به اندازه دورانی که حضرت امام (ره) فرمودند حساس است؟
4- اگر به ادعای دوستانشان گزارشی مبنی بر هتک حرمت صورت نگرفته است، چرا اینان عنوان می‌کنند که در برابر پاره کردن عکس حضرت امام (ره) نباید عکس‌العملی نشان داد؟
5- و اصولاً چرا درصدد توجیه و عادی‌سازی این فاجعه برآمده‌اند، در حالی‌که بارها حضرت امام (ره)، بر لزوم کیان اسلامی، جهاد، حفظ ارزش‌ها و برخورد سرسختانه و جدی با معاندین. . . بسیار تأکید‌ فرموده‌اند؟ آن حضرت در «صحیفه نور - ج21- ص 339» فرموده‌اند «... این مسأله که نظام در اهداف خود جدی است و با هیچ‌کس شوخی ندارد و در صورت به خطر افتادن ارزش‌های اسلامی با هر کس در هر موقعیت قاطعانه برخورد می‌نماید، باید به عنوان یک اصل خدشه‌ناپذیر برای تمامی دست‌اندرکاران و مردم تبلیغ شود...»
مهدی امامقلی
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات