تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۲۷۵۹۵۱

نیمه شعبان و رمز گشایی انتظار فرج از نیمه خرداد/ حسین عبداللهی فر

امسال که نیمه خرداد با نیمه شعبان تقارن یافته و منتظران مولود شعبان عشق خود به آن حضرت را در اشکال مختلف بروز می دهند، فرصتی برای رمزگشایی از نوع نگاه حضرت امام (ره) به حوادث و ایام بدست آمده است.

پایگاه بصیرت،  خرداد در ادبیات انقلاب اسلامی ماه پر رمز و رازی است و در سرنوشت نهضت حضرت امام (ره) نقش بسزایی داشته است که ریشه آن به قیام خونین 15 خرداد 1342 باز می گردد. روزی که از نظر بسیاری، سرآغاز انقلاب اسلامی شد و نیمه خرداد در کشورمان برای همیشه جاودانه شد. چهاردهم خرداد هم با ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی به یکی از غمبارترین روزهای انقلاب اسلامی بدل شد که همه ساله با سوگ نشینی عاشقان امام و تجمع بزرگ مردم ایران در حرم آن راحل عظیم الشان گرامی داشته می شود.
یکی از رموز جاودانگی و نقش آفرین 15 خرداد 42 بی شک به دین داری، بیداری و بصیرت دینی و سیاسی مردم مسلمان ایران مربوط می گردد که در اوج خفقان و ظلمت به یاری منادی مبارزه علیه طاغوت شتافتند و تا پای جان به دفاع از مرجع دینی شان پرداختند، اما بخش مهمتر این راز در نوع نگاه حضرت امام(ره)  به پانزده خرداد نهفته است که هم آنرا برای همیشه عزای عمومی می دانست و هم در قالب جملاتی فراتر از نثر «انتظار فرج از نیمه خرداد کشیدنش» را بیان می کرد.
امسال که نیمه خرداد با نیمه شعبان تقارن یافته و منتظران مولود شعبان عشق خود به آن حضرت را در اشکال مختلف بروز می دهند، فرصتی برای رمزگشایی از نوع نگاه حضرت امام (ره) به حوادث و ایام بدست آمده است.
اگر معمار بزرگ انقلاب اسلامی از پانزده خرداد 42 و سالها پیش از آن اعتقاد داشت که بذر انقلاب را باید مدتها پیش از وقوعش کاشت تا سالها بعد ثمر دهد، اگر باور داشت که عمل خالص مومنین با نصرت الهی همراه خواهد شد. اگر به دین مداری مردم مسلمان ایران ایمان داشت و اگر به نسل جوان انقلابی از همان زمانی که در گهواره بودند، ایمان داشت و ... اگر امروز را خوب می دید و فردا را می ساخت. ناملایمات را می دید و امیدش را از دست نمی داد و... از این رو بود که منتظر واقعی بود.  تعبیر افراطی و انحرافی از مهدویت نداشت. انتظار را درست فهم کرده بود و به لوازمش پایدار بود.
از منظر امام راحل (ره) مفهوم انتظار برای ظهور منجی «نه دست روی دست گذاشتن و تنها دست بر دعا داشتن» بود و نه آنقدر نومید بود که از وظیفه اش در زمینه سازی ظهور قصور ورزد. هم با طواغیت و ظلمه که ماموریت شان گسترش فساد و بی دینی بود مبارزه می کرد و هم درمقابل کسانی که   اصلاح جامعه را مانع ظهور مصلح کل می دانستند، می ایستاد.
در پرتو نگاه صحیح به موضوع مهدویت و منتظر واقعی بودن، مفهوم پیچ تاریخی قابل درک و وقوعش حتمی می نماید. افق روشن فراروی منادیان توحید و اسلام ناب محمدی(ص) ملموس می گردد. موفقیت جبهه مقاومت و پیروزی حزب الله با نابودی رژیم صهیونیستی محسوس می شود. پیروزی انصارالله یمن و سقوط آل سعود مشهود می شود. چیرگی ولایت مداران بر مکارمحوران کاخ سفید عملی می شود و ملت مسلمان ایران از گردنه تحریم ها و فشارهای بین المللی عبور می کند. چنانچه سقوط صدام و فروپاشی شوروی  و سقوط دست نشاندگان غرب در منطقه اتفاق افتاد.  

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات