تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۸۸۹۵۷

سيدحسن نصرالله: انتفاضه‌ جدید ‌فلسطینی‌ها ‌جهان ‌و صهیونیسم را غافلگیر ‌کرد

(روزنامه آرمان - 1394/08/17 - شماره 2897 - صفحه 13)

دبیرکل حزب ا... لبنان عصر جمعه در همایش اتحادیه جهانی علمای مقاومت در یاری فلسطین در بیروت سخنرانی کرد.به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، همایش اتحادیه جهانی علمای مقاومت برای یاری فلسطین در بیروت عصر جمعه آغاز به کار کرد و سید حسن نصرا... در سخنان خود در این همایش بر ضرورت حمایت همه‌جانبه از انتفاضه ملت فلسطین تاکید کرد.سید حسن نصرا... در ابتدا با تمجید از انتفاضه ملت فلسطین و جانفشانی‌ها و فداکاری‌های آنها تاکید کرد: این انتفاضه به انواع حمایت‌ها نیاز دارد.وی تصریح کرد: آنچه امروز در فلسطین می‌گذرد، بیانگر روحیه جهادی عالی ملت فلسطین است. فلسطینیان نیازمند حمایت برای ادامه انتفاضه‌شان هستند. ما در فلسطین در برابر مرحله‌ای جدید و عملیات شهادت طلبانه تقریبا روزانه قرار داریم.

عملیات شهادت طلبانه نشانه روحیه جهادی ملت فلسطین است.سیدحسن نصرا... تاکید کرد: اعضای مقاومت که در میدان حضور دارند نیاز به هرگونه حمایت دارند و عامل تقویت کسانی هستند که با خطر شهادت روبه‌رو می‌شوند.وی گفت: ما در مرحله تاریخی از سرنوشت مردم فلسطین قرار داریم و هر روز با عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها مواجه هستیم. این عملیات‌ها نشان‌دهنده ایمان و یقین فلسطینی‌هاست که می‌تواند جهان را به حیرت‌ درآورند. سلاح‌هایی که فلسطینی‌ها از آن برای عملیات خود استفاده می‌کنند نیاز به حمایت لجستیکی و مالی ندارد. هیچ قدرت اشغالگری نمی‌تواند این سلاح را مصادره کند. هیچ دولتی نیز قادر به جمع‌آوری این سلاح‌ها و گرفتن آن از دست مردم نیست.

این نشان می‌دهد زمانی که ابزار فراهم شود ابداع و اختراع صورت می‌گیرد. بی‌تردید انتفاضه جدید فلسطینی‌ها، صهیونیست‌ها و جهان را غافلگیر کرده است.سیدحسن نصرا... افزود: این انتفاضه رعب و وحشت را در میان صهیونیست‌ها ایجاد کرده و بر اوضاع اقتصادی مهم آنها بسیار تاثیر گذاشته است. شما به خوبی پیامدهای این عملیات‌ها را بر شهرک‌نشین‌ها و اسراییل می‌بینید. برای فلسطینی‌ها هیچ چیزی تغییر نمی‌کند. آنچه که رخ داده نشان‌دهنده آگاهی در انتخاب مقاومت است. این انتفاضه بار دیگر نشان می‌دهد که امت اسلام باید به مسئولیت خود در قبال فلسطین و مسجد الاقصی عمل کنند. ما باید به مردم فلسطین نگاه متفاوت و درستی داشته باشیم به این صورت که فلسطینی‌ها به عنوان نماینده این امت و در خط مقدم دفاع از حال و آینده آن می‌جنگند. فلسطینی‌ها از ده‌ها سال پیش همواره از این امت دفاع کرده‌اند.وی تاکید کرد: ما امروز در این جنگ می‌بینیم که طرف مقابل با قدرت زیادی حاضر شده است.

اسراییل از حمایت زیادی برخوردار است و فکر می‌کند که جهان باید از آن حمایت کند چراکه از منافع خود در منطقه حمایت می‌کند. همچنین گزارشاتی درباره کمک نظامی پنج میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل پس از توافقنامه هسته‌ای ایران منتشر شده است.به گفته دبیرکل حزب ا... وقتی اراده وجود داشته باشد نوآوری برای ادامه مسیر فراهم می‌شود، مانند آنچه امروز در فلسطین جریان دارد. انتفاضه جدید، صهیونیست‌ها و جهان را غافلگیر کرد و توقع آن را نداشتند. انتفاضه در دل دشمن صهیونیستی وحشت انداخت و بر اقتصادش تاثیر گذاشت. آنچه امروز در فلسطین جریان دارد نشانه آگاهی نسبت به راهکار مقاومت در میان مردم است.

سید حسن نصرا... تاکید کرد: رویدادهای فعلی در فلسطین امت را دوباره در مسیر مقاومت و انتفاضه فلسطین امت را دوباره در برابر مسئولیت‌هایش قرار می‌دهد.به گفته وی، پیدایش اسراییل فقط نتیجه طرح صهیونیسم نیست بلکه نتیجه اراده بین‌المللی است که همچنان از حمایت آمریکایی و بین‌المللی برخوردار است. اسراییل خط مقدم استعمار در منطقه و راهکار اول آنان است و فلسطینیان از ده‌ها سال قبل به عنوان نماینده امت در دفاع از کرامتش با اشغالگران می‌جنگند.سید حسن نصرا... تاکید کرد: فلسطینیان نماینده امت در دفاع در برابر طرح صهیونیسم هستند و مساله فلسطین فقط به فلسطینیان محدود نمی‌شود. امت به نیابت از فلسطینیان نمی‌جنگد بلکه در مرتبه اول از خودش دفاع می‌کند. فلسطینیان در خط مقدم دفاع از امت حضور دارند.

وی در اشاره به تلاش‌های عربستان علیه شبکه المیادین و توقف پخش آن از طریق شبکه عرب ست تاکید کرد: حتی امروز، صداهای برخاسته دفاع از ملت فلسطین هم ممنوع شده‌اند، امروز شاهد چنین برخوردی با المیادین هستیم.نصرا... گفت: عجیب است که همه گونه حمایتی از مجاهدان در افغانستان و مناطق دیگر می‌شود، اما چنین حمایت‌هایی از فلسطین به عمل نمی‌آید. اگر تمام کسانی را که برای جنگ به سوریه و افغانستان و دیگر مناطق اعزام کردند، به فلسطین می‌رفتند، اسراییل از صفحه روزگار محو شده بود.سید حسن نصرا... افزود: از تمام تحولات برای تبدیل ملت فلسطین به دشمن سوء‌استفاده شده است و در نتیجه از مسئولیت در قبال این ملت طفره می‌روند. برخی می‌خواهند به کسانی که با فلسطین همراه و حامی آن هستند، بگویند که این نبرد شما نیست و این مساله بسیار خطرناک است.وی با تاکید بر ضرورت حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین اظهار داشت: فلسطینی‌ها هم باید با بازنگری دقیق، برای جلوگیری از خسارت‌ها و تلفات تلاش کنند، زیرا آنها در صف مقدم نبرد قرار دارند.

سید حسن نصرا... افزود: آنچه در منطقه ما شاهد آن هستیم، نتیجه تروریسم تکفیری است که به نبرد، رویکرد طایفه‌ای بخشیده است.دبیرکل حزب‌ا... لبنان تاکید کرد: پنج، شش سال پیش با چنین رخدادهایی در منطقه مواجه نبودیم و چنین جنگ‌ها یا فضای طایفه‌ای ما را تهدید نمی‌کرد. همچنین مقاومت به دست داشتن در برخی از این رخدادها متهم نشده بود. اسراییل حضور داشت و مقاومت با آن می‌جنگید. زمانی که اسراییل در سال 2006 به لبنان حمله کرد از جهان عرب چه چیزی دیدیم؟ آیا آنها با ما همدردی کردند؟ در سال 2008 اسراییل جنگی را علیه غزه به راه انداخت و اخیراً نیز دست به جنگ دیگری علیه فلسطینی‌ها زد. جهان عرب و اسلام کجا بودند؟ رخدادهای جدید موجب خسارت‌های زیادی شده است.

چراکه بسیاری از کسانی که می‌توانستند از فلسطینی‌ها حمایت لجستیکی به عمل آورند به جنگ‌های دیگری مشغول شدند.وی افزود: بسیاری از مردم به این نتیجه رسیده‌اند که در قبال مردم فلسطین هیچ وظیفه دینی ندارند. این نتیجه گمراهی است. آنها همچنین معتقدند که اسراییل خطری علیه دولت‌های لبنان و سوریه نیست و دیگر در جنوب لبنان و غزه حضور ندارد اما اسراییلی که فلسطین را محاصره کرده حضور دارد و خطری علیه آنهاست. اسراییل طمع‌ورزی‌ها و اهداف خطرناکی دارد.نصرا... تاکید کرد: امروزه دشمن و دوست از هم شناخته نمی‌شوند و اینجا با موضوع ایران و اسراییل مواجه هستیم. ما زمانی که می‌بینیم این امت مجاهدین را به افغانستان می‌فرستد و پول‌های هنگفتی از دولت‌ها و برخی افراد برای این مساله خرج می‌شود اندوهگین می‌شویم و با خود می‌گوییم که چرا این پول‌ها به خاطر فلسطین خرج نمی‌شود.

آیا افغانستان مقدس‌تر از فلسطین است؟ در سوریه، عراق، یمن و لیبی نیز سلاح‌ها و پول‌های هنگفتی وجود دارد. اگر عملیات‌های انتحاری از سال 2003 علیه مردم عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، نیجریه، لبنان و یمن را بشماریم می‌بینیم که آن عملیات‌ها برای از بین بردن اسراییل کافی بوده است اما از این عملیات‌ها برای نابودی کشورهای ما و از بین بردن مواضعمان در قبال مساله مرکزی فلسطین استفاده شده است.وی گفت: مساله دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که بسیاری از مردم جهان عرب به جای اینکه تلاش خود را برای دشمنی علیه اسراییل به کار بگیرند به دشمنی علیه مردم فلسطین می‌پردازند و مردم فلسطین را به دشمن تبدیل کرده‌اند. طوری که فکر می‌کنند فلسطین هیچ ربطی به آنها ندارد. در جنگ‌های سابق علیه غزه می‌دیدیم که همگان گریه می‌کردند اما در جنگ اخیر در رسانه‌ها فلسطین را سرزنش می‌کنند.

مساله دیگر تلاش دائم برخی کشورها برای ایجاد فتنه طایفه‌ای و مذهبی است. برخی مسیحیان در جهان عرب مساله فلسطین را تایید می‌کنند و اسراییل را دشمن می‌دانند. در سایه تلاش‌ها برای تبدیل رخدادهای منطقه به نزاع سنی - شیعی اتحادیه علما چارچوبی را تشکیل داده که در آن درباره دلایل و راه‌ حل صحبت می‌کنیم.

http://armandaily.ir/?News_Id=133705

ش.د9404361

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات