صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۸۵۸۲۰
«دیوید ایگناتیوس» در یادداشتی مطرح کرد

آمریکا و نامزدی حسن خمینی

تحلیلگر ارشد آمریکایی در یادداشتی نوشت که مقامات آمریکایی از نزدیک در حال دنبال کردن نامزدی حسن خمینی در انتخابات هستند.
پایگاه بصیرت: در ادامه ادعاهای آمریکایی‌ها و دخالت‌های آنها در انتخابات آتی ایران، یک تحلیلگر ارشد غربی اظهاراتی درباره نامزدی رئیس تولیت آستان امام خمینی(ره) در انتخابات مجلس خبرگان مطرح کرد.

«دیوید ایگناتیوس» در مطلبی برای پایگاه «دِ لیف کرنیکل» با ترسیم فضای سیاسی ایران به دو دسته مورد ادعای غربی‌ها، ادعاهایی درباره نامزدی نوه امام خمینی در انتخابات پیش روی مجلس خبرگان مطرح کرد.

تحلیلگر ارشد آمریکایی مدعی شد: «نزاع قدرت در تهران بین میانه‌روها و تندروها در انتخابات ماه آینده، می‌تواند توازن سیاسی در ایران برای سال‌های پیش رو را ترسیم کند».

ستون‌نویس واشنگتن پست همچنین نوشت: «در 26 فوریه(7 اسفند) انتخابات برای انتخاب 285 عضو پارلمان ایران یا مجلس و 85 عضو مجلس خبرگان که در نهایت جانشین رهبر عالی را برخواهد گزید، انجام خواهد شد».

در مطلب این روزنامه‌نگار آمده است: «مقامات آمریکایی انتظار دارند که اگر تندروها با خارج کردن و کنار زدن نامزدها در نتیجه فریبکاری نکنند، نتیجه انتخابات "مزیت و برتری جزئی" اردوگاه میانه‌روی اطراف رئیس‌جمهور حسن روحانی و "ادامه تحرک و حرکت" او در جهت بازگشایی به سمت غرب باشد».

او در ادامه به نامزدی «حسن خمینی» ادعا کرد: «یک فشارسنج و میزان سنج سیاسی که از نزدیک توسط مقامات آمریکایی دنبال می‌شود، نامزدی حسن خمینی نوه محبوب آیت‌اللهی است که انقلاب ایران را تجسم بخشید. او به طور مستقل برای مجلس خبرگان نامزد شده است اما به او به عنوان حامی پرنفوذ سیاست‌های عملگرایانه روحانی نگاه می‌شود».

ایگناتیوس همچنین نوشت: «(حسن) خمینی برای ایرانی‌هایی که نمایانگر و نماینده میراث انقلاب و همچنین تلاش برای منطبق کردن آن با قرن 21 هستند، شخصیتی کاریزماتیک است. در صفحه فیس بوک شخصی او بیش از 100 هزار "لایک"(likes) برای عکسی از او به عنوان پسری در کنار آیت‌الله روح الله خمینی پدربزرگش نشسته،  وجود دارد».

این تحلیلگر آمریکایی در ادامه ادعاهای غربی‌ها علیه شورای نگهبان نوشت: «نزاع قدرت در ایران در هفته‌های آتی در حالی که فهرست نامزدها توسط گروه موسوم به شورای نگهبان که وظیفه تایید صلاحیت انقلابی آنها را برعهده دارد، در حال رصد است، تشدید می‌شود».

وی افزود: «تندروها احتمالا برای هرس کردن صحنه مبارزات انتخاباتی تلاش خواهند کرد اما میانه‌روها با ثبت نام کاندیداهای تعداد افراد بسیار برای مجلس، برای این موضوع آماده شدند».
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات