صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۹۱۰۹۴

امنيتي كه مديون مدافعان حرم هستیم

شناخت دقيق و اشراف كامل نسبت به اقدامات و شيوه جنگ گروه‌هاي تروريستي، اطلاعات مناسبي را براي نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي ايران مهيا كرده كه مي‌توانند آن را در حفاظت از حريم ايران و جلوگيري از نفوذ تروريست‌ها به خاك كشور به كار گيرند.
پایگاه بصیرت / سعيد پور‌ملائي‌هريس

بیش از 5 سال است كه سوريه شاهد اتفاقات ناخوشايندي است و حضور نيروهاي تروريستي در اين كشور نه تنها به ضرر مردم آن سرزمين بوده بلكه امنيت ساير كشورهاي منطقه را نیز به خطر انداخته است. پس از اتفاقات تلخ سوريه در ماه‌هاي نخست سال ۱۳۹۳ بود كه تروريست‌هاي داعش برخي از استان‌هاي عراق را به اشغال خود درآوردند و به سمت شهرهاي مرزي ايران پيشروي كردند. تروریست‌ها در این مقطع تا فاصله 40 كيلومتري مرزهاي جمهوري اسلامي ايران پیشروی کردند و ميل و رغبت آن‌ها براي اشغال برخی مناطق مرزی کشور بسيار زياد بود اما سد محكم اقتدار در مقابل آن‌ها چنان خودنمايي كرد كه ريسك انجام چنين حماقتي را نپذيرفتند.
بعد از گسترده شدن حملات تروريست‌هاي وابسته به نظام سلطه به مرزهاي ايران اهمیت حضور مستشاران ايراني در سرزمين سوريه و عراق بيش از پیش اهمیت پیدا کرد. در حالی كه پیش از آن، حضور نيروهاي نظامي كشورمان به عنوان مستشاران ارتش دولت مركزي سوريه با فضا‌سازي‌هاي رواني جريان غرب‌گراي داخلي و رسانه‌هاي وابسته به كشورهاي بيگانه، براي افكار عمومي داخلي زير سؤال مي‌رفت به ناگاه اقدامات آن‌ها در جهت «تخطئه حضور ايران در سوريه و عراق» به بن‌بست رسيد و افکار عمومی داخل کشور با توجه به احتمال تهديد مرزهاي ايران توسط تروريست‌ها، به ضرورت حضور مستشاری ايران در خاك اين دوكشور رسيد.
حضور مستشاران ايراني كه از آن‌ها به عنوان مدفعان حرم ياد مي‌شود، قبل از هر چيز دفاع از باورها و ارزش‌هایي بود كه شيعيان سال‌هاست براي آن خون‌ها داده و هزينه‌ها كرده‌اند و دفاع از حرم حضرت زينب(س) از مصاديق آن است.
يكي ديگراز دستاوردهاي حضور مستقيم ايران در صحنه نبرد سوريه، تبارشناسي و جريان شناسي از گروه‌هاي تروريستي، اجزا و نيروهاي تشكيل دهنده آن و چگونگي انجام عمليات‌هاي انتحاري و تروريستي نيروهاي تروريست بود. شناخت دقيق و اشراف كامل نسبت به اقدامات و شيوه جنگ گروه‌هاي تروريستي، اطلاعات مناسبي را براي نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي ايران مهيا كرده كه مي‌توانند آن را در حفاظت از حريم ايران و جلوگيري از نفوذ تروريست‌ها به خاك كشور به كار گيرند. نبايد ناديده گرفت كه هدف اصلي نظام سلطه، «ايران» است و براي رسيدن به چنين هدفي از هر گونه آشوب و هرج و مرجي در مرزها و حتي داخل ايران استقبال مي‌كنند و در چنين مواقعي حمايت‌هاي مالي هنگفتي نيز انجام مي‌دهند، بنابراين شناخت اهداف و نوع فعاليت‌هاي گروه‌هاي تروريستي وابسته به آن‌ها بسيار مهم است، آن هم در شرايطي كه ترغيب تروريست‌هاي بين‌المللي در عراق و سوريه به سوي ايران در دستور كار غرب است. حال سؤال اساسي اين است كه چگونه مي‌شود در سرزمین یک كشور خارجی از خاك ايران دفاع كرد؟ پاسخ به اين سؤال زماني مشخص مي‌شود كه به نيت تروريست‌هاي تكفيري در كشورهاي همسايه ايران پي برد. تروريست‌هاي تكفيري، شيعيان را دشمنان اصلي خود مي‌دانند و ايران نيز به عنوان مركز شيعيان جهان شناخته مي‌شود. حمله به آن و آسيب‌پذير كردن آن جزو آرمان‌هاي اصلی تروريست‌های سلفی- تکفیری محسوب می‌شود. زماني كه مجال انجام عمليات تروريستي مهيا شود، آن‌ها در پياده‌سازي آن درنگ نخواهند كرد، به همين دليل خون‌هاي مدافعين حرمي كه در سوريه و عراق ريخته مي‌شود بهاي سنگين امنيت با ثبات ايران اسلامي است؛ كساني كه در سوريه شهيد مي‌شوند تا در داخل ايران مردم با آسايش خاطر و در امنیت کامل زندگي کنند، در چنين شرايطي است كه مي‌توان معناي واقعي ايثار و فداكاري را درك كرد و به صحت اين موضوع پي برد كه فرهنگ شهادت، ايثارگري و جوانمردي در اعصار تاريخي ايران ريشه دوانيده و دلاوري‌ها و سلحشوري‌هاي امروز مدافعان حريم امنيت ملي، خاك سرزميني ما را امن‌تر از هر زمان ديگري كرده است.
درست در همين نقطه از تاريخ است كه مي‌توان به واسطه فداكاري‌هاي مدافعان حريم امنيت ملي، به معناي ايثار و فداكاري رسيد. مردان ديروز كه طي هشت سال دفاع مقدس از امنيت مرزهاي كشور دفاع كردند اراده و باور خود را به مدافعان حرم انتقال داده‌اند تا در جوار اهل بيت(ع) كشته شوند و آرامش و امنيت و ثبات را براي هموطنانشان در داخل ايران به ارمغان بياورند. مدافعان حريم امنيت، امروز تلاش مي‌كنند تا زهر تروريسم در دمشق و حلب گرفته شود تا به ايراني‌ها آسيبي نرسد. پس ادب شکرگزاری این نعمت بزرگ ایجاب می‌کند كه پيكر شهداي مدافع حرم با حضور حداکثری تشییع شود و راه و طریق مقدس آنان الگوی تربیتی توسط مادران و خانواده‌ها برای تربیت جوانان آینده این سرزمین قرار گیرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات