صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۹۰۰۷۴

کار را آن کرد که تمام کرد

انتخابات روز جمعه برای مردم، مسئولان، نامزدها و جریان‌های سیاسی اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا روندها، شرایط و ضرورت‌های هفتم اسفند در این مرحله نیز ساری و جاری است. افزون بر اینکه[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: «کار را آن کـرد که تمام کـرد»؛ این ضرب‌المثل فارسی مصداق عینـی و اتم حضور مجدد ۱۷ میلیون واجد شرایط رأی دادن در پای صندوق‌های رأی در روز جمعه ۱۰ اردیبهشت برای انتخابات مرحله دوم مجلس دهم در ۲۱ استان (۵۶ حوزه انتخابی) است. مرحله اول انتخابات مجلـس دهـم در هفتـم اسفند سال گذشته با مشارکت ۶۲ درصدی برگزار شد و ۲۲۱ نماینده به مجلس راه یافتند. تکلیف ۶۸ کرسی باقی‌مانده از انتخابات هفتم اسفند ۹۴ باید در انتخابات روز جمعه روشن شود و انتخاب جایگزین خانم مینو خالقی در اصفهان هم با نظر شورای نگهبان در انتخابات میان‌دوره‌ای سال آینده به همراه انتخابات ریاست جمهوری انجام خواهد شد.
انتخابات روز جمعه برای مردم، مسئولان، نامزدها و جریان‌های سیاسی اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا روندها، شرایط و ضرورت‌های هفتم اسفند در این مرحله نیز ساری و جاری است. افزون بر اینکه این ۶۸ کرسی که حدود یک‌چهارم نمایندگان مجلس را پوشش می‌دهد، تعیین‌کننده ترکیب مجلس آینده، مؤثر بر انتخاب رئیس و هیئت‌رئیسه و همچنین فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های تخصصی آن و روشن‌کننده نسبی انتخابات سال آینده خواهد بود.
از سوی دیگر، ترکیب مجلس آینده که در روندی مردم‌سالارانه رقم می‌خورد، قطعاً بر مسائل سیاسی داخلی و خارجی ما تأثیرگذار بوده و نقش زیادی را در پیشبرد مسائل برجام و نحوه برخورد ما با آمریکا و راهبردهای منطقه‌ای ما و دشمنان جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی دارد.
از این رو، اوضاع ویژه کنونی و رسیدن به افق بلند تمدن نوین اسلامی ایجاب می‌کند که در این مقطع نیز انتخاب‌کنندگان در پرتو دو راهبرد ثابت نظام، یعنی مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، آگاهانه و هدفمند با توجه به نیازها و اولویت‌های کشور، زمینه‌های شکل‌گیری مجلسی نفوذناپذیر و راه‌یابی نمایندگانی با روحیه انقلابی و معتقد به اقتصاد مقاومتی و به تبع آن، مقاوم‌سازی پایه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و دفاعی کشور را فراهم کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات