تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۸۹۳۴۴

چرايي استكبارستيزي مردم ايران

پایگاه بصیرت / عباس حاجي‌نجاري

(روزنامه جوان ـ 1394/08/13 ـ شماره 4668 ـ صفحه 2)

چرايي استكبارستيزي مردم ايرانروز 13 آبان ماه هر سال را كه در سال 1367 از سوي مجلس شوراي اسلامي به عنوان «روز ملي مبارزه با استكبار جهاني» نامگذاري شده است، مي‌توان از جمله روزهاي برجسته در تاريخ جمهوري اسلامي ايران به حساب آورد، چراكه اين روز يادآور حوادث بزرگي در تاريخ انقلاب اسلامي ايران است. در اين روز سه حادثه مهم در مدت سه سال متفاوت به وقوع پيوسته است كه البته دست پليد استكبار به ويژه امريكاي جنايتكار در تمام آنها نمايان است. اولين مناسبت 13 آبان سال 1343 روزي است كه حضرت امام خميني (ره) به دليل اعتراض به معاهده ننگين كاپيتولاسيون به تركيه تبعيد شده است. در 13آبان سال 1357 رژيم دست نشانده پهلوي تعداد زيادي از دانش‌آموزان را به شهادت رساند و در 13 آبان سال 1358 دانشجويان پيرو خط امام (ره) در اعتراض به جنايات امريكا براي شكست انقلاب اسلامي لانه جاسوسي امريكا را به تسخير خود درآوردند. گراميداشت اين روز اما در سال 1394 معنا و مفهوم متفاوتي نسبت به سال‌هاي گذشته دارد چراكه در سال‌هاي اخير و در حالي كه جهت حل موضوع پرونده هسته‌اي نزديك دو سال مذاكره صورت گرفته است، به‌رغم برخي نرمش‌هاي ظاهري، امريكايي‌ها باز هم با همان ادبيات ديكتاتورمآبانه از لزوم تغيير در ايران و تأكيد بر تهديد نظامي براي اعمال سلطه خود بر ايران اسلامي سخن به ميان مي‌آورند

مقام معظم رهبري در ديدار پرشور هزاران نفر از دانشجويان و دانش‌آموزان، در روز گذشته، مبارزه ملت ايران با استكبار را مبارزه‌اي «منطقي، خردمندانه و متكي بر تجربيات تاريخي» خواندند و با استناد به مشكلات و ضرباتي كه به علت اعتماد به امريكا و ساده‌انديشي برخي سياسيون، در تاريخ معاصرِ كشور به‌وجود آمده، افزودند: نكته اساسي در فهم و تحليل اوضاع كنوني و ترسيم حركت آينده كشور، درك اين واقعيت است كه مبارزه جمهوري اسلامي و مردم ايران با استكبار برخلاف حرف‌هاي برخي‌ها، حركتي غيرمنطقي و احساساتي نيست بلكه مقابله‌اي برخاسته از عقل و تجربه و برخوردار از پشتوانه علمي است. ايران و امريكا در منطقه هيچ نقطه مشتركي ندارند !

فارغ از اقداماتي كه امريكايي‌ها در طي 60 سال گذشته از كودتاي امريكايي 28 مرداد سال 32 تا تحريم‌هاي فلج كننده اقتصادي اخير كه عليه ملت ايران روا داشته‌اند و براساس مدعيات‌شان تداوم خواهد داشت، آنچه كه مي‌تواند به حركت استكبارستيزي مردم ايران لطمه وارد كند توجه به سه نكته اساسي است؛ اول، تحركاتي كه در داخل مغرضانه تطهير استكبار را دنبال مي‌كنند و نكته دوم كساني كه به بهانه ضعف‌ها و مسائل داخلي، دشمن خارجي را فراموش مي‌كنند و سوم بي‌توجهي به اختلافات 180 درجه‌اي و بعد فاصله‌اي است كه ميان دو كشور وجود دارد.

مقام معظم رهبري در زمينه تبيين نكته اول مي‌فرمايند: در سال‌هاي اخير، كساني مغرضانه و با خط‌دهي امريكا يا ساده لوحانه تلاش كرده‌اند با چشم پوشي بر تجربيات مكرر ملت، چهره‌اي بزك كرده از امريكا ترسيم و اينگونه وانمود كنند كه اگر امريكايي‌ها، روزي دشمن ايران بوده‌اند امروز دست از آن توطئه‌ها كشيده‌اند! ايشان افزودند: هدف از اين تلاش‌ها، اين است كه چهره واقعي دشمن از ذهن‌ها پنهان شود تا امريكايي‌ها در نهان، به دشمني خود ادامه دهند و در فرصت مناسب خنجر را از پشت فرو كنند.

ايشان درزمينه عملكرد كساني كه به بهانه ضعف‌ها و مسائل داخلي، دشمن خارجي را فراموش مي‌كنند نيز اشاره دارند كه: نبايد دشمن را با كساني كه با آنها اختلاف نظر داريم اشتباه بگيريم، دشمن كسي است كه با همه توان درصدد ضربه زدن به ملت و روي كار آوردن حكومتي دست نشانده، دلباخته، و تسليم و مرعوب غرب است و اين دشمنِ كينه توز، آگاه و جدي را نبايد در هيچ حالتي فراموش كنيم. انتقاد، مايه پيشرفت است و جامعه نيز آزاد و داراي حق انتقاد است اما نبايد اين حرف تاريخي امام را از ياد ببريم كه مكرر مي‌فرمود «هرچه فرياد داريد سر امريكا بكشيد.»

اما مقايسه اهداف و منافع امريكاي متجاوز در منطقه در مقايسه با اهداف ايران نشان دهنده اختلاف 180 درجه‌اي و بعد فاصله ميان دو كشور است واين نكته اساسي است كه ضرورت پافشاري بر اصول وآرمان‌ها وتداوم حركت استكبار ستيزي ملت ايران را الزامي مي‌نماياند. گوشه‌اي از اين اختلافات(جداي از توطئه‌هاي مستقيم امريكا عليه ايران) در عرصه داخلي ومنطقه‌اي به شرح زير است:

1- امريكا دنبال تجزيه عراق و ما دنبال يكپارچگي عراق هستيم. امريكا مي‌خواهد يك حكومت سكولار در عراق حاكم باشد و ما مي‌خواهيم حكومتي مردمي واسلامي مبتني برآراي اكثريت مردم اين كشور تشكيل شود

2- امريكا دنبال حذف حكومت بشار اسد جهت قطع پل ارتباطي بين ايران و حزب‌الله و برداشتن تهديد از بالاي سر رژيم اشغالگر قدس است در صورتي‌كه سياست بازدارندگي جمهوري اسلامي مهار اسرائيل در مرزهاي خود به كمك حزب‌الله و حماس مي‌باشد

3- ايران دنبال نابود كردن داعش و جريان تكفيري است و امريكا از داعش و جريان تكفيري براي مهار رژيم بشار اسد و تجزيه عراق بهره برداري مي‌كند. تضعيف داعش در عراق و سوريه يعني تقويت حكومت بشار و حاكميت دولت قانوني عراق در صورتي كه امريكا با هر دو آن مخالف است.

4 - از ديد امريكايي‌ها، حزب‌الله و حماس تروريست و اسرائيل يك حكومت قانوني است. از ديد ما اسرائيل يك حكومت غير مشروع و حامي تروريست و حزب‌الله و حماس جنبش‌هاي مردمي هستند كه با حكومت غاصب اسرائيل مي‌جنگند.

5- امريكا دنبال تغيير رفتار جمهوري اسلامي و مهار ايران در مرزهاي جغرافيايي خود است و ايران دنبال صدور انقلاب و ايجاد محور مقاومت در مقابل زياده‌خواهي‌هاي امريكاست.

6- امريكا در منطقه با حمايت از دولت‌هاي استبدادي و گروه‌هاي تروريستي دنبال فروپاشي محور مقاومت، تجزيه كشورهاي اسلامي، برداشتن عامل تهديد از بالاي سر اسرائيل و انتقال ناامني‌ها و تهديدات به مرزها و داخل خاك جمهوري اسلامي است.

7- استراتژي تعامل با امريكا و عادي‌سازي رابطه با امريكا يا تعميم فرمول مذاكره با امريكا در بحث هسته‌اي به تنازعات منطقه در جايي كه امريكا دست از سياست‌هاي استكباري و حمايت از رژيم اشغالگر قدس و دول مرتجع منطقه برنداشته هيچ پيامدي جز تبديل ايران از يك بازيگر فعال به يك بازيگر منفعل و آوردن تهديدات به مرزهاي جغرافيايي ايران و محصور كردن ايران در مرزهاي جغرافيايي در پي نخواهد داشت.

http://javanonline.ir/fa/news/751414

ش.د9404455

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات