اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۸۷۴۴۸

روند صعودی قیمت طلا متوقف نخواهد شد

برخی تحلیلگران بین المللی بر این باورند که حتی اگر قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش نسبی روبرو شود، روند صعودی قیمت این فلز زرد متوقف نخواهد شد و طلا به سیر افزایشی ادامه خواهد داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بصیرت به نقل از بانکداران ۲۴به نقل از کیتکونیوز، تحلیلگران اقتصادی تاکید کردند: این احتمال وجود دارد که قیمت طلا طی هفته جاری تحت تاثیر بازگشت سرمایه گذاران چینی و فروش بخشی از ذخایر طلای آنها ، با کاهش نسبی روبرو شود ولی با توجه به ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان و شرایط بازارهای مالی، هر گونه کاهش قیمت طلا موقتی خواهد بود.

بر اساس این گزارش قیمت طلا هفته گذشته با رشد 7 درصدی روبرو شد که این میزان افزایش از دسامبر 2008 میلادی بی سابقه بوده است. قیمت هر اونس نقره نیز طی هفته گذشته با افزایش 6.8 درصدی همراه شده است.

در نظرسنجی کیتکونیوز نیز اکثر کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند.

بیش از 86 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز اعلام کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

سرمایه گذاران و تحلیلگران بین المللی پیش بینی کرده اند که قیمت طلا احتمالا در روزهای نخست هفته جاری تا حدی اصلاح خواهد شد و با کاهش نسبی روبرو می شود ولی قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نگرانی های بین المللی نسبت به وضعیت اقتصاد جهانی با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که احتمال کاهش قیمت طلا تا 1180 دلار در هر اونس طی روزهای آینده وجود دارد ولی قیمت بار دیگر تا سطح 1200 دلاری افزایش خواهد یافت.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت طلا روز پنج شنبه به بیش از 1263 دلار رسید که این بالاترین رکورد در یک سال گذشته به شمار می رود. بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس تاکید کرد که اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست سنا و کنگره تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته است.

این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو آمریکا نیز مانند بانک های مرکزی اروپا و ژاپن سیاست نرخ بهره منفی را در اولویت قرار دهد. این مساله می تواند در نهایت به نفع قیمت طلا باشد.

گروهی از تحلیلگران نیز معتقدند که با توجه به آمارهای اقتصادی آمریکا در ماه ژانویه به خصوص افزایش خرده فروشی، احتمال وقوع رکود اقتصادی در این کشور تا حد زیادی کاهش یافته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات