تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۲۸۸۸۶۸

سيدحسن نصرالله سوريه از مرحله خطر عبور كرده است

(روزنامه آرمان - 1394/07/18 - شماره 2873 - صفحه 13)

دبيركل حزب‌ا... لبنان با اعلام اينكه سوريه از مرحله خطر عبور كرده است، تاكيد كرد: تنها عاملي كه باعث شد سوريه پيروز باشد پايداري مردم، ارتش و رهبري اين كشور در مقابل جنگ جهاني عليه آنها بود. به گزارش (ايسنا)، به نقل از شبكه المنار، سيدحسن نصرا...، دبيركل حزب‌ا... لبنان اين سخنان را در گفت‌وگو با شبكه ماهواره‌اي الاهواز بيان كرد و گفت: پنج سال جنگ جهاني كه عليه سوريه به راه افتاده بود با پايداري اين كشور در همه زمينه‌ها نتوانسته به مقاصد خود برسد. ملت سوريه در مقابل توطئه‌اي كه براي آنها چيده شده بود آگاهانه عمل كرد و نگذاشت كشور به دست گروه‌هاي تروريستي كه از سوي جهان حمايت مي‌شد، بيفتد.

دبيركل حزب‌ا... ادامه داد: سوريه نقش اساسي و بزرگي در محور مقاومت دارد و عاملي بزرگ در ناكام گذاشتن طرح‌هاي آمريكا است و به همين دليل آنها با حمله به اين كشور سعي در سرنگوني نظام سوريه داشتند. اين حقيقت پنج سال حمله به سوريه است. نصرا... ادامه داد: ميلياردها دلار تاكنون براي ويراني سوريه هزينه شده و صدها تن سلاح بر سر ملت اين كشور ريخته شده و هزاران شبه نظامي از سراسر جهان به اين كشور اعزام شده و هدف از همه اينها سرنگوني دولت سوريه و سيطره استكبار بر آن بود.

كشورهاي جهان و رسانه‌هاي بين‌المللي و عربي عليه سوريه بسيج شدند و سعي در ايجاد تفرقه مذهبي در اين كشور كردند كه هيچ يك به نتيجه نرسيد. ما اكنون از مرحله خطر در سوريه گذشته‌ايم و اين در سايه تحولات داخلي، منطقه‌اي و جهاني است. وي افزود: قضيه سوريه به زودي مسير جديدي را آغاز خواهد كرد و احتمال دارد كه اين مساله هرچه سريعتر به شكل سياسي حل شود چرا كه جهان نگرش جديدي به مساله سوريه و واقعيت موجود در آن پيدا كرده است.

دبيركل حزب‌ا... لبنان در بخش ديگري از سخنان خود به تجاوز عربستان و ائتلاف تحت رهبري آن به يمن پرداخت و تاكيد كرد كه ايستادگي ملت يمن يقينا بر تجاوز آمريكايي-سعودي پيروز خواهد شد؛ چرا كه مردم يمن در رسيدن به استقلال و مقابله با بازگشت بردگي در اين كشور مصر هستند. وي گفت: عربستان مي‌خواهد انقلاب ملت يمن را برگرفته از جمهوري اسلامي ايران به همه القا كند اما اين كذب، افترا و ظلمي بزرگ است. من همچنان اطمينان دارم كه عربستان در يمن شكستي تاريخي و خواركننده خواهد خورد و پيروزي فراخواهد رسيد اما در زمان مشخص و به نحوي كه خداوند مقرر كند. نصرا... به انقلاب بحرين نيز پرداخت و گفت: ملت بحرين بهاي هول و هراس سعودي‌ها را مي‌پردازد. عربستان مي‌ترسد كه پيروزي ملت يمن باعث شود تا درخواست براي حقوق سياسي و مشاركت ملي در سرنوشت كشور در عربستان بالا بگيرد و اين چيزي نيست كه حكام سعودي خواهان آن باشند.

كارزاري كه ملت بحرين وارد آن شدند تاريخي است و محدود به چيزي نيست، انقلاب بحرين براي ملت اين كشور تلاش براي ماندن و حفظ هويت است. سيدحسن نصرا... ادامه داد: عربستان همه كشورهاي حوزه خليج فارس را وابسته به خود مي‌داند و ده‌ها سال است تلاش مي‌كند اين نگاه خود را نهادينه سازد. حكام عربستان نمي‌توانند تحمل كنند در همسايگي‌شان كشوري كه در قدرت و حاكميت ملي نمونه است، وجود داشته باشد. وي اظهار داشت: نمي‌توان وضعيت منطقه را به صورت جداگانه رسيدگي كرد، بايد همه در كنار يكديگر باشيم و شايسته نيست كه از مسئوليت‌هاي بزرگ خود شانه خالي كرده و به موضوعات جزئي داخلي سرگرم شويم. اگر ما در موضوعات كلي شكست بخوريم در جزئيات نيز شكست خواهيم خورد. نصرا... تاكيد كرد: اگر همه ما مسئوليت‌هاي خود را بپذيريم مي‌توانيم مستكبران، زورگويان و غارتگران را شكست دهيم و از نو تصميم‌گيري كرده و سرنوشت خود را به دست بگيريم و منطقه و كشور خود را بسازيم.

دبيركل حزب‌ا... لبنان در ادامه تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران كشوري برخوردار از امنيت، ثبات، عزم و حاكميت مردمي و كشوري متمدن و قدرتمند است كه جايگاه خود را در معادلات منطقه‌اي و بين‌المللي حفظ كرده است. انقلاب اسلامي نعمت بزرگي براي مردم ايران و كل مسلمانان بود اما مشكل اين است كه برخي قدر اين نعمت را نمي‌دانند. دبيركل حزب‌ا... لبنان در پاسخ به سوالي درباره اينكه اگر جمهوري اسلامي ايران نبود، وضعيت كشورهاي منطقه چگونه بود، گفت: ما از واقعيت‌هايي كه مي‌بينيم و نسل امروز ما با آن مواجه است سخن مي‌گوييم و واقعيت اين است كه اكنون اين نعمت بزرگ الهي وجود دارد و اين نعمت وجود اين نظام و رهبري شجاع و باتقواست كه در جهان نظيري ندارد و اين همان موضوعي است كه ما بايد بر آن تمركز كنيم.

http://armandaily.ir/?News_Id=130560

ش.د9404178

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات