صفحه نخست >>  عمومی >> هادیان
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷  ، 
کد خبر : ۲۸۳۴۵۲

آفتی به نام "شهرت بدون ظرفیت"

آینه تمام نمای شخصیت یک فرد، خانواده و زندگی خانوادگی اوست ، وقتی از این منظر به بحث نگاه کنیم ، اولین فرض این است که ثبات زندگی خانوادگی نمایان گر شخصیت فرد است ،اما این تزلزل که بیشتر ریشه در "شهرت بدون ظرفیت"دارد در این قشر بیشتر ظهور می کند.
پایگاه بصیرت / فرشاد فردی
مطلب ارسالی خوانندگان/ هر از چند گاهی صفحات سایت ها و خبرگزاری ها را که باز می کنیم ناگهان برخورد می کنیم با خبرهای دردناک فرهنگی از حوزه هنرمندان در مورد عبور آنها از مرزهای عفت. 
ظهور اشخاصی از این دست یک شبه اتفاق نیفتاده است ، بلکه عقبه تئوریک دارد ، اینکه ما هنرمند ارزشی و غیر ارزشی داریم ، پاسخش مثبت است ، حتما ما هنرمند ارزشی داریم هنرمند ارزشی در این معنا که شهرت دست افراد با ظرفیت باشد قبل از اینکه به شرایط محیطی این پدیده ها بپردازیم لازم است تفکری در رابطه با خود اشخاص داشته باشیم ، وقتی کم ظرفیتی به شهرت بالایی دست پیدا می کنند شهرتی که بدون پشتوانه ظرفیتی باشد قاعدتا این فرد پتانسیل دارد که در هر مقطع زمانی کاری مغایر با ارزش اجتماعی نشان بدهد و گاهی که شعله این شهرت کم تر می شود دست به هرکاری خواهد زد که خودش را مطرح کند و این حس به نوعی جنون رفتاری را برایش رقم خواهد زد در حالیکه افرادی از این طیف کاملا تهی هستند و توانایی تحلیل مسایل و قدرت تفکیک اجتماعی خاصی ندارند .
آینه تمام نمای شخصیت یک فرد، خانواده و زندگی خانوادگی اوست ، وقتی از این منظر به بحث نگاه کنیم ، اولین فرض این است که ثبات زندگی خانوادگی نمایان گر شخصیت فرد است ،اما این تزلزل که بیشتر ریشه در "شهرت بدون ظرفیت"دارد در این قشر بیشتر ظهور می کند.
از دایره فردی که فراتر برویم ، نواقصی هم در دستگاه های مرتبط داریم ، از کلاس های بازیگری و عدم نظارت صحیح گرفته تا بها دادن بیش از حد رسانه ها به یک قشر بطوری که در هر مراسمی از هنرمندان دعوت به عمل می آید ، قبول داریم هنرمندان انسان هایی شریف و نجیب هستند اما دلیل بر این نیست که کل تمرکز ما بر این قشر باشد .
بنده این پیشنهاد را دارم برای جذب هنرمندان ، در کنار ارزیابی کارایی هنری ، ارزشیابی مکتبی هم از آنها به عمل بیاید ، خواه و ناخواه این ها( اول به علت شهرت نه به دلیل دیگر ) برای جامعه الگو می شوند الگوی ما باید اهل بیت باشد بهترین الگو برای ما پیامبر اکرم (ص) هستند ،"لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه .... " گاها بعضی رعایت کردن ها و بعضی رودربایستی ها برای ما مشکل ساز شده است ! می ترسیم یک قشر را نقد کنیم که خدای نکرده منافع خودمان به خطر نیفتد، عاشورا به تازگی گذشت چرا می ترسیم اظهار کنیم که رفتار بعضی هنرمندان غیر قابل قبول است ، اگر بگوییم به ما می گویند روشنفکر نیستی ! چرا نظارت بر هنرمندان به معنی محدود کردن آنها تلقی می شود ؟ هنرمند باید آزاد باشد باید پرواز کند باید اوج بگیرد و تعابیری از این قبیل چرا ما را به تردید می اندازد ، چرا با کلمات بازی می کنیم ؟ ما اصلا مخالف با آزادی هنرمند نیستیم ، اتفاقا تاکید بر آزادی و آزادگی می کنیم اما تمام آزادی ها باید از مجرای اسلام بگذرد از جمله صفات پیامبر که باید الگو باشد شفقت نسبت به مومنان است ".... بالمومنین رءوف رحیم " . هنرمندی الگوی پیامبر را رعایت کرده و الگوی واقعی جامعه است که در صفحات اجتماعی اش نسبت به ظلمی که در منطقه به بعضی از مومنان می شود واکنش نشان دهد نه اینکه بر سر اضافه وزن و شکل بینی و بوتاکس و... بحث کند .

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات